Het grote BMW K1600 topic deel 2

Bijlagen

  • 20210326_223437.jpg
    20210326_223437.jpg
    130,8 KB · Weergaven: 19
  • 20210326_223520.jpg
    20210326_223520.jpg
    134,1 KB · Weergaven: 20
  • 20210326_223548.jpg
    20210326_223548.jpg
    182,7 KB · Weergaven: 19
Die Ram kogel heb ik weer ergens anders besteld.
Dus van Wunderlich krijg je alleen de bout met binnenschroefdraad.

Oke - dus die bol is gewoon een originele ram-mount bol want daar heb ik er wel wel van

Met die vario krijg je dus van alles maar het enige wat jij hebt gebruikt is de bout met interne schroefdraad ?
 
Oke - dus die bol is gewoon een originele ram-mount bol want daar heb ik er wel wel van

Met die vario krijg je dus van alles maar het enige wat jij hebt gebruikt is de bout met interne schroefdraad ?
Ik heb alleen die bout besteld. 26,- incl. verzending.
Maar ik weet niet meer waar ik die kogel vandaan heb |(
 
Gisteren een Healtech quickshifter besteld.
Is het demonteren van de kuip e.d. zelf ook voor elkaar te krijgen ?
Over 5.000 km krijgt Der Dicke een 60.000 km beurt, en dan ligt eigenlijk toch al alles los. Kan ik het net zo goed door de monteur laten doen...
 
Gisteren een Healtech quickshifter besteld.
Is het demonteren van de kuip e.d. zelf ook voor elkaar te krijgen ?
Over 5.000 km krijgt Der Dicke een 60.000 km beurt, en dan ligt eigenlijk toch al alles los. Kan ik het net zo goed door de monteur laten doen...
Dat heb ik ook gedaan, ik ben benieuwd hoe lang je de quickshifter gaat gebruiken, na een maand ging ik nl zelf weer over op het oude vertrouwde.
 
Gisteren een Healtech quickshifter besteld.
Is het demonteren van de kuip e.d. zelf ook voor elkaar te krijgen ?
Over 5.000 km krijgt Der Dicke een 60.000 km beurt, en dan ligt eigenlijk toch al alles los. Kan ik het net zo goed door de monteur laten doen...
ik heb mij verleden jaar een Healtech quickshifter gekocht voor op de k1200gt -2007 , werkt voor geen meter !!
 
Dat heb ik ook gedaan, ik ben benieuwd hoe lang je de quickshifter gaat gebruiken, na een maand ging ik nl zelf weer over op het oude vertrouwde.
Ik had op m'n GSA/LC ook een SA, die gebruikte ik echt altijd. Mis het nogal op de K1600.
En misschien nog een Short Throw Shifter Kit, schijnt ook een verbetering te zijn.
Maar eerst de quickshifter, zien we daarna wel verder.
 
Ik had op m'n GSA/LC ook een SA, die gebruikte ik echt altijd. Mis het nogal op de K1600.
En misschien nog een Short Throw Shifter Kit, schijnt ook een verbetering te zijn.
Maar eerst de quickshifter, zien we daarna wel verder.
Succes, het is persoonlijk. Ik ga zaterdag mijn bak wisselen. Ik denk dat de quickshifter dit lichtelijk verspoedigd heeft.
 
Succes, het is persoonlijk. Ik ga zaterdag mijn bak wisselen. Ik denk dat de quickshifter dit lichtelijk verspoedigd heeft.
tja , op mijn R1200RT LC 2015 had ik ook een retrofit geplaatst en die ging voor mijn part ook niet al te goed , vond echt dat ik hem erin moest trappen , maar overal zeggen ze dat je het gaz helemaal open moet houden en daar zit het probleem , je kan niet overal het gaz heel open houden en dan kraakt , moeilijk enz doet hij dan , ik denk eerlijk gezegd dat het niet ideaal is op de motor , misschien af fabriek is het beter maar ik heb mijn bedenkingen voor de versnellings bak ...
 
tja , op mijn R1200RT LC 2015 had ik ook een retrofit geplaatst en die ging voor mijn part ook niet al te goed , vond echt dat ik hem erin moest trappen , maar overal zeggen ze dat je het gaz helemaal open moet houden en daar zit het probleem , je kan niet overal het gaz heel open houden en dan kraakt , moeilijk enz doet hij dan , ik denk eerlijk gezegd dat het niet ideaal is op de motor , misschien af fabriek is het beter maar ik heb mijn bedenkingen voor de versnellings bak ...
Zo denk ik er ook over, mijn volgende k1600 zal er een van 2016 of jonger zijn die af fabriek standaard een quickshifter heeft.
 
Zo denk ik er ook over, mijn volgende k1600 zal er een van 2016 of jonger zijn die af fabriek standaard een quickshifter heeft.
Hier hetzelfde verhaal.
Maar dan zou ik er één van 2019 of jonger nemen, dan zijn de kinderziektes er wel uit.
Ik weet het, dan is de motor ook meteen een stuk duurder. Dit jaar rij ik nog met de mijne door, en als de geldboom een beetje mee wil werken komt er volgend jaar een '20 K1600GT.
 
Ik weet in ieder geval dat de bakken vanaf 2016 goed zijn. Hoe jonger hoe beter. Ik wissel ongeveer om 4 a 5 jaar.
 
De quick shifter is een prettigere manier van schakelen dan de traditionele manier met koppeling (althans dat vind ik op mijn K1600 van 2017, nieuwe type). Opschakelen gaat super en soepel, terugschakelen voor een bocht of rotonde gaat erg goed. Zit je net iets te hoog in je versnelling voor een bepaalde bocht dan is een tikje terug op het pedaal voldoende om in een lagere versnelling te komen. Ik gebruik de koppeling eigenlijk alleen nog als ik terugschakel van 2 naar 1 of bij het wegrijden vanuit 1. Voor de rest is het gewoon zonder koppeling heel goed te doen zonder dat de bak erin "hakt" of dat je een schok voelt. Ik zou niet anders meer willen eigenlijk. Voor deze motor had ik een 1200RT LC met QS en daar had ik wel eens de ervaring dat het soms wat hakeriger ging. Maar de 1600 doet het wat dat betreft super.
 
Terug
Bovenaan Onderaan