Het grote BMW K1600 topic deel 2

Vorig weekend met met een groepje van 40 man (ongeveer) in lux rond gereden.. stond al lang - iedere keer gecanceld door corona of overstroming... Het was best koud en een frisse wind daar in lux - niet al te veel foto's gemaakt. Situatie thuis zit stijgende lijn in waardoor weer iets meer kan. Vandaag wilde ik een aantal dingen doen thuis maar uit frustratie de motor gepakt.. eind van de middag dikke plensbui om mn harses - motor was toch al vies :-)

En foto's maar met een polaroid bril is niet handig.. In landschapsmodus zie ik het scherm van mijn telefoon niet en dan krijg je scheve fotos.. grrr

1651964659803.png


1651964699943.png


Luxemburg blijft toch een fantastisch land om te rijden - niet zo groot maar die wegen 🥰
 
Weekend van 17/18 sept ben in zelf in Harz, Het weekend daarop heb ik niets maar ik moet wel even een paar mensen heel lief aankijken wil ik mee mogen - is het zaterdag heen/zondag terug of vrijdag heen/maandag terug... Als het zat/zondag is, is het denk ik geen probleem.. Ander moet ik echt e.e.a met werk gaan regelen.
 
Zo, je hebt de km's wel weer gemaakt. Weekend 24/25 sept is prima voor mij, ik zat te denken vrijdag heen en zondag weer terug maar zaterdag heen zondag terug ook goed( wel een beetje kort).
 
Zo, je hebt de km's wel weer gemaakt. Weekend 24/25 sept is prima voor mij, ik zat te denken vrijdag heen en zondag weer terug maar zaterdag heen zondag terug ook goed( wel een beetje kort).

Valt op zich wel mee - net geen 1500 km verdeelt over 5 dagen - donderdag heen, vrijdag ritje van "slechts 180km" want was wat laat op en de. Zaterdag en Zondag waren ca 280km.

Ik moet even kijken voor die vrijdag.. het kan zijn dat ik pas na de middag weg kan maar het kan ook zo zijn dan ik pas om 16u weg kan.. beetje afhankelijk wat de bestemming is (lux/eiffel, sauerland) rijd ik of mee of ik kachel s avonds die kan op.. moet even zien..
 
Is mij om het even, ik neem aan dat jij nog wel een paar mooie routes in de la hebt liggen. Dichterbij ook prima(Sauerland).
 
Die vrijdag gaat trouwens wel lukken - ik heb vrijdag al even met mn collega's gesproken en die vonden het op zicht geen probleem om in te vallen indien nodig

Ander ding dan.. Ik was gisteren richting Simako Elst.. beetje zonder een route uit te zetten. No worries. Ik denk ik ga terug via de A50 en dan bij de N225 eraf richting Renkum/Wageningen enzovoorts, maar dat ik ook de laatste keer dat ik dat doe.. Druk, mensen (automobilisten) die 60 rijden op de 80km stukken en dan vervolgens in de bebouwde kom 65 ga rijden en zich bijna dood rijden op een rotonde om nog even voor te piepen. En gewoon te druk om die knakkers in te halen.. Ik heb wel zoals ik gepland had tot Doorn die weg gevolgd en daarna richting de A12 maar pfff..
Eenmaal bij Utrecht rijden er op de A12 richting het oosten gewoon 3 1600's mij tegemoet - niet bij elkaar, zat denk ik iedere keer minuutje tussen ofzo - Richting Elst was wel lekker..
 
Die vrijdag gaat trouwens wel lukken - ik heb vrijdag al even met mn collega's gesproken en die vonden het op zicht geen probleem om in te vallen indien nodig

Ander ding dan.. Ik was gisteren richting Simako Elst.. beetje zonder een route uit te zetten. No worries. Ik denk ik ga terug via de A50 en dan bij de N225 eraf richting Renkum/Wageningen enzovoorts, maar dat ik ook de laatste keer dat ik dat doe.. Druk, mensen (automobilisten) die 60 rijden op de 80km stukken en dan vervolgens in de bebouwde kom 65 ga rijden en zich bijna dood rijden op een rotonde om nog even voor te piepen. En gewoon te druk om die knakkers in te halen.. Ik heb wel zoals ik gepland had tot Doorn die weg gevolgd en daarna richting de A12 maar pfff..
Eenmaal bij Utrecht rijden er op de A12 richting het oosten gewoon 3 1600's mij tegemoet - niet bij elkaar, zat denk ik iedere keer minuutje tussen ofzo - Richting Elst was wel lekker..
Dan heb ik je ook net gemist. Ik heb gisteren de Outback naar Apeldoorn gebracht en ben met de K1600 weer naar huis gereden. Bij Waterberg, Grijsoord, Ewijk én Beuningen last gehad van onnodige linksplakkers die de bocht niet vlot door kunnen/durven. Tot vier keer toe de aso uit moeten hangen en rechts ingehaald 😈
 
Die vrijdag gaat trouwens wel lukken - ik heb vrijdag al even met mn collega's gesproken en die vonden het op zicht geen probleem om in te vallen indien nodig

Ander ding dan.. Ik was gisteren richting Simako Elst.. beetje zonder een route uit te zetten. No worries. Ik denk ik ga terug via de A50 en dan bij de N225 eraf richting Renkum/Wageningen enzovoorts, maar dat ik ook de laatste keer dat ik dat doe.. Druk, mensen (automobilisten) die 60 rijden op de 80km stukken en dan vervolgens in de bebouwde kom 65 ga rijden en zich bijna dood rijden op een rotonde om nog even voor te piepen. En gewoon te druk om die knakkers in te halen.. Ik heb wel zoals ik gepland had tot Doorn die weg gevolgd en daarna richting de A12 maar pfff..
Eenmaal bij Utrecht rijden er op de A12 richting het oosten gewoon 3 1600's mij tegemoet - niet bij elkaar, zat denk ik iedere keer minuutje tussen ofzo - Richting Elst was wel lekker..
Dat is mooi geregeld, scheelt weer een dag. Vandaag een inzet gehad voor het goede doel in Beneden Leeuwen.
 

Bijlagen

  • IMG-20220515-WA0000.jpeg
    IMG-20220515-WA0000.jpeg
    214,4 KB · Weergaven: 33
Alleen nog een verzamelpunt en tijd en hopende dat er nog meer meegaan anders hoeven we geen hotel te reserveren van te voren..
 
Alleen nog een verzamelpunt en tijd en hopende dat er nog meer meegaan anders hoeven we geen hotel te reserveren van te voren..

Nou - als de datum vast ligt en het aantal ook, dan is het denk ik niet onverstandig om toch iets te regelen. Is niet handig om langs een paar hotels of whatever te moeten rijden als je bij de eerste of twee geen succes hebt. Helemaal kut als het regent. Regen is niet erg, maar helm op helm af en alles wordt zeik een gaat beslaan. Geen pinlock is daar tegenop gewassen.

Gisten weer een klein stukje gereden -Vorige week even buurten bij Simako-Elst. Gisteren was Apeldoorn aan de beurt. Gewoon koffie, praatje en vragen of ze krasbeschermers hadden voor de zijkant van de tank. Het was echt super rij-weer. Niet te warm en met de wind tussen de 3 en 4 Bft ook prima. Op de terugweg nog een close-encouter met een andere k1600. Ik stond te wachten voor een rood verkeerslicht (achter 2 auto's) en de 1600 kwam vanaf de Zwolseweg en ging de Koningsstraat op (Koningsstede zit op het hoekje)
1653203739069.png
 
Nou - als de datum vast ligt en het aantal ook, dan is het denk ik niet onverstandig om toch iets te regelen. Is niet handig om langs een paar hotels of whatever te moeten rijden als je bij de eerste of twee geen succes hebt. Helemaal kut als het regent. Regen is niet erg, maar helm op helm af en alles wordt zeik een gaat beslaan. Geen pinlock is daar tegenop gewassen.

Gisten weer een klein stukje gereden -Vorige week even buurten bij Simako-Elst. Gisteren was Apeldoorn aan de beurt. Gewoon koffie, praatje en vragen of ze krasbeschermers hadden voor de zijkant van de tank. Het was echt super rij-weer. Niet te warm en met de wind tussen de 3 en 4 Bft ook prima. Op de terugweg nog een close-encouter met een andere k1600. Ik stond te wachten voor een rood verkeerslicht (achter 2 auto's) en de 1600 kwam vanaf de Zwolseweg en ging de Koningsstraat op (Koningsstede zit op het hoekje)
Bekijk bijlage 1763407
Vind ik helemaal prima.Wil jij dan wel reserveren?
De kosten enz , wil je die dan wel via een pb verzenden? Dan kunnen we de rest bespreken.
Ik zat gisteren in de buurt bij Elst. De wielerkoers Veenendaal/Veenendaal, inderdaad prachtig weer. Ik heb sinds de aanschaf alweer 3k gereden.
 
Ondanks de regen en kou toch de dames maar even uitgelaten......
Rondje R'dam-Apeldoorn-Arnhem-R'dam binnendoor
 

Bijlagen

  • IMG-5751.jpg
    IMG-5751.jpg
    468 KB · Weergaven: 25
Hallo, sinds 3 weken in het bezit van een BMW K1600 GT. Daarvoor BMW K1300 S gereden. Ook een geweldige motor maar wil nu wat meer comfort en luxe zonder al teveel pk's in te leveren. Overigens altijd BMW gereden, voor de K1300S was het een BMW K1200RS. Deze heb ik in 2012 ingeruild bij de dealer in Heereveen. Afgelopen winter besloten om een pekelmotor erbij te kopen. Dus zoeken op het net en tot mijn verbazing zag ik mijn ex-motor te koop staan 10 jaar later! Kenteken opgevraagd en het klopte, dus deze heb ik weer in mijn bezit. Wat meer info over de K1600 GT, geboren in 2011 met slechts 13.000km op de teller en akrapovic uitlaten en een originele BMW topkoffer.Altijd in de garage gestaan dus ziet er als nieuw uit. Hoop er veel plezier mee te hebben!
bmwk1600GT.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan