Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Hmm, met software versie 5.8 heb ik nooit een ander gedrag van mijn Navigator VI - V7 gemerkt, en het staat er al een tijdje op (kort na de release datum, oktober 2019).
 
Even een vraag hier ik heb dan wel geen Nav 6 maar een BMW nav 5 en misschien kan iemand mij hier helpen. Ik heb een Sena SMH10R headset en een Iphone 11. Ik heb mijn navi verbonden met de SMH10R via mobile phone pairing en mijn telefoon via multipoint pairing met de SMH10R. Ook mijn telefoon verbonden met de navi via BT. Ik heb altijd de smartlink app open staan tijdens een rit. Ik krijg navigatie instructies, kan muziek afspelen vanaf mijn navi en kan bellen. Het enige probleem is dat geen meldingen van flitsmeister krijg via mijn headset. Heb allerlei verbindingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ook in de geluidsinstellingen van Flitsmeister van alles geprobeerd maar geen succes. Wie weet hier de oplossing?
 
Even een vraag hier ik heb dan wel geen Nav 6 maar een BMW nav 5 en misschien kan iemand mij hier helpen. Ik heb een Sena SMH10R headset en een Iphone 11. Ik heb mijn navi verbonden met de SMH10R via mobile phone pairing en mijn telefoon via multipoint pairing met de SMH10R. Ook mijn telefoon verbonden met de navi via BT. Ik heb altijd de smartlink app open staan tijdens een rit. Ik krijg navigatie instructies, kan muziek afspelen vanaf mijn navi en kan bellen. Het enige probleem is dat geen meldingen van flitsmeister krijg via mijn headset. Heb allerlei verbindingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ook in de geluidsinstellingen van Flitsmeister van alles geprobeerd maar geen succes. Wie weet hier de oplossing?

Nou ben ik er zelf als achter gekomen misschien kan het iemand anders nog helpen ik heb dus in de FM app bij geluidsopties "automatisch" uit staan en dan
" A2DP alternatief"aanzetten.
 
....oh gut is het leeftijd...ik zit tot een minuut geleden FM te lezen als FM van de "oude" radio (nu natuurlijk DAB+) en snapte niet over welke app Onslowtje het had.
 
Ligt aan mij! Ik bedoel dat Flitsmeister dankzij de A2DP tip door de Frequentie Modulatie Stereo Radio uitzending die ik ontvang met de SC-1 Advanced heen kan toeteren. Dat ging daarvoor alleen als ik de Slimme Mobiele telefoon op de NPO Radio 2 App had staan. Maar dan ging het met de data bundel nogal van de vlotte.
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Ter informatie voor de voor de liefhebbers, de volgende software updates kun je kostenloos laten bijwerken of ophalen van de Garmin website:
  • Nieuwe Garmin Express versie 7.0.1.0 (09-06-2020).
  • Nieuwe versie BaseCamp 4.7.2 (11-06-2020).
Echter nog geen kaart update (huidige versie 2020.30), een kaartupdate zal voor de gebruiker van een Navigator VI kostenloos via Garmin Express aangeboden worden zodra deze beschikbaar is.

[EDIT] Na gebleken verwarring heb ik verduidelijkingen aan de tekst toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: far
Persoonlijk vond ik de indeling van de knoppen (dashboard) niet prettig. Tevens waren de kleuren (Themes) te fel, zodat je de route en/wegen niet voldoende kunt zien. Via wat graafwerk via google heb ik het een en ander gevonden om dat aan te passen.

Voor de liefhebbers : Dashboard met meer zicht op de route.
29879.png


Dashboard met grotere menu knoppen (vooral handig bij inbouw in het motor-dashboard).
53595.png
 

Bijlagen

  • Dashboards Navigator VI of Zumo.zip
    57,8 KB · Weergaven: 45
Persoonlijk vond ik de indeling van de knoppen (dashboard) niet prettig. Tevens waren de kleuren (Themes) te fel, zodat je de route en/wegen niet voldoende kunt zien. Via wat graafwerk via google heb ik het een en ander gevonden om dat aan te passen.

Voor de liefhebbers : Dashboard met meer zicht op de route.

Dashboard met grotere menu knoppen (vooral handig bij inbouw in het motor-dashboard).
Mooi :t
Die dashboards bestandjes met extensie .dshb in Internal Storage\Dashboards van de Navigator gezet en ik zie inderdaad twee nieuwe dashboard uitvoeringen.
Maar waar is dat aangepaste Thema?

[EDIT]
Hier de dashboard editor handleiding.

[EDIT2]
Zie ook hier.
 
Laatst bewerkt:
Da's inderdaad een hele fraaie aanwinst, deze dashboards.
@PJ-NL , heb je bezwaar als ik deze toevoeg op m'n site?

Wellicht ten overvloede: daar staan ook een aantal aangepaste thema's: klik

Ziet er goed uit zo, meer ruimte vóór.

71757.png



77764.png
 
Laatst bewerkt:
Da's inderdaad een hele fraaie aanwinst, deze dashboards.
@PJ-NL , heb je bezwaar als ik deze toevoeg op m'n site?
Wellicht ten overvloede: daar staan ook een aantal aangepaste thema's: klik
Ziet er goed uit zo, meer ruimte vóór.
Zie ik daar nou een kompas koers pijltje en een schaal indicatie?
1593181558289.png

Is dat onderdeel van een aangepast thema of een Zumo 590/595 dingetje (en dus niet voor de Navigator VI)?
En welk Theme is zowiezo in gebruik?
 
Laatst bewerkt:
Kom er effe niet uit...... heb al diverse gpx bestanden in de map "gpx" van de Navigator geplaatst, om die daarna te converteren naar een "reis"..... Ik heb nu een gpx bestand waar dat niet mee lukt......? Ik zie 'm wel staan in de map "gpx" als de navigator op pc is aangesloten, maar als ik de navigator ontkoppel, is het bestand op het toestel onder "sporen" niet terug te vinden......

Ook via Basecamp route en track getuurd naar toestel, geeft op zich geen foutmelding, maar toestel "los" heeft de route dan vervolgens niet.......... wat doe ik fout (terwijl ik niks anders doe als voorheen.....)??
 
Kom er effe niet uit...... heb al diverse gpx bestanden in de map "gpx" van de Navigator geplaatst, om die daarna te converteren naar een "reis"..... Ik heb nu een gpx bestand waar dat niet mee lukt......? Ik zie 'm wel staan in de map "gpx" als de navigator op pc is aangesloten, maar als ik de navigator ontkoppel, is het bestand op het toestel onder "sporen" niet terug te vinden......

Ook via Basecamp route en track getuurd naar toestel, geeft op zich geen foutmelding, maar toestel "los" heeft de route dan vervolgens niet.......... wat doe ik fout (terwijl ik niks anders doe als voorheen.....)??
Waar heb je het GPX bestand vandaan en spoor of route?
Kan BaseCamp de inhoud van het bestand wel laten zien op de kaart?
Het kan natuurlijk zijn dat de inhoud van het bestand niet correct is en niet begrepen wordt door de Navigator.
Deel het bestand anders hier, dan kunnen we meekijken.
 
Waar heb je het GPX bestand vandaan en spoor of route?
Kan BaseCamp de inhoud van het bestand wel laten zien op de kaart?
Het kan natuurlijk zijn dat de inhoud van het bestand niet correct is en niet begrepen wordt door de Navigator.
Deel het bestand anders hier, dan kunnen we meekijken.
.
Basecamp kon de inhoud laten zien.....

heb de navigator weer gekoppeld aan pc en daar was de "kaart" wel te openen in BaseCamp. Nu weet ik (na alle probeersels) niet meer precies wat ik in basecamp heb gedaan....... maar heb m als "spoor" laten terugschrijven naar de Navigator. Navigator los gekoppeld, gestart en hij kwam toen gelijk met de melding dat er nieuwe sporen waren om naar een reis te converteren....... nu staat de rit in de Navigator.....
 

Bijlagen

  • Eifel Rooky Rit.gpx
    470,8 KB · Weergaven: 14
Ik heb dat ook regelmatig. Moet ik het spoor twee of drie keer kopiëren en de navigator een paar keer opnieuw opstarten. Dan pas zijn ze zichtbaar. En maakt geen verschil of ik ze via basecamp erop zet of rechtstreeks kopieer via de verkenner
 
Ik heb dat ook regelmatig. Moet ik het spoor twee of drie keer kopiëren en de navigator een paar keer opnieuw opstarten. Dan pas zijn ze zichtbaar. En maakt geen verschil of ik ze via basecamp erop zet of rechtstreeks kopieer via de verkenner

ow.... dan lag het waarschijnlijk dus niet aan mij.....:)
 
ow.... dan lag het waarschijnlijk dus niet aan mij.....:)
Het bestand "Eifel Rooky Rit.gpx" is een nette route met een begin punt, 4 via-punten en een eind.
BaseCamp pakt hem prima.
Ik ben iemand die het graag netjes doet, dus sluit de Navigator aan op de PC en sleep in BaseCamp de route naar "InternalStorage" van de Navigator.
Kijk je in de Windows Explorer op de Navigator dan zie je de route niet als zodanig terug, maar deze zit verstopt in temp.gpx.
Navigator loskoppelen en opstarten, meld daarna gelijk dat er een nieuwe route aangetroffen is, deze importeerd vervolgens in één keer goed en laat zich bekijken op de kaart. De stopplaatsen staan netjes bij de Opgeslagen bestemmingen.

Als de Navigator moeite heeft met routes en sporen is het misschien verstandig alles er een keer af te gooien:
Instellingen > ≡ Menu > Wis gebruikersgegevens.
 
Laatst bewerkt:
Het bestand "Eifel Rooky Rit.gpx" is een nette route met een begin punt, 4 via-punten en een eind.
BaseCamp pakt hem prima.
Ik ben iemand die het graag netjes doet, dus sluit de Navigator aan op de PC en sleep in BaseCamp de route naar "InternalStorage" van de Navigator.
Kijk je in de Windows Explorer op de Navigator dan zie je de route niet als zodanig terug, maar deze zit verstopt in temp.gpx.
Navigator loskoppelen en opstarten, meld daarna gelijk dat er een nieuwe route aangetroffen is, deze importeerd vervolgens in één keer goed en laat zich bekijken op de kaart. De stopplaatsen staan netjes bij de Opgeslagen bestemmingen.

Als de Navigator moeite heeft met routes en sporen is het misschien verstandig alles er een keer af te gooien:
Instellingen > ≡ Menu > Wis gebruikersgegevens.

Dank voor de uitleg!
 
Persoonlijk vond ik de indeling van de knoppen (dashboard) niet prettig. Tevens waren de kleuren (Themes) te fel, zodat je de route en/wegen niet voldoende kunt zien. Via wat graafwerk via google heb ik het een en ander gevonden om dat aan te passen.

Voor de liefhebbers : Dashboard met meer zicht op de route.

Dashboard met grotere menu knoppen (vooral handig bij inbouw in het motor-dashboard).
Ik wil hier toch nog wel een noot bij plaatsen dat zelfgemaakte dashboards of beter gezegd het experimenteren met aanpassingen aan dashboards een risico voor de Navigator kunnen opleveren, met mogelijk schade aan het besturingssysteem dat niet of niet eenvoudig te verhelpen is.
Dus pas op met zelf experimenteren en het maken van (onschuldig ogende) aanpassingen in de dashboard bestanden!
 
Het bestand "Eifel Rooky Rit.gpx" is een nette route met een begin punt, 4 via-punten en een eind.
BaseCamp pakt hem prima.
Ik ben iemand die het graag netjes doet, dus sluit de Navigator aan op de PC en sleep in BaseCamp de route naar "InternalStorage" van de Navigator.
Kijk je in de Windows Explorer op de Navigator dan zie je de route niet als zodanig terug, maar deze zit verstopt in temp.gpx.
Navigator loskoppelen en opstarten, meld daarna gelijk dat er een nieuwe route aangetroffen is, deze importeerd vervolgens in één keer goed en laat zich bekijken op de kaart. De stopplaatsen staan netjes bij de Opgeslagen bestemmingen.

Als de Navigator moeite heeft met routes en sporen is het misschien verstandig alles er een keer af te gooien:
Instellingen > ≡ Menu > Wis gebruikersgegevens.

 
Dan liever gewoon ere wie ere toekomt:
Zonder slaapverwekkende bla bla.
 
Zie ik daar nou een kompas koers pijltje en een schaal indicatie?
Bekijk bijlage 1516656
Is dat onderdeel van een aangepast thema of een Zumo 590/595 dingetje (en dus niet voor de Navigator VI)?
En welk Theme is zowiezo in gebruik?

Je ziet simpelweg screenprints van mijn Nav VI waarbij is gekozen voor:
a) koers boven (en dat geeft zowel de kompas als de schaal)
b) mijn aangepaste thema Oostenrijk, waarbij de routelijn overdag een zwart randje heeft en in de nachtstand een wit lijntje. Het spoor, en dat zie je even niet in het voorbeeld, is normaal een heel dun lijntje maar dan 3x zo dik.
18408.png
 
Je ziet simpelweg screenprints van mijn Nav VI waarbij is gekozen voor:
a) koers boven (en dat geeft zowel de kompas als de schaal)
b) mijn aangepaste thema Oostenrijk, waarbij de routelijn overdag een zwart randje heeft en in de nachtstand een wit lijntje. Het spoor, en dat zie je even niet in het voorbeeld, is normaal een heel dun lijntje maar dan 3x zo dik.
Bekijk bijlage 1520825
Jeeetje, ja zeg!
Jammer dat de kompas pijl niet in de 3D weergave getoond wordt, maar misschien moet ik ook maar de "Koers boven" instelling gaan aanwennen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan