Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Ook zo iets totaal onbegrijpelijks. Via Bluetooth ff een route overschieten van mijn Navigator VI naar die van mijn vrouw gaat pijnloos en snel. Nou wilde ik dat van een Navigator VI van een collega naar die van mij. Beide units waren zichtbaar gemaakt. Net zoals ik bij de echtelijke units had aangevinkt. Maar dacht u dat mijn Navigator VI en die van mijn collega elkander ooit vonden? Ook niet na twee keer “Aan-Uit”.
Uit pure ellende bij benzine pomp SD kaartjes omgewisseld (uiteraard aan het eind vd dag totaal vergeten deze terug om te wisselen). Op de snelweg richting startpunt vd route (Elfstedentocht) de route geïmporteerd. Duurde tot vlak voor het opdraaien vd afsluitdijk.

Route overschieten via Bluetooth: zit ie er bijna “instantly” in.

Tja, Garmin's wegen zijn ondoorgrondelijk want dat probleem hebben wij soms ook. De ene keer wordt de NAV VI van MrsTenCats meteen herkend, de andere keer kun je dat simpelweg vergeten. Geen idee waarom dat dan is.

Nou. Ik heb gisteren een nieuwe Windows versie of update van Basecamp geïnstalleerd. Wat-een-drama! Waar ik tot gisteren vrij gemakkelijk klikkerde-klik een route naar mijn smaak in elkaar kon klussen, doet het ding nu idiote dingen. Net niet via Oostenrijk van het ene klikje naar het andere klikje. Enkel op te lossen door ongeveer om de 2 kilometer een “Niet Waarschuwen Bij Aankomst” puntje te maken. Ja, profiel heb ik gecheckt en dat zou niet de reden voor dit maffe gedrag mogen zijn.

“Goede nieuws”: met de nieuwe kaart wordt de snelheid rood boven de 100 km/u tussen 06:00 en 19:00.

Uit bovenstaand relaas valt niet op te maken of je überhaupt met dit probleem te helpen bent. :? Het zal best wel iets simpels zijn, maar als je zelf al niet weet wat je hebt geïnstalleerd, dan wordt het voor ons wat lastig.

Oh, en de "knoppen" zitten bij de BC Mac versie weer wat anders in het menu en voor zover ik de gebruikers mag geloven is dat soms ook een zoekplaatje.
 
Nou. Ik heb gisteren een nieuwe Windows versie of update van Basecamp geïnstalleerd. Wat-een-drama! Waar ik tot gisteren vrij gemakkelijk klikkerde-klik een route naar mijn smaak in elkaar kon klussen, doet het ding nu idiote dingen. Net niet via Oostenrijk van het ene klikje naar het andere klikje. Enkel op te lossen door ongeveer om de 2 kilometer een “Niet Waarschuwen Bij Aankomst” puntje te maken. Ja, profiel heb ik gecheckt en dat zou niet de reden voor dit maffe gedrag mogen zijn.

“Goede nieuws”: met de nieuwe kaart wordt de snelheid rood boven de 100 km/u tussen 06:00 en 19:00.
Kweenie wat je nu hebt, ik heb mijn BaseCamp verzameling een paar keer verhuisd of opnieuw geinstalleerd, voornamelijk van Windows 7 naar momenteel Windows 10 en van BaseCamp versie 4.6 tot nu versie 4.7.2.
Ook ooit de overgang van een Navigator IV naar de huidige (2e) Navigator VI ging vlotjes.
Ik heb er geen problemen mee ondervonden.
Basis is een BaseCamp backup bestandje (Bestand > Back-up...), de boel installeren en de backup terug zetten (Bestand > Herstellen...).
De Activiteiten profielen moet je handmatig goed zetten, handig om daar een schermafdruk van te bewaren.
 
Even een vraagje mijn broer heeft een navigator 6 die is gekoppeld aan een sena slr 2 headset ik heb een Tom Tom 450 en een sena smh 5 headset.
Als wij met elkaar in contact staan en de navigator 6 geeft een aanwijzing wordt de onderlinge verbinding verbroken en herstelt ook niet meer, dan moeten hij elke keer mij opnieuw oproepen terwijl als de Tom Tom een aanwijzing geeft het contact wel in stand blijft, weet iemand of daar iets aan in te stellen is zo dat ook bij de navigator de verbinding in stand blijft?

En is er een manier om het geluid van de file melding uit te zetten bij de navigator 6?
 
Ik denk dat je eerder even moet kijken naar de instellingen van de SRL2 :

InstellingenSRL2.jpg


En nee.
 
Beste allemaal

Ik zit met een probleem, denken jullie eens mee

Ik maak graag gebruik van het wonder wheel aan mijn linker handvat, soms doet dat ding het niet en ik kwam er achter dat ik dan de navigatie terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen en dan doet het het wel toch?
Voordat ik met dat ding terug ga naar BMW klopt mijn gedachte dat het in de navigatie zit?
 
Beste allemaal

Ik zit met een probleem, denken jullie eens mee

Ik maak graag gebruik van het wonder wheel aan mijn linker handvat, soms doet dat ding het niet en ik kwam er achter dat ik dan de navigatie terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen en dan doet het het wel toch?
Voordat ik met dat ding terug ga naar BMW klopt mijn gedachte dat het in de navigatie zit?
Kan ook aan het wonderwiel liggen. De handvatten vertonen ook nog wel eens problemen namelijk. Als je aanpassingen doet in de navigator zou het wiel moeten blijven werken lijkt me. Bij mij althans is dat zo.
 
Beste allemaal

Ik zit met een probleem, denken jullie eens mee

Ik maak graag gebruik van het wonder wheel aan mijn linker handvat, soms doet dat ding het niet en ik kwam er achter dat ik dan de navigatie terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen en dan doet het het wel toch?
Voordat ik met dat ding terug ga naar BMW klopt mijn gedachte dat het in de navigatie zit?
Als het wonderwiel het altijd probleemloos doet bij andere functies op de motor dan ligt de oorzaak van je probleem richting de Navigator.
Verder zit er op de motor of in de Navigator VI voorzover ik weet geen instelling waarmee je het wonderwiel wel of niet kunt koppelen aan de Navigator, dat is een ingebakken functie.
Zijn de contactjes van de Navigator en de houder goed schoon?
 
Het is weer zover..

Ik heb een nieuwe pc. - Het moederboard van mijn oude kreeg kuren. Eerst netwerkkaart dood, daarna 1 van de usb controllers - daarna het geluid.. Inmiddels een nieuwe pc in elkaar gezet. Basecamp geinstalleerd, garmin express geinstalleerd, BMW Nav 6 er aan gehangen maar ik krijg geen "maps options" om de kaart op de pc te installeren... Van de garmin support site word ik ook niet veel wijzer..

Iemand een idee? Hans?
 
Sorry - Dat is het niet - Je kan je device namelijk niet toevoegen aan garmin express als je pc de navigatie nog niet heeft ontdekt. Is toegevoegd aan garmin express en basecamp.. Dat is echt het probleem niet. Stomme knopje is er gewoon niet als je je navigatie in garmin express selecteert
 
Sorry - Dat is het niet - Je kan je device namelijk niet toevoegen aan garmin express als je pc de navigatie nog niet heeft ontdekt. Is toegevoegd aan garmin express en basecamp.. Dat is echt het probleem niet. Stomme knopje is er gewoon niet als je je navigatie in garmin express selecteert
Laatst nieuwe Garmin Express (7.1.3.0)?
Is je Navigator aangemeld via Garmin Express (ik geloof dat je minstens je e-mail adres moet opgeven)?
UIteindelijk ziet het plaatje er hier zo uit:

1600060420441.png

Klik op Map Details:
1600060532797.png

Daarna Map Options:
1600060586681.png

Onderaan de knop: Install to Computer.
 
Ja - Maar dat krijg ik dus al niet - ja ik heb 7.1.3.0
Als het zo simpel zou zijn had ik er zelf wel uitgekomen. Als ik inlog op garmin dan staat er onder mijn account dit toestel, mijn oude zumo 550 en de oregon 650. Geen knopje met "Map Details" of "Map options"

1600066407131.png
 
Ja - Maar dat krijg ik dus al niet - ja ik heb 7.1.3.0
Als het zo simpel zou zijn had ik er zelf wel uitgekomen. Als ik inlog op garmin dan staat er onder mijn account dit toestel, mijn oude zumo 550 en de oregon 650. Geen knopje met "Map Details" of "Map options"

Bekijk bijlage 1543012
Ik ziet het, knopje is er af gevallen.
Misschien de Navigator afmelden in Garmin Express en opnieuw aanmelden?
Staat BaseCamp op je PC?
Is de kaart van je Navigator up to date (2021.10)?
 
Laatst bewerkt:
Nav opnieuw aangemeld.
2020.30 staat er op en krijg dus geen nieuwe aangeboden - terwijl de Nav 6 gewoon lifetime maps heeft :(
En ja basecamp staat op de pc geinstalleerd
 
Nav opnieuw aangemeld.
2020.30 staat er op en krijg dus geen nieuwe aangeboden - terwijl de Nav 6 gewoon lifetime maps heeft :(
En ja basecamp staat op de pc geinstalleerd
Heb iets soortgelijks ook meegemaakt na een update. Nogmaals ALLE kaarten van Garmin (je hebt een nieuwe pc, ik weet het) en Expres eraf. En opnieuw installeren. Garmin werkt niet altijd mee.
 
Alles van Garmin onder de Apps verwijderd?
Vervolgens: Verborgen mappen zichtbaar maken en deze map helemaal verwijderen: C:\ProgramData\Garmin
Daarna opnieuw BaseCamp en GarminExpress installeren, dan de Navigator aansluiten.

no-go....

:(

Kunnen we deze ook afstrepen van mogelijke oplossingen
Nog geen mail van garmin
 
no-go....

:(

Kunnen we deze ook afstrepen van mogelijke oplossingen
Nog geen mail van garmin
Garmin kan nog een harde reset van de Navigator adviseren, maar dat kan ik ook:
  1. Sluit de Navigator op de computer aan en verwijder \Internal Storage\Garmin\GarminDevice.xml
  2. Navigator losgekoppeld van de computer en helemaal uit.
  3. Vinger op rechteronderhoek van het touchscreen houden.
  4. Navigator aan.
  5. Na enige tijd staat op het scherm "system".
  6. Haal je vinger van het scherm als de tekst "loading..." verschijnt.
  7. Na de reset moet je de taal weer kiezen, deze wordt pas onthouden nadat de Navigator ongeveer 15 minuten goede satelliet ontvangst heeft gehad.
 
Oke - Dat heb ik gedaan - duurde even, maar ik krijg nog steeds niet de optie op in ieder geval mijn huidige kaart te installeren. Wat ik sowieso vreemd vind is dat ik die nieuwe kaart niet krijg aangeboden - BMW Nav VI heeft tenslotte lifetime updates.
 
Oke - Dat heb ik gedaan - duurde even, maar ik krijg nog steeds niet de optie op in ieder geval mijn huidige kaart te installeren. Wat ik sowieso vreemd vind is dat ik die nieuwe kaart niet krijg aangeboden - BMW Nav VI heeft tenslotte lifetime updates.
Je laatste kaart update is toch niet langer dan 24 maanden geleden?
Lifetime voorwaarden
Of het Navigator geheugen vol (zou met de reset verholpen moeten zijn)?
 
2020.30 (die hij nu heeft) is negen maanden oud, daar ligt het niet aan. Een harde reset van het toestel helpt ook niet. Het ligt niet aan het toestel, maar aan Express...
Verwijder Express nog een keer, maar nu grondig met REVO uninstaller. Bij een gewone uninstall blijft er altijd wat achter, en dat veroorzaakt nu juist dit soort problemen.

Het kan trouwens ook zijn dat de laatste kaartupdate, 2021.10, nog niet vrijgegeven is voor de Nav VI. Zijn er al andere Nav VI gebruikers die wel de nieuwste hebben?
 
2020.30 (die hij nu heeft) is negen maanden oud, daar ligt het niet aan. Een harde reset van het toestel helpt ook niet. Het ligt niet aan het toestel, maar aan Express...
Verwijder Express nog een keer, maar nu grondig met REVO uninstaller. Bij een gewone uninstall blijft er altijd wat achter, en dat veroorzaakt nu juist dit soort problemen.

Het kan trouwens ook zijn dat de laatste kaartupdate, 2021.10, nog niet vrijgegeven is voor de Nav VI. Zijn er al andere Nav VI gebruikers die wel de nieuwste hebben?
MIjn Navigator VI kreeg kaart versie 2021.10 op 9 juli dit jaar aangeboden, de Navigator hangt zeker niet dagelijks aan de PC dus wellicht was de update al iets eerder beschikbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan