Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Heb je niet te vroeg gejuigd?
Direct na de 2019.20 kaart update, met de Navigator VI nog aangesloten, wordt de Text update inderdaad niet meer aangeboden.
Als ik de Navigator los koppel, opstart en weer op de computer aansluit, dan biedt Garmin Express opnieuw Text versie 1.50 aan:

[afbeelding]

Je hebt gelijk, ik dacht heel even dat het zo maar was opgelost!
Helaas bij aansluiten vanochtend toch weer die vervelende update melding.
Ik begrijp niet waarom Garmin hier niets mee doet, afijn het rijden met de nieuwe kaart is in ieder geval gisteren probleemloos gegaan!
 
Je hebt gelijk, ik dacht heel even dat het zo maar was opgelost!
Helaas bij aansluiten vanochtend toch weer die vervelende update melding.
Ik begrijp niet waarom Garmin hier niets mee doet, afijn het rijden met de nieuwe kaart is in ieder geval gisteren probleemloos gegaan!
Gelukkig maar vooral helaas heb ik in jou een medestander.
Helaas zijn er verder niet veel reacties, het blijft vaag of wij als enige twee een probleem hebben of iedereen of dat er Navigators zijn die probleemloos de echte Text versie 1.5 hebben geinstalleerd en niet meer aangeboden krijgen.
Wellicht dat de Navigators die nooit de versie van 11 mei gezien hebben, de versie van 13 augustus probleemloos geladen hebben.
Ik ga BMW support nog eens kietelen.
 
Software kwaliteit van Garmin is gewoon slecht :r .
Heb dit al eerder meegemaakt met mijn Zumo 660.
Ze "lossen" het ene probleem op en creeeren vervolgens weer een nieuw probleem.
En dan maar weer een half jaar wachten op de bug fix ... :(
 
Software kwaliteit van Garmin is gewoon slecht :r .
Heb dit al eerder meegemaakt met mijn Zumo 660.
Ze "lossen" het ene probleem op en creeeren vervolgens weer een nieuw probleem.
En dan maar weer een half jaar wachten op de bug fix ... :(
Elke software heeft fouten, ik heb jaren lang de BMW Navigator IV gehad (eigenlijk een Zumo 660), dat ding heeft het prima gedaan. Ik kan nog spijt hebben dat ik met een nieuwe motor ook een Navigator VI heb aangeschaft, de nieuwigheden vergeleken met de IV zijn de kosten net waard geweest.
Vaak zijn het de "bijzaken" die problemen veroorzaken, zoals audio, muziek enz. Zo is het in elk geval met de Navigator VI, nagiveren doet hij prima (net als de IV dat deed), over de bijzaken die ik niet gebruik lees je veel klachten.
 
Ik had de laatste dagen een defect in het scherm. Dat ging steeds naar het tweede scherm en dan overal vlaggetjes neerzetten. Even los van het herstart probleem. Dit was de derde in korte tijd bij dezelfde dealer bleek. Schijnt eerder bij de IV ook gespeeld te hebben. Afijn nu dus een nieuwe. Dus hoop ik dat het herstart probleem ook over is.

Overigens kreeg ik, terwijl de Navi net helemaal opnieuw was geïnstalleerd, de nieuwe dus ook de 1,5 melding zojuist. Dus ik ben benieuwd of dat blijft.

Voor degenen die nog mee tobben met het herstarten. Het lijkt een fout in het kaartmateriaal te zijn geweest die dat veroorzaakte en dat zou nu opgelost zijn. Het advies is dus alles wat met de kaarten te maken heeft te verwijderen en de nieuwste versie herinstalleren en dan zou het over moeten zijn...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik heb de Duitse BMW helpdesk gisteren opnieuw een e-mail gestuurd.
De Duitse BMW Helpdesk melde mij vandaag dat het Text 1.50 probleem opgelost zou zijn met de Garmin Express update naar versie 6.8.1.0 die vandaag uit gekomen is.
Helaas heeft dat voor mijn Navigator VI het probleem niet verholpen, Text update 1.50 blijft ook na 2 keer installeren aangeboden worden.
De probeersels (zoals terug naar Text versie 1.40 en opnieuw updaten) die ik eerder genoemd heb mochten ook niet baten.
Ik heb de helpdesk weer ingelicht.
 
Dito, hier ook nog steeds een terugkerende 1.50 update na de laatste Garmin Express update.
Het is toch wel jammer dat er zo geknoeid wordt met de Navigator Software
 
Laatst bewerkt:
AntoonT, Charleyr

Bedankt voor jullie terugkoppeling.
Na nog wat verdere experimenten heb ik heb opnieuw de Duitse helpdesk ingelicht.
Willen jullie misschien ook een e-mail sturen over het tekst update probleem?

E-mail adres: motorrad@bmw.de
Degene die mij steeds geantwoord heeft is Steffen.

Hier mijn reactie aan de BMW helpdesk van vandaag (in het Engels):

Many thanks for your support.
The sad news is that at my end text version 1.50 is still offered by the latest Garmin Express.
In a local Dutch motor forum at least two other users confirmed the same issue today, also after upgrading to Garmin Express 6.8.1.0.


After your successful upgrade, have you re-connected the Navigator to the computer again and see what Garmin Express does?

What I have tried so far:
  • Revert my Navigator 6 back to text version 1.40 (by copy the older D636500.zip in the Navigator Garmin folder, after restart of the Navigator it reports that an update is available and asks for another restart, after this restart the text version is back to 1.40).
  • After installation of text update 1.50 the Navigator does NOT ask for a restart (like it does with 1.40), a manual restart is required to make version 1.50 appear in the device information display.
  • Remove (including all data) and re-install Garmin Express.
  • Remove the Navigator (including backups) as known device from Garmin Express.
  • Hard-reset of the Navigator after installation of text version 1.40 (start the Navigator, hold the lower right corner until “loading” appears).
  • Hard-reset of the Navigator after installation of text version 1.50 (start the Navigator, hold the lower right corner until “loading” appears).
  • Remove \Garmin\GarminDevice.xml from the Navigator.
  • Installed Garmin Express 6.8.1.0 on a PC that never had any Garmin software installed and connected the Navigator.
  • All above in different sequences, without success.

Whatever I have tried, Garmin Express keeps offering text update 1.50.
 
Mijn splinternieuwe VI, waar ik nog de kaart van de USA op moest zetten, doet het dus ook. Hoppa 1,5 installeren en dan bij de volgende connectie idem.
Kaart installeren is overigens goed gegaan tot mijn genoegen!
 
AntoonT, Charleyr

Bedankt voor jullie terugkoppeling.
Na nog wat verdere experimenten heb ik heb opnieuw de Duitse helpdesk ingelicht.
Willen jullie misschien ook een e-mail sturen over het tekst update probleem?

E-mail adres: motorrad@bmw.de
Degene die mij steeds geantwoord heeft is Steffen.

Hier mijn reactie aan de BMW helpdesk van vandaag (in het Engels):

Many thanks for your support.
The sad news is that at my end text version 1.50 is still offered by the latest Garmin Express.
In a local Dutch motor forum at least two other users confirmed the same issue today, also after upgrading to Garmin Express 6.8.1.0.


After your successful upgrade, have you re-connected the Navigator to the computer again and see what Garmin Express does?

What I have tried so far:
  • Revert my Navigator 6 back to text version 1.40 (by copy the older D636500.zip in the Navigator Garmin folder, after restart of the Navigator it reports that an update is available and asks for another restart, after this restart the text version is back to 1.40).
  • After installation of text update 1.50 the Navigator does NOT ask for a restart (like it does with 1.40), a manual restart is required to make version 1.50 appear in the device information display.
  • Remove (including all data) and re-install Garmin Express.
  • Remove the Navigator (including backups) as known device from Garmin Express.
  • Hard-reset of the Navigator after installation of text version 1.40 (start the Navigator, hold the lower right corner until “loading” appears).
  • Hard-reset of the Navigator after installation of text version 1.50 (start the Navigator, hold the lower right corner until “loading” appears).
  • Remove \Garmin\GarminDevice.xml from the Navigator.
  • Installed Garmin Express 6.8.1.0 on a PC that never had any Garmin software installed and connected the Navigator.
  • All above in different sequences, without success.

Whatever I have tried, Garmin Express keeps offering text update 1.50.

Ik heb net een mail verzonden!
 
Terug naar af:
Thank you for your e-mail.

I checked the issue with our company BMW Motorrad Navigator 6 again. As I can see at our Navigator the text version has changed to 1.5 and Garmin Express does not offer this update again.


Because Garmin is responsible for Garmin Express we can only ask you to refer directly to the Garmin customer service. Thank you for your understanding in this matter.

Kind Regards,
--
BMW Motorrad Direct
80788 München


Mail: motorrad@bmw.de
Web: http://www.bmw-motorrad.com


Wordt vervolgd met een nieuwe poging bij de vriendelijke Garmin helpdesk.
 
Vandaag de hele e-mail historie aan elkaar geknoopt en met deze aanhef naar Garmin support (nlsupport@garmin.com) gestuurd:

Beste Garmin support,

Na op 3-8-2018 door jullie te zijn door verwezen naar BMW, verwijst BMW mij nu terug naar Garmin.
Het probleem betreft Text Update 1.50 voor de BMW Motorrad Navigator VI welke ondanks dat deze op de Navigator is geinstalleerd, door Garmin Express aangeboden blijft worden.

Garmin Express versie : 6.8.1.0
Navigator VI versie : 5.20

Graag jullie hulp.

Met vriendelijke groeten,
Wouter
 
We zijn werkelijk terug bij af...
Na een motor vakantie zal ik half oktober de draad weer oppakken.

Beste Wouter ,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Nederland. Wilt u voor de zekerheid de bmw navigator een master reset geven ?

Voer de hoofdreset uit op een BMW Motorrad Navigator V / VI
Opmerking: een masterreset kan alle favorieten1* wissen en uw apparaat naar de standaard fabrieksinstellingen herstellen. Als u een back-up van uw favorieten op uw computer wilt maken, raadpleeg dan gerelateerde inhoud hieronder:

Om een master-reset uit te voeren op een BMW Motorrad Navigator V / VI-apparaat:

Begin met het apparaat uit en de stekker uit het stopcontact
Als u wilt controleren of het apparaat is uitgeschakeld en niet in de standby-modus staat, houdt u de aan / uit-knop ingedrukt totdat u wordt gevraagd het apparaat uit te schakelen
Houd de rechterbenedenhoek van het weergavegedeelte van het aanraakscherm aangeraakt
Schakel het apparaat in
"Systeem" verschijnt ongeveer 30 seconden op het scherm
Verwijder uw vinger wanneer op het scherm Bezig met laden wordt weergegeven ...
Het apparaat wordt automatisch gereset. Volg de aanwijzingen op het scherm om uw landinstelling in te stellen en plaats uw apparaat vervolgens in een gebied met een duidelijk zicht op de hemel totdat het satellieten heeft.

1* Hoewel de master-reset alle opgeslagen favorieten kan wissen, blijven eventuele geladen speciale aandachtspunten intact op het apparaat.
Plaats een sd kaart van 16GB in de BMW navigator om de interne geheugen te ontlasten .

Controleer of er update's aanwezig zijn met Garmin Express versie 6.8.1.0 en herinstalleer alle beschikbare update's . En controleer of ze het nu wél kan onthouden & installeren .
Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst. Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website: http://support.garmin.com/nl-NL/
Met vriendelijke groeten,
Garmin Nederland
 
We zijn werkelijk terug bij af...
Na een motor vakantie zal ik half oktober de draad weer oppakken.

Beste Wouter ,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Nederland. Wilt u voor de zekerheid de bmw navigator een master reset geven ?


Voer de hoofdreset uit op een BMW Motorrad Navigator V / VI
Opmerking: een masterreset kan alle favorieten1* wissen en uw apparaat naar de standaard fabrieksinstellingen herstellen. Als u een back-up van uw favorieten op uw computer wilt maken, raadpleeg dan gerelateerde inhoud hieronder:


Om een master-reset uit te voeren op een BMW Motorrad Navigator V / VI-apparaat:

Begin met het apparaat uit en de stekker uit het stopcontact
Als u wilt controleren of het apparaat is uitgeschakeld en niet in de standby-modus staat, houdt u de aan / uit-knop ingedrukt totdat u wordt gevraagd het apparaat uit te schakelen
Houd de rechterbenedenhoek van het weergavegedeelte van het aanraakscherm aangeraakt
Schakel het apparaat in
"Systeem" verschijnt ongeveer 30 seconden op het scherm
Verwijder uw vinger wanneer op het scherm Bezig met laden wordt weergegeven ...
Het apparaat wordt automatisch gereset. Volg de aanwijzingen op het scherm om uw landinstelling in te stellen en plaats uw apparaat vervolgens in een gebied met een duidelijk zicht op de hemel totdat het satellieten heeft.


1* Hoewel de master-reset alle opgeslagen favorieten kan wissen, blijven eventuele geladen speciale aandachtspunten intact op het apparaat.
Plaats een sd kaart van 16GB in de BMW navigator om de interne geheugen te ontlasten .


Controleer of er update's aanwezig zijn met Garmin Express versie 6.8.1.0 en herinstalleer alle beschikbare update's . En controleer of ze het nu wél kan onthouden & installeren .
Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst. Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website: http://support.garmin.com/nl-NL/
Met vriendelijke groeten,
Garmin Nederland
zucht
 
Zooowww jammer dit... Ik heb gisteren in ieder geval software update 5.5 gedaan. Is nogal van de pittige want je apparaat schiet terug naar fabrieksinstellingen. Voorlopig was de eerste keer daarna na power-down aansluiten aan de computer redelijk succesvol: geen BMW Navigator VI Text 1.5 update in de aanbieding.

Wat minder leuk was: bij de security check van het vliegveld te Calgary is mijn navigator VI achter gebleven, daar kwam ik helaas thuis pas achter. Uiteraard wisten ze daar van niets. Maar goed, verzekering heeft vlotjes 80% van de aanschafkosten betaald dus er is al weer een verse in huis. Maar om daar dan die Noord Amerika kaart weer op te krijgen verloopt ook niet bepaald soepel. Die was nl aan het serienummer gekoppeld van de inmiddels vervangen unit. Enfin, ik klantenservice gevraagd of ze die op het serienummer van het vervangend apparaat kunnen zetten. Krijg ik antwoord: "dat hoeft niet, als u inlogt in Mijn Garmin is de kaart weer beschikbaar...

Hmmm.
GarminMetKaart.jpg

7 juli jongstleden... met kaart die overigens met geen mogelijkheid te downloaden viel, totdat eindelijk een nieuwe Garmin Express uitkomst bood.

GarminLeeg.jpg

Gisteren nog voor de 5.50 update, kaart niet te downloaden. Heb deze twee schermprintjes in het antwoord naar de klantenservice teruggestuurd en nu maar weer even afwachten.
 
Het blijft toch apart, dat de software update voor mijn navigator naar 5.50, gewoon wordt uitgevoerd, zonder invloed op de instellingen van mijn toestel.
Wel nog gezever over de 1.5 text upgrade.
Hoe is het mogelijk dat zo'n toestel ook nog verschilt in update uitvoering.
Je zou toch zeggen dat alles gelijk moet zijn!
 
At Jeroen 1969,

Inloggen bij mygarmin is de ouderwetse manier om kaarten te laden of te updaten. Ik neem aan dat je een account hebt en volgens mij kun je bij mygarmin de kaart gewoon opnieuw installeren.
Dus in dit geval niet via Garmin Express.

Onder mygarmin vind je ook het flitspalen abonnement/aankoop terug.

Edit: zie dat kaarten installeren toch via Express moet......


Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij ook een update van mijn zijde:
In april 2017 een Navigator VI aangeschaft.
Die heb ik in september 2017 ingeleverd bij de BMW dealer omdat ie "gek deed". D.w.z. de schermen wisselden elkaar af en ik kon de Navigator niet meer bedienen. Ik heb het een keer opgelost door de batterij los te koppelen en toen functioneerde hij weer normaal. Toen ie weer gek begon te doen had ik het wel bekeken en zoals gezegd ingeleverd bij de dealer. Vervolgens heb ik een nieuwe gekregen.

Vorige week echter, dus na ca. 1 jaar, deed ie weer gek en bleef ie 'hangen" en kon niet navigeren. Navigator opnieuw ingeleverd en wacht nu op toekennen van garantie door BMW en verwacht (hoop) een nieuwe te krijgen.

Je zult maar op vakantie zijn......

Roelof.
 
Als ik dit zo allemaal lees zie ik totaal geen reden om mijn Nav V te upgraden naar een VI.

Fundementeel is er weinig veranderd lijkt het.
 
Als ik dit zo allemaal lees zie ik totaal geen reden om mijn Nav V te upgraden naar een VI.

Fundementeel is er weinig veranderd lijkt het.

Hoewel ik op dit moment ook niet blij ben, is er wel een aanmerkelijk verschil: het veel betere scherm en de "rondtrip" functie.

Dan hangt er vanaf hoeveel je moet bijbetalen op de Navigator V...… het verschil zou mij max. 200 Euro waard zijn...

Heb net bericht gekregen van de dealer dat mijn garantieclaim door BMW is afgewezen en dat ik de factuur van de aankoop moet overleggen. Ben benieuwd waar dit heen gaat...

Roelof.
 
Hoewel ik op dit moment ook niet blij ben, is er wel een aanmerkelijk verschil: het veel betere scherm en de "rondtrip" functie.

Dan hangt er vanaf hoeveel je moet bijbetalen op de Navigator V...… het verschil zou mij max. 200 Euro waard zijn...

Heb net bericht gekregen van de dealer dat mijn garantieclaim door BMW is afgewezen en dat ik de factuur van de aankoop moet overleggen. Ben benieuwd waar dit heen gaat...

Roelof.

Dat er de hardware er op voor uit gaat is toch iets wat we wel mogen verwachten nietwaar?

Mijn grote vraagtekens zit toch bij het OS en de appjes er op. Ik zie daar gewoon de komende jaren niet veel meer gebeuren en vroeg of laat komt er een echt alternatief dat draait op Android. Ik denk dat het niet lang zal duren.

Het OS van Garmin is leuk en het werkt opzich prima, maar uitbereiding en ondersteuning van nieuwe hardware is lastig en duur, vandaar de trage ontwikkelingen. Android is daar in tegen open, ondersteund zo goed als iedere chipset en heeft een enorme ontwikkel achterhoede. Ik zie het nog wel gebeuren dat we straks met Android/Maps rondrijden, hotelletjes zoeken via een Booking.com appje en onze email er ook op kunnen uitlezen.

Of je al die fratsen wilt is een 2e, maar ik denk dat het wel daar naartoe gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan