Heeft iemand het verwijderen van het tekst bestand al uitgeprobeerd?
Dit is zo'n beetje het hele verhaal van mijn onderzoek bijelkaar voor het probleem met tekst update 1.50 op de Navigator VI:
Vanaf 11 mei 2018 wordt de tekst versie 1.50 update aangeboden, dit bleek echter versie 1.40 te zijn.
Vanaf 13 augustus 2018 is de update aangepast en bevat het werkelijk versie 1.50.
Garmin Express blijft de tekst versie 1.50 update aanbieden.
De tekst update verloopt als volgt:
- Garmin Express haalt dit bestand op: http
/download.garmin.com/software/BMWMotorradNavigatorVIText_150.rgn
- Garmin Express plaatst de update als D636500.zip in de Garmin folder van de Navigator.
Foute versie informatie vind je in deze twee bestanden:
In de Navigator: \Garmin\GarminDevice.xml
<UpdateFile><PartNumber>006-D6365-00</PartNumber><Version><Major>1</Major><Minor>
40</Minor></Version><Path>Garmin</Path><FileName>D636500.zip</FileName></UpdateFile>
*Minor moet 50 zijn.
Op de computer (in een verborgen folder): C:\ProgramData\Garmin\CoreService\device_list.xml
<UpdateFile>
<PartNumber>006-D6365-00</PartNumber>
<Version>
<Major>1</Major>
<Minor>
40</Minor>
</Version>
<Path>Garmin</Path>
<FileName>D636500.zip</FileName>
</UpdateFile>
*Minor moet 50 zijn.
Dit zijn stappen die ik in verschilende volgordes en combinaties geprobeerd heb:
- Navigator terug naar tekst versie 1.40 (als volgt: kopieer de oude D636500.zip in de Garmin folder, na opstarten meldt de Navigator dat er een update beschikbaar is en een herstart nodig is, na herstart is de tekst versie terug naar versie 1.40).
- Na installatie van tekst update 1.50 vraagt de Navigator NIET om een herstart (zoals na installatie van tekst versie 1.40), na een handmatige herstart is de tekst versie 1.50.
- Inhoud van D636500.zip van de valse versie 1.50 (11 mei) en de echte versie 1.50 (13 augustus) vergeleken, enige verschil lijkt de versie informatie in de D636500.ver en de .glx bestanden.
- Verwijder (includief alle data) en her-installeer Garmin Express.
- Verwijder (inclusief alle backups) de Navigator als bekend apparaat van Garmin Express.
- Harde-reset van de Navigator na installatie van tekst versie 1.40 (start de Navigator, vinger op rechter onderhoek van het touchscreen houden, tot “loading” verschijnt).
- Harde-reset van de Navigator na installatie van tekst versie 1.50 (start de Navigator, vinger op rechter onderhoek van het touchscreen houden, tot “loading” verschijnt).
- Wis gebruikers gegevens van de Navigator: Instellingen > Menu (=links boven) > Wis gebruikersgegevens.
- Verwijder \Garmin\GarminDevice.xml van de Navigator.
- Installeer Garmin Express op een PC die nog nooit Garmin software heeft gehad en sluit de Navigator aan.
- In GarminDevice.xml (Navigator) minor veranderd in 50, deze wordt echter terug gezet naar 40.
- In device_list.xml (PC) minor veranderd in 50, deze wordt echter terug gezet naar 40.
- Tevergeefs gezocht op de navigator en in een backup daarvan (inclusief de .system folder) op mijn computer naar iets dat verder verwijst naar tekst versie 1.40.
Een wezenlijk verschil zie ik bij stap 2, waar de Navigator niet om een herstart vraagt: iets denkt dus dat er geen update is.