Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Dat MTP niet perse nodig is vermoedde ik al toen ik het vanochtend hier probeerde.
En kan @shades vermoeden dat zijn nieuwe PC met Windows 10 de USB poorten blijkbaar niet goed behandeld, die zouden toch MTP moeten onderstunen of de Garmin driver is niet goed geinstalleerd, deze 4 Garmin items zie ik bij de Apps:
Bekijk bijlage 1543642

Ik heb dit staat:
1600289647118.png


Ziet er wel anders uit in ieder geval...

Ik heb die oude usb driver weggehaald - vast met mapsource meegekomen (ja - gebruik dat nog steeds ernaast)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit staat:
Bekijk bijlage 1543882

Ziet er wel anders uit in ieder geval...

Ik heb die oude usb driver weggehaald - vast met mapsource meegekomen (ja - gebruik dat nog steeds ernaast)
Ah, eerlijkheid, ook hier dat Windows Driver Package - Garmin (grmnusb), die had ik over het hoofd gezien:
1600320612663.png

Ik zie wel andere KB's en ander icoon voor de Garmin USB Drivers (117 KB v.s. 572 KB).
Hier geen MapSource geinstalleerd.
 
Ik heb nog eens gekeken hoe de Navigator zich in Windows device management (devmgmt.msc) presenteerd, hier als volgt:

MTP mode:
1600353416646.png

En de Eigenschappen en driver details:
1600353463963.png


Mass Storage mode:
1600354021851.png

Driver Details E:\
1600354057461.png

Driver Details GARMIN:
1600354090969.png


Wellicht zie je daar iets afwijkends.
 
Laatst bewerkt:
Die driverdetails zijn echt niet belangrijk...
Kun je de inhoud van het toestel in de Verkenner zien? Dan kan Express het ook zien. Meer is er niet nodig.
 
Oke -

Ik heb echt net een mailtje gehad van Garmin Nederland - Vanmorgen vroeg heb ik nog een hele berg aan log-bestanden opgestuurd.

Hier een citaat uit het mailtje:

Ik heb het probleem besproken met mijn Engelse collega's. Mijn collega's hadden intern een probleem ontdekt, als u nu Garmin Express refresh dan zou de software update voor 2021.10 beschikbaar moeten zijn. Nadat u de software hebt geupdate dan zou ''map options'' zichtbaar zijn.

En wat denk je - map wordt nu geinstalleerd *O**O**O**O*

Met dank aan Garmin Support NL

Het lag dus niet aan mijn pc en ook niet aan het toestel :) Ik begon ook al aan mijzelf te twijfelen
 
Oke -

Ik heb echt net een mailtje gehad van Garmin Nederland - Vanmorgen vroeg heb ik nog een hele berg aan log-bestanden opgestuurd.

Hier een citaat uit het mailtje:



En wat denk je - map wordt nu geinstalleerd *O**O**O**O*

Met dank aan Garmin Support NL

Het lag dus niet aan mijn pc en ook niet aan het toestel :) Ik begon ook al aan mijzelf te twijfelen
Bizar verhaal, maar het eind resultaat telt!
 
Bizar verhaal, maar het eind resultaat telt!

Ja klopt -
Ik heb de afgelopen week 2x gebeld en wel 10 mailtj gestuurd (allemaal opvolgend) - uiteindelijk hebben ze aan de hand van de logfile dus toch wat gevonden.. Er wordt wel eens gezegd dat Garmin een logge organisatie is en niet zo van de support is, maar ze hebben dit wel mooi even opgelost. Waarschijnlijk dus ook voor anderen - who know...
 
Ja klopt -
Ik heb de afgelopen week 2x gebeld en wel 10 mailtj gestuurd (allemaal opvolgend) - uiteindelijk hebben ze aan de hand van de logfile dus toch wat gevonden.. Er wordt wel eens gezegd dat Garmin een logge organisatie is en niet zo van de support is, maar ze hebben dit wel mooi even opgelost. Waarschijnlijk dus ook voor anderen - who know...
Ja ik ben aangenaam verrast!
De Navigator VI heeft ons (ega weer eens achterop) vandaag weer 130 km door voor ons "nieuw" Nederland genavigeerd.
Verbazingwekkend lege Lek dijk met eigenlijk slechts hier en daar een fietser. Oudewater leek wel het centrum voor fietsend Nederland, met ook behoorlijk wat Duitsers op de volle terassen.
Kortom, de Navigator VI doet gewoon wat 'ie moet doen, zeker als je de fijne kneepjes van het terug op de route brengen onder de knie hebt.
 
Ik vind het een heerlijk apparaat.
Ik moet wel zeggen dat ik de tomtom rider 400 ook op mijn stuur heb maar das meer voor snel a-naar-b met files en staat ook eigenlijk alleen maar in 2d stand ter ondersteuning als ik gewoon een beetje rond rij (dan kan ik files en opbreking makkelijk vermijden

Ik heb alleen wel een uitdaging... omdat mijn Nav6 gereset is, is mijn helm niet meer gekoppeld - is een ingebouwde sena en had daar al eens ruzie mee. Ik en techniek hahaha
 
Ik vind het een heerlijk apparaat.
Ik moet wel zeggen dat ik de tomtom rider 400 ook op mijn stuur heb maar das meer voor snel a-naar-b met files en staat ook eigenlijk alleen maar in 2d stand ter ondersteuning als ik gewoon een beetje rond rij (dan kan ik files en opbreking makkelijk vermijden

Ik heb alleen wel een uitdaging... omdat mijn Nav6 gereset is, is mijn helm niet meer gekoppeld - is een ingebouwde sena en had daar al eens ruzie mee. Ik en techniek hahaha
Zeg je nou dat je met twee navigators tegelijk rijd?
Wat betreft koppelen van de Senna vind je hier onder Navigator VI diverse antwoorden of anders wel ervarings deskundigen, ik rij geluidloos.
 
Normaal zeg ik dan:
rtfm.gif
, want er zijn nog wel wat verschillende mogelijkheden die ook verband houden met de verbinding met je motor.

Zo heb ik zelf een Sena SRL2 en is mijn navigatie gekoppeld als optie 3 GPS en het TFT scherm aan de Sena als Optie 1, 1e telefoon. In eerste instantie had ik deze als optie 2, 2e telefoon omdat m'n smartphone al direct verbonden was met m'n helm scherm i.v.m. de Sena app. Het resultaat was dan weer dat die TFT connectie ineens als passagiershelm door het leven ging en daar had ik niet veel aan. Dus de Sena verbinding met de smartphone maar verwijderd en nu is het goed.

Maar ja, dan zit het bij een K1600GT vast weer helemaal anders....
 
Het is inderdaad een kwestie van RTFM. Heb momenteel even geen tijd. Moet me er echt toe zetten. Ik weet nog dat je de sena in config mode moet zetten. Misschien dat als ik de Nav6 en een headset wil koppelen de sena al zegt "joh - waren wij geen vriendjes???"

Zeg je nou dat je met twee navigators tegelijk rijd?
Wat betreft koppelen van de Senna vind je hier onder Navigator VI diverse antwoorden of anders wel ervarings deskundigen, ik rij geluidloos.

Nou twee dingen; Op lange stukken is een achtergrond muziekje en ik vergeet nogal eens op de nav te letten en dan zit je zou van de route. Op zich niet erg maar wel als je van a naar b moet. Dan rij ik liefst in ene keer goed :+
 
Laatst bewerkt:
Nou twee dingen; Op lange stukken is een achtergrond muziekje en ik vergeet nogal eens op de nav te letten en dan zit je zou van de route. Op zich niet erg maar wel als je van a naar b moet. Dan rij ik liefst in ene keer goed :+
Je mot op het verkeer en de Navigator letten :+
Na een afslag kijk ik altijd over welke afstand de Navigator de volgende afslag verwacht, dat hou ik in de gaten (moet je wel een beetje gevoel hebben bij afstanden, 200 m, 500 m, 1 km). Ik vind ook het (3D) kaartje van de Navigator VI overduidelijk, volgens mij kan daar geen pratende miep tegen op, zeker bij rotondes met meerdere afslagen of bij snel achtereenvolgende afslagen door een stadje.
Er zijn ook situaties waar de Navigator geen afslag of pijl aangeeft (en dan denk ik ook geen gesproken aanwijzing) en je route toch van de doorgaande weg afwijkt, het plaatje op het scherm en de paarse route lijn is dan je gids.
 
Ja op het verkeer en voorheen keek ik inderdaad na een afslag wat de afstand was tot de volgende maar door het fijne rijden vergat ik dat soms wel eens

Helm op de navi aansluiten was inderdaad kinderspel nu..
 
"nieuwe" 2-de hands BMW navigator VI aangesloten op Garmin Express. deze ging een update doen naar 5.80, dat lukte en daarna kaart bijwerken. Nu blijkt dat dat Noord Amerika is........ "kaartopties" in Garmin Express om de regio te wijzigen, werkt niet......... hoe krijg ik Amerika eraf en Europa 2021 erop...? Alvast bedankt voor een reactie.
 
Wow, ik denk zo dat ze je een beetje hebben bedonderd want die kaart van Europa staat standaard op alle voor Europa bestemde apparaten. Dat dit hier niet het geval is geeft aan dat deze via de grijze import uit de US is overgevlogen.
Omdat je eerst de kaart van Europa zal moeten kopen en daarna nog eens een abo op de updates voor die kaart, lopen de kosten extra op.
Of Garmin Europa je tegemoet zal willen komen betwijfel ik maar je kunt het proberen.

Anders mijn advies: indien mogelijk retourneren en je geld terug eisen.
 
Je moet niet bij Garmin zijn, maar bij BMW; die levert ze. Maar ook daar zul je vast bot vangen... Je krijgt waar je recht op hebt, en bij de Amerikaanse versie is dat de kaart van Amerika.
 
Wow, ik denk zo dat ze je een beetje hebben bedonderd want die kaart van Europa staat standaard op alle voor Europa bestemde apparaten. Dat dit hier niet het geval is geeft aan dat deze via de grijze import uit de US is overgevlogen.
Omdat je eerst de kaart van Europa zal moeten kopen en daarna nog eens een abo op de updates voor die kaart, lopen de kosten extra op.
Of Garmin Europa je tegemoet zal willen komen betwijfel ik maar je kunt het proberen.

Anders mijn advies: indien mogelijk retourneren en je geld terug eisen.
Er staat wel een 2019 europa-versie op. Op Garmin Express is in de "winkel" wel de europese beschikbaar om te downloaden, echter ruimte op toestel is er niet (meer), vanwege die automatische update van Amerika........ Krijg ik die laatste eraf, dan kan die van Europa er wel op. Maar vraag is dus, hoe krijg ik Amerika eraf? (en gaat ie bij een volgende update weer Amerika updaten....?)
 
SD-kaart in de Nav stoppen? Dan zou het wel moeten lukken...
Amerika-kaart eraf halen kan wel, maar dan krijg je die toch meteen weer terug van Express.
 
Een BaseCamp of City Navigator Europe NTU 2021-10 rariteit:
Met het uitpuzzelen van een reisje langs de Rijn, kwam ik deze rariteit tegen nabij Rueras in Zwitzerland:

In BaseCamp:

1601625047501.png


Op de Navigator idem dito:
1601625128543.png


Op de kaarten van HERE:

1601625178541.png

Rein Anteriur is correct, zoals wij zeggen de Voor-Rijn.

1601625459716.png


Google is het er ook mee eens:

1601625808578.png


Een vertaling van "Lai Yin He" maakt duidelijk dat de NTU kaart minstens 1 taal fout bevat:

1601625338344.png


Waar rook is, is vuur dus wellicht meer kromme benamingen van straten, rivieren en plaatsen.
Ik denk niet dat dit een gebruikers instelling is omdat straatnamen nabij "Lai yin he" (zoals de weergegeven Via Vitg) wel juist zijn.

[EDIT]
Ik heb deze maar aan Garmin gemeld, eens zien wat er uit rolt.
Zoals in dit geval kijk ik bij kaart fouten altijd eerst op de HERE site en maak daar de verbeteringen, HERE was in dit geval in orde.
 
Laatst bewerkt:
"nieuwe" 2-de hands BMW navigator VI aangesloten op Garmin Express. deze ging een update doen naar 5.80, dat lukte en daarna kaart bijwerken. Nu blijkt dat dat Noord Amerika is........ "kaartopties" in Garmin Express om de regio te wijzigen, werkt niet......... hoe krijg ik Amerika eraf en Europa 2021 erop...? Alvast bedankt voor een reactie.

DANKJEWEL Drummerboy71 voor het reanimeren van mijn Navigator VI👍. Ik overweeg serieus om mijn landkaarten aan een museum te doneren😂.
 
En hoe is er nu gereanimeerd?

Een eerste poging om de Europa versie uit de "winkel" te installeren mislukte, vanwege te weinig ruimte (ergens bij 96%). Dus gingen we eigenlijk al op zoek naar een micro sd card. Maar na het ontkoppelen van pc, bleek er helemaal geen Europese versie op het toestel te staan...... alleen een noord Amerikaanse.

Opnieuw koppelen met Express en de Europese uit de winkel proberen te installeren, hopende op voldoende ruimte nu Europa er helemaal niet meer op stond. Dat was 'm gelukkig....
 
Terug
Bovenaan Onderaan