Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Ter info:
BaseCamp verise 4.7.3 is uit sinds 29 september:
Changes made from version 4.7.2 to 4.7.3:
Various stability and bug fixes.
 
Heej allemaal. Sinds gisteren een Navigator 6 op de S1000XR.
Nu las ik dat je met de App 'Smartphone Link' live services kon aankopen voor verkeer en flitsers. Maar ik zie alleen de aanschaf van geavanceerd weer staan. File en flits info zie ik wel al beschikbaar als items die binnen komen. Heb ik die live services dan al, of mis ik iets?
 
In het begin moest je ook voor andere zaken betalen maar nu alleen nog voor het weer. Het is allemaal een beetje verwarrend want het aanbod scheelt ook per land want bij onze oosterburen krijg je er bijvoorbeeld -gratis- de benzineprijzen per pomp bij en die krijg je in NL bijvoorbeeld wèl bij de nieuwe "Drive-app" die bij de Zumo XT hoort.
File info moet trouwens ook wel gratis zijn want da's toch vrij waardeloos. Wegafsluitingen geeft-ie ook aan en dat is meestal wel correct.
 
In ieder geval niet waar je ze zou verwachten. Dus niet bij "Apps", maar bij "Waarheen:" van de Zumo XT

In de BMW NAV VI, die hebben we ook nog, zien we dit alleen als we over de grens zijn. De Smartphone Link App werkt dus niet meer op de Zumo XT en daar is dus de Garmin Drive App voor in de plaats gekomen. Geen idee waarom de SmartphoneLink dit in NL niet gewoon doorgeeft, want Garmin heeft wel degelijk de data.


1299734[1].png




1301658[1].png
 
Laatst bewerkt:
Dat deze in de XT zelf zit dat wist ik al lang, maar je schreef "bij de nieuwe drive app" en daar vind ik dit niet.
Daar zal het ook niet in staan denk ik.
 
Maar het zit uiteindelijk toch in de Drive-App want deze levert de data tenslotte aan de XT. Los daarvan, er zijn zat Apps die deze info kunnen leveren, zoals Fuel Flash, Direct Lease of ANWB Onderweg, dus waarom zou Drive dat ook nog eens moeten doen.
 
Een nieuwe Navigator VI heeft inmiddels Versie 8 (V8). Hoop dat deze versie minder klachten heeft.

Roelof.
 
  • Leuk
Waarderingen: far
Ik heb nu ongeveer een jaar een protector velletje op het schermpje, geen Ghost Finger gehad sedertdien. Navigator zit sinds de komst vd RT, juli vorig jaar, voltijd in de cradle, afgezien van incidenteel routes inladen.
 
Het is stil met Navigator VI updates, recent een timezone update, maar geen kaartupdate die ik nu wel weer ongeveer zou verwachten.
 
Het is stil met Navigator VI updates, recent een timezone update, maar geen kaartupdate die ik nu wel weer ongeveer zou verwachten.
Ht lijkt er sterk op dat we het jaar uit gaan zonder verdere updates voor de Navigator VI.
  • Software 5.80
  • Text 1.50
  • Dealer database 15.00
  • City Navigator Europe NTU 2021.10
Kan natuurlijk zijn dat Garmin geraakt is door de wereld problematiek.
Ik zie ook dat HERE wel erg traag is met het beoordelen en doorvoeren of afkeuren van voorgestelde verbeteringen in de kaarten, daar lijkt ook geen logica in te zitten.
 
Gezien de vele problemen met de hardware? van de BMW Garmin Navigator VI kan ik me voorstellen dat Garmin het daarmee druk heeft! Ik ben aan mijn vierde Garmin toe; wel positief dat alles onder garantie is uitgevoerd.
Ze houden het allemaal ongeveer een jaar vol....

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je gelijk in.. En dan ook alleen de BMW Navigator VI
Spookvingers of ook andere problemen?

Het spookvinger probleem zal wel te maken hebben met de constructie van het display, mocht ik de keuze krijgen: een betrouwbaar scherm of zeer goede leesbaarheid, dan zou ik voor het eerste kiezen.
Ook op internationale fora wordt de Spook vinger of ghost touch of ghost screen uitgebreid beschreven door talloze gebruikers, zonder ook maar één spoor naar een werkelijke oorzaak of nog beter een definitieve oplossing, maar nog steeds wel een coulante omruil door Garmin of BMW. Gooit Garmin die terug genomen toestellen weg of vervangen ze er iets aan?? En hoe lang blijft Garmin of BMW die dingen omruilen?

Navigator VI problemen zijn technisch gezien natuurlijk pakkie an voor Garmin waar BMW formeel verantwoordelijk is, het blijft daarom vreemd dat BMW er nog geen formeel bericht over heeft uitgegeven.

De allerbeste oplossing zou naar mijn idee zijn: alle Navigator VI innemen en kostenloos een ander model als vervanger aanbieden, moet 'ie wel in het navigator vakje van de RT passen. Helaas is er geen opvolger van de Navigator VI en de V is uit de handel na dat BMW ze bijna gratis heeft weg gegeven.

Voor de nieuwste RT serie heeft BMW afscheid genomen van Garmin en biedt de LCD cockpit geintegreerde navigatie die erg lijkt op TomTom, de gevevens daarover zijn nog wel sumier. Deze stap is wellicht een indicatie van de relatie tussen BMW en Garmin.
 
Het BMW/Bosch systeem in de RT is zeker gebaseerd op de TT kaarten, maar het systeem heeft veel meer mogelijkheden en lijkt dan meer op een CarPlay achtig systeem.
Bosch’s platform permits access to a number of rider-specific apps, which it noted will continue to expand on a global basis. Partners include: REVER, which lets riders download, track and share routes within the app community; Genius Maps and Sygic, which can help provide directions to nearby lodging or restaurants; and Dash Radio to provide free access to digital radio stations.

Als mijn VI niet meer vergoed mocht worden doe ik een adapter in de houder met een goedkope “rugged” phone er in. Dan ben je voor €225 of daaromtrent klaar.
 
Het BMW/Bosch systeem in de RT is zeker gebaseerd op de TT kaarten, maar het systeem heeft veel meer mogelijkheden en lijkt dan meer op een CarPlay achtig systeem.
Bosch’s platform permits access to a number of rider-specific apps, which it noted will continue to expand on a global basis. Partners include: REVER, which lets riders download, track and share routes within the app community; Genius Maps and Sygic, which can help provide directions to nearby lodging or restaurants; and Dash Radio to provide free access to digital radio stations.

Als mijn VI niet meer vergoed mocht worden doe ik een adapter in de houder met een goedkope “rugged” phone er in. Dan ben je voor €225 of daaromtrent klaar.
Inderdaad een soort CarPlay maar net niet, ook volgens dit bericht.
Ik ben ook vooral zeer benieuwd naar de mogelijkheden om routes te importeren en naar kaart updates (zal toch nog niet zo zijn dat het een soort Google maps is die een actieve Internet verbinding nodig heeft).
Het is ondertussen 2021, de nieuwe RT zal wel spoedig beschikbaar komen bij de dealers.
 
Gezien de vele problemen met de hardware? van de BMW Garmin Navigator VI kan ik me voorstellen dat Garmin het daarmee druk heeft! Ik ben aan mijn vierde Garmin toe; wel positief dat alles onder garantie is uitgevoerd.
Ze houden het allemaal ongeveer een jaar vol....

Roelof.
Qua ghosting? Dan is een beschermfolie wellicht een optie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan