Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Nog even een aanvulling.... In eigenschappen van de map "Dashboards" is niets aangevinkt, en deze optie is ook lichtgrijs, dus ook niet mogelijk om deze te wijzigen.

Het lijkt er op dat de Navigator een of andere instelling heeft die dit blokkeert.
 
Hij stond op MTP Auto detect, maar nu op Mass Storage.
Overigens had ik verder geen problemen met de Navigator, dus ook altijd door Garmin Express herkend.
Ok, vraag niet hoe het kan maar profiteer er van.
MTP zou gewoon moeten werken maar je computer denkt daar blijkbaar anders over :t
 
Ik ben wel enthousiast over die 6 velden, mooi werk hoor!
De trapzium doosjes waar de veldjes inzitten zou ik strakker maken (zonder kader en zonder middestreep?), misschien ook in Glass?
Tijdens rijden zal ik de 6 velden verder toewijzen.
Dat is altijd een kwestie van smaak.
Ik heb in het afgelopen jaar zo'n 20 variaties gemaakt. Hieronder staan er een paar.

Bij de een heb ik glass gebruikt als uitgangspunt en bij de laatste versies navignon.
Deze laatste navignon heeft een vaste achtergrond en daarin kun je alles zetten. Ook je eigen pasfoto 8-)
 

Bijlagen

  • 21509.png
    21509.png
    82,1 KB · Weergaven: 20
  • 2140091.png
    2140091.png
    43,4 KB · Weergaven: 21
  • 41282.png
    41282.png
    93,9 KB · Weergaven: 20
  • 17058.png
    17058.png
    43,6 KB · Weergaven: 18
  • 43183.png
    43183.png
    62,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Dat is altijd een kwestie van smaak.
Ik heb in het afgelopen jaar zo'n 20 variaties gemaakt. Hieronder staan er een paar.

Bij de een heb ik glass gebruikt als uitgangspunt en bij de laatste versies navignon.
Deze laatste navignon heeft een vaste achtergrond en daarin kun je alles zetten. Ook je eigen pasfoto 8-)
Ik vind die 2140091 wel mooi :Y
 
Oh...deze heb ik ook nog...
Je mag kiezen, met en zonder speedlimit bord. 8-)
 

Bijlagen

  • 61208[1].png
    61208[1].png
    63,1 KB · Weergaven: 26
  • Tegels 2020_800x480.zip
    52,9 KB · Weergaven: 17
Nieuw op het forum met een R1250GSA . BMW NAV VI , BMW HELM en communicatie en Iphone 7.
Ik heb al vele issues gelezen met problemen rondom streamen van muziek van de Iphone. En vele youtubes gekeken maar nog geen oplossing gevonden omdat wellicht niet iedereen mijn set-up heeft.
Ik heb mijn helm aan de Nav verbonden en met tel aan de nav. Dus niets aan de motor TFT omdat ik ook nog een K1600GTL rij. Waar ik wel de helmen heb gepaired aan de motor.
Mijn probleem is dat ik op de 1250GSA wel telefoon ontvang maar geen muziek hoor. De telefoon geeft wel aan dat hij streamed naar de NAV VI maar als ik op de NAV VI de app gebruik om media te selecteren krijg ik de bekende A2DP Bluetooth headset moet worden aangesloten melding.

Iemand die mij hier verder mee kan helpen?
 
Goedemorgen Bikers, bijna de K1600GtT in het bezit. Hierop zit de navigator V.

De prijzen van de navigator VI is behoorlijk (€829), de Zumo XT is de helft.

Paar vraagjes en ben benieuwd wie ze kan en wil beantwoorden:
- is de Zumo XT compatibel?
- bediening van het magic-wheel zal dan voor navigatie weg vallen denk ik!
- Mis ik dan veel? Bedien nu ook de Garmin 590LM ook met de hand!

Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
 
@Peter MTB 1) Nee de aansluiting van de XT is anders en deze past dus niet op de aansluiting van de V/VI
2) Nee, niet van de primaire functie, de navigatie dus. Hooguit wat gegevens van de motor.
Ik zou, zeker voorlopig bij de V blijven.
Er gaan geruchten dat er een VI+ of VII op komst is. Maar wat er van waar is, dat weet ik ook niet.
 
@Peter MTB 1) Nee de aansluiting van de XT is anders en deze past dus niet op de aansluiting van de V/VI
2) Nee, niet van de primaire functie, de navigatie dus. Hooguit wat gegevens van de motor.
Ik zou, zeker voorlopig bij de V blijven.
Er gaan geruchten dat er een VI+ of VII op komst is. Maar wat er van waar is, dat weet ik ook niet.
Er bestaat wel een adapter van "oude" Garmin / BMW aansluiting naar de XT (wordt helaas vermeld als uitverkocht), concept is veelbelovend.
Je zal dus wel de interactie met de motor missen (geen Mijn motorfiets en geen wonderwiel; beide voor wat het waard is).
 
Er bestaat wel een adapter van "oude" Garmin / BMW aansluiting naar de XT (wordt helaas vermeld als uitverkocht), concept is veelbelovend.
Je zal dus wel de interactie met de motor missen (geen Mijn motorfiets en geen wonderwiel; beide voor wat het waard is).
Denk dat je deze bedoelt, ohh zie later pas dat het dezelfde is. hahaha

 
Goedemorgen Bikers, bijna de K1600GtT in het bezit. Hierop zit de navigator V.

De prijzen van de navigator VI is behoorlijk (€829), de Zumo XT is de helft.

Paar vraagjes en ben benieuwd wie ze kan en wil beantwoorden:
- is de Zumo XT compatibel?
- bediening van het magic-wheel zal dan voor navigatie weg vallen denk ik!
- Mis ik dan veel? Bedien nu ook de Garmin 590LM ook met de hand!

Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Hoi Peter,

€829,- is veel te duur voor die VI. In Duitsland zijn er verschillende aanbieders voor €633,- en €650,- te koop. Bij BMW dealers.
XT is niet compatible, zoals reeds gezegd, qua aansluiting en wonderwiel.
Persoonlijk gebruik ik het wonderwiel erg veel op mijn K1600GTL om in- en uit te zoomen. Dus persoonlijk zou ik dat wel degelijk missen.
En ik hoor/lees ook dat volgende maand de opvolger zou gaan komen....maar ja..... het blijft BMW hè.....
Bovengenoemde adapter is ook nog via een andere site te verkrijgen.
www.adapter3dmotorrad.com/en/product/e-k6xt
1615914822739.png

Maar of je daar blij van wordt ??
 
Laatst bewerkt:
Nieuw op het forum met een R1250GSA . BMW NAV VI , BMW HELM en communicatie en Iphone 7.
Ik heb al vele issues gelezen met problemen rondom streamen van muziek van de Iphone. En vele youtubes gekeken maar nog geen oplossing gevonden omdat wellicht niet iedereen mijn set-up heeft.
Ik heb mijn helm aan de Nav verbonden en met tel aan de nav. Dus niets aan de motor TFT omdat ik ook nog een K1600GTL rij. Waar ik wel de helmen heb gepaired aan de motor.
Mijn probleem is dat ik op de 1250GSA wel telefoon ontvang maar geen muziek hoor. De telefoon geeft wel aan dat hij streamed naar de NAV VI maar als ik op de NAV VI de app gebruik om media te selecteren krijg ik de bekende A2DP Bluetooth headset moet worden aangesloten melding.

Iemand die mij hier verder mee kan helpen?
Hi ParaJacques,
Wellicht biedt dit filmpje de oplossing?
De Nav VI beschikt over de keuze van welke bron je de muziek wilt horen.
Via de Iphone, of via de Navigator.
 
Wat betreft de meest actuele kaart, ik ontdekte deze pagina die wel actueel lijkt.
Gisteren stond er bij de kaart van North America versie 2022.10 als datum 17 maart 2020 daar staat vandaag terecht 2021.
Europa en de rest van de wereld lopen nog achter, met de recente 2022.10 versie voor North America zal de rest hopelijk volgen.
 
Als ik in mijn Garmin kijk:
South America 2021.20 en op de pagina die jij aangeeft staat 2021.10
North America 2020.30 kaart van 2019
Europe 2021.10
Dus helemaal Up-to-date is dat niet. Ik kocht de kaart van Zuid-Amerika eind 2020.
 
Laatst bewerkt:
Als ik in mijn Garmin kijk:
South America 2021.20 en op de pagina die jij aangeeft staat 2021.10
North America 2020.30 kaart van 2019
Europe 2021.10
Dus helemaal Up-to-date is dat niet. Ik kocht de kaart van Zuid-Amerika eind 2020.
Current Map Version: 2022.10 (North America) as of March 17th, 2021

Noord Amerika zit al op een 2022 versie.
En Zuid Amerika zijn ze vergeten bij te werken op de pagina.
Zoals vaak is Garmin niet heel duidelijk of nauwkeurig met de informatie voorziening.
 
Laatst bewerkt:
Als ik in mijn Garmin kijk:
South America 2021.20 en op de pagina die jij aangeeft staat 2021.10
North America 2020.30 kaart van 2019
Europe 2021.10
Dus helemaal Up-to-date is dat niet. Ik kocht de kaart van Zuid-Amerika eind 2020.
Current Map Version: 2022.10 (North America) as of March 17th, 2021

Noord Amerika zit al op een 2022 versie.

Oh...deze heb ik ook nog...
Je mag kiezen, met en zonder speedlimit bord. 8-)
Mooi hoor :t
42906.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan