Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

hm net even de triplogs van de reis gecopieerd.

voor "het problem" waren de triplogs een paar M groot, en vrijwel elke dag een nieuwe file (genummerd, ergens bij de 130.gpx)
sinds "het problem" is er 1 triplog, een 135.gpx van 105Mb..
(en die weigert google maps in te lezen, waarschijnlijk te groot)

heb even gezocht, maar vond geen configuratie voor trip-log-size.
Je moet ook af en toe stoppen onderweg en een pauze nemen :+
Bijzonder fenomeen, normaal worden de sporen vanzelf, ook op één dag in stukken gedeeld, maar minstens per dag.
Ik heb ook wel eens gezien dat na een aantal dagen de sporen verhuizen naar GPX\Archive, je kunt ze dan niet meer bekijken op de Navigator zelf.
Misschien de navigator een harde reset geven?
 
Afgelopen week heb ik eindelijk eens een headset op mijn helm geschroefd. Ik dacht mooi, dan kan ik eindelijk navigatie via de navigator horen, muziek luisteren en mensen bellen.

Holy crap wat een gedoe om dat alles in te stellen!! Ik had eerst mijn helm verbonden met de navi. Dan hoor je je route. Maar ik kom geen Spotify luisteren (klopt dat?) dus dan maar de helm gekoppeld met de motor. Maar dan hoor ik geen navigatie meer! Wtf!

Ik zit eraan te denken om alles maar via de motor te doen gekoppeld met de BMW app op de telefoon. En dan de navi enkel als mooi displaytje te gebruiken ofzo? Tot nu toe enkel spijt van die Navigator VI.
 
Okidoki

Het is niet zo ingewikkeld - je koppelt je headset en je telefoon aan je navigatie... niet ook nog eens je telefoon aan je nav6
Dus niet je telefoon en en navigatie aan je headset
Je navi is dus eigenlijk het centrale ding... je start op je telefoon spotify die een verbinding heeft naar je navigatie, je navigatie stuurt dat weer door naar je headset..
Nav6 is top ding
 
Okidoki

Het is niet zo ingewikkeld - je koppelt je headset en je telefoon aan je navigatie... niet ook nog eens je telefoon aan je nav6
Dus niet je telefoon en en navigatie aan je headset
Je navi is dus eigenlijk het centrale ding... je start op je telefoon spotify die een verbinding heeft naar je navigatie, je navigatie stuurt dat weer door naar je headset..
Nav6 is top ding
Alleen jammer dat 80% van deze duurste motornavigatie stuk gaat…. En dan niet na einde technische levensduur, maar vaak al binnen een of twee jaar. 😬
 
Okidoki

Het is niet zo ingewikkeld - je koppelt je headset en je telefoon aan je navigatie... niet ook nog eens je telefoon aan je nav6
Dus niet je telefoon en en navigatie aan je headset
Je navi is dus eigenlijk het centrale ding... je start op je telefoon spotify die een verbinding heeft naar je navigatie, je navigatie stuurt dat weer door naar je headset..
Nav6 is top ding
Wacht even… je eerste zin lijkt niet helemaal te kloppen? Headset en telefoon koppel ik aan navigatie maar niet mijn telefoon aan de nav6? Bedoel je met navigatie dan de navigatie van de motor?
Ik kreeg spotify niet gestreamd via de nav6, doe ik dan iets fout?
 
telefoon niet aan je headset -
headset en telefoon aan de navi
foutje tijdens bewerken van de tekst
en dan op je telefoon tegen de bluetooth verbinding zeggen dat media, contacten en telefoonoproepen moeten worden toegestaan - daarna kan je streamen.. spotify startren op je telefoon - weer eerst zorgen dat je headset contact heeft met de nav6

1630143202907.png
 
Laatst bewerkt:
telefoon niet aan je headset -
headset en telefoon aan de navi
foutje tijdens bewerken van de tekst
en dan op je telefoon tegen de bluetooth verbinding zeggen dat media, contacten en telefoonoproepen moeten worden toegestaan - daarna kan je streamen.. spotify startren op je telefoon - weer eerst zorgen dat je headset contact heeft met de nav6

Bekijk bijlage 1670347
Ah thanks het is gelukt!! Lekker hoor.
Wat ik ook nou fout deed is het volgende. In het Media schermpje van de navi6 kun je blijkbaar je bron kiezen, ik had daar iphone staan maar dat moest bluetooth zijn. Nu kan ik lekker spotify luisteren en de hele reutemeteut, heerlijk. Dank jullie wel!
 
Op een Amerikaans forum wordt melding gemaakt van spookvingers op de "nieuwe" Navigator VI :(
Een schoon scherm blijft belangrijk, opdrogende regen en vuil veroorzaakt blijkbaar bewegingen in het scherm die als aanraking worden opgevat.
 
Op een Amerikaans forum wordt melding gemaakt van spookvingers op de "nieuwe" Navigator VI :(
Een schoon scherm blijft belangrijk, opdrogende regen en vuil veroorzaakt blijkbaar bewegingen in het scherm die als aanraking worden opgevat.
Klopt. Dat heb ik ook al gehad.
Niet alleen regen en vuil, maar ook vettige handschoenen en/of vingers.
Scherm schoon maken en eens flink rammelen met de houder. Een enkele keer zijn het slechte contacten aan de achterzijde.
En heel soms statische lading van het dashboard.
 
Mijn nav 6 heeft dat ook. Het lijkt me ook heel moeilijk een scherm te maken dat moet reageren bij vinger/handschoen aanraking, en alle andere invloeden (weer, vuil, etc.....) moet negeren....... als schoonmaken de trick is...... het zij zo.
 
Mijn nav 6 heeft dat ook. Het lijkt me ook heel moeilijk een scherm te maken dat moet reageren bij vinger/handschoen aanraking, en alle andere invloeden (weer, vuil, etc.....) moet negeren....... als schoonmaken de trick is...... het zij zo.
De andere Garmin navigators en volgens mij ook de TomTom navigators kennen dat spookvinger fenomeen niet.
Het Navigator VI scherm wijkt zichtbaar af omdat het glad en glimmend is, de andere schermen zijn wat mat en dof.
Maar hoe dan ook, een apparaat voor buiten gebruik op de motor mag natuurlijk nooit een eigen leven gaan leiden.
Mijn eerste spookvinger ervaring was inderdaad met een scherm vol opgedroogde regendrupels en in de zon, dat kon ik nog wel verklaren.
De keren er na was met een absoluut schoon scherm in goed weer en niet te warm. Daarna heb ik de Navigator VI om kunnen ruilen.
 
Daar ben ik het wel mee eens. Voor zover ik weet, in ieder geval uit eigen ervaring, is de VI het enige toestel wat hier last van heeft.
Dan praat ik vanaf de Streetpilot t/m de Zumo 590 nooit iets mee gehad.
 
Even een update plaatsen.

m'n Navigator VI heeft dus helaas de spookvinger probleem.
Daar komt nu een accu probleem bij. Soms wil ie gewoon niet aan als ik 'm aan de motor koppel.
De ene keer naar 4x aan proberen te zetten en los te koppelen doet ie t wel, andere keer pas als ie aan de USB lader wordt gehangen.
Na een hele middag en nacht aan de USB lader is de accu pas 50á60% vol.

Bij een 3-tal BMW dealers aangeklopt, die willen geen van allen ook maar iets doen zonder origineel factuur (die heb ik dus niet, want gekocht bij de 2e hands motor).
Laatst een mail gestuurd naar Garmin over de problemen.
Die komen met de 'mooie' oplossing om t oude apparaat terug te sturen, €406,72 te betalen en een nieuwe Navigator VI (zelfde model, dus gok niet 't 2021 model) te ontvangen.

Het oplossen van een ontwerp/fabricage fout gaat mij dus meer kosten dan een nieuwe TomTom rider welke mij nog beter bevalt (reageert sneller, plant véél sneller).
En dat alles voor een beetje mooie integratie....
Tot noch toe helaas vooral spijt van de aankoop.....
 
Even een update plaatsen.

m'n Navigator VI heeft dus helaas de spookvinger probleem.
Daar komt nu een accu probleem bij. Soms wil ie gewoon niet aan als ik 'm aan de motor koppel.
De ene keer naar 4x aan proberen te zetten en los te koppelen doet ie t wel, andere keer pas als ie aan de USB lader wordt gehangen.
Na een hele middag en nacht aan de USB lader is de accu pas 50á60% vol.

Bij een 3-tal BMW dealers aangeklopt, die willen geen van allen ook maar iets doen zonder origineel factuur (die heb ik dus niet, want gekocht bij de 2e hands motor).
Laatst een mail gestuurd naar Garmin over de problemen.
Die komen met de 'mooie' oplossing om t oude apparaat terug te sturen, €406,72 te betalen en een nieuwe Navigator VI (zelfde model, dus gok niet 't 2021 model) te ontvangen.

Het oplossen van een ontwerp/fabricage fout gaat mij dus meer kosten dan een nieuwe TomTom rider welke mij nog beter bevalt (reageert sneller, plant véél sneller).
En dat alles voor een beetje mooie integratie....
Tot noch toe helaas vooral spijt van de aankoop.....
Dat is natuurlijk erg vervelend.
Dat BMW niet thuis geeft, merk en hoor ik steeds vaker. Denk dat het nu wel heel erg veel (€€'s) worden met al die problemen.
Ze gaan niet voor niets over op het TFT scherm. Maar daar hoor ik ook steeds vaker niet al te goede verhalen van en zelf zou ik die niet eens willen. Na een testrit op een motor met zo'n scherm was ik er wel klaar mee (maar ja, dat is heel persoonlijk).

Als de USB lader het wel meteen doet, zou ik eens proberen de contacten van de houder schoon te maken.
Of anders, mits mogelijk, een andere batterij proberen.
€406,72 voor een oud model deed ik sowieso niet, veel te groot risico.

Garmin of TomTom blijft natuurlijk een discussie. Ligt er helemaal aan wat je ermee wilt doen en kunnen.
Er zijn inmiddels al veel verhalen te lezen (o.a. bij Mr.GPS) welke voor jou de beste keus is.
Ieder toestel heeft zijn voor- en nadelen.

In ieder geval ..... veel succes.
 
Even een update plaatsen.

m'n Navigator VI heeft dus helaas de spookvinger probleem.
Daar komt nu een accu probleem bij. Soms wil ie gewoon niet aan als ik 'm aan de motor koppel.
De ene keer naar 4x aan proberen te zetten en los te koppelen doet ie t wel, andere keer pas als ie aan de USB lader wordt gehangen.
Na een hele middag en nacht aan de USB lader is de accu pas 50á60% vol.

Bij een 3-tal BMW dealers aangeklopt, die willen geen van allen ook maar iets doen zonder origineel factuur (die heb ik dus niet, want gekocht bij de 2e hands motor).
Laatst een mail gestuurd naar Garmin over de problemen.
Die komen met de 'mooie' oplossing om t oude apparaat terug te sturen, €406,72 te betalen en een nieuwe Navigator VI (zelfde model, dus gok niet 't 2021 model) te ontvangen.

Het oplossen van een ontwerp/fabricage fout gaat mij dus meer kosten dan een nieuwe TomTom rider welke mij nog beter bevalt (reageert sneller, plant véél sneller).
En dat alles voor een beetje mooie integratie....
Tot noch toe helaas vooral spijt van de aankoop.....
Accu probleem kan een defecte accu zijn, maar je kunt ook zoeken op MrGPS om slecht contact van het witte accu stekkertje te herstellen.
Een nieuwe accu kun je online bestellen.
Denk ook eens aan de Garmin XT als vervanger van je navigator.
 
Ik sprak gisteren een Noorse motorrijder aan die met zijn GS en Navigator VI in Dokkum stond, ik vroeg naar zijn “spookvinger” ervaring. Hij kende dat fenomeen wel degelijk maar verweet het geheel aan opgedroogd vuil op het scherm, schoonvegen en probleem weg.
Het is maar weer de ervaring van één iemand en praat daarmee het probleem niet goed.
 
Een schoon scherm is inderdaad wel handig, maar een zandkorreltje tussen het scherm en de rand van de behuizing heeft mij toch de meeste ergenissen bezorgd. Duurde wel even voor ik er achter kwam - sindsdien eigenlijk zelden issues.
 
Ik sprak gisteren een Noorse motorrijder aan die met zijn GS en Navigator VI in Dokkum stond, ik vroeg naar zijn “spookvinger” ervaring. Hij kende dat fenomeen wel degelijk maar verweet het geheel aan opgedroogd vuil op het scherm, schoonvegen en probleem weg.
Het is maar weer de ervaring van één iemand en praat daarmee het probleem niet goed.
Ik heb ook de gewoonte, het scherm voor elke rit effe schoon te vegen, al tijden (ettelijke maanden) geen spookvinger meer gezien....... (fingers crossed....:))
 
Een schoon scherm is inderdaad wel handig, maar een zandkorreltje tussen het scherm en de rand van de behuizing heeft mij toch de meeste ergenissen bezorgd. Duurde wel even voor ik er achter kwam - sindsdien eigenlijk zelden issues.
Da’s ook wel een goeie, er zit inderdaad een raar spleetje langs het scherm.
Over zandkorrel: ook oppassen dat je niet schoonmaakt met een zandkorrel in het zeempje :+
 
Ik ben nu op vakantie in Noorwegen en ik moet zeggen.. die Navi VI verpest wel een hoop van de ervaring door die ghostfinger. Je wilt voortdurend anticiperen op bochten en HUP daar gaat ie weer, staat er ineens weer een vage waypoint… of volledig ingezoomd. Ik ben serieus klaar met dat ding.
 
Dat is echt waardeloos.
Dat anticiperen op bochten vind ik zelf ook juist prettig. Vreselijke ergenis door zo’n vaag probleem als de spookvinger.
Ik mag aannemen dat het scherm blinkend schoon is, er geen vuil in het naadje tussen scherm en de behuizing zit en de vergulde contactjes van de navigator en de houder goed schoon zijn.

Een ander bekend fenomeen is dat de Navigator VI op nachtstand springt als je de poolcirkel richting noord over bent. De enige remedie is de instelling van Automatisch dag / nacht naar altijd Dag te zetten (daar moet je dan wel een donkere plek voor zoeken want het scherm staat op erg donkere nacht). Altijd dag stand is weer irritant in donkere tunnels.

Hopelijk geniet je verder wel van de reis.
 
Een ander bekend fenomeen is dat de Navigator VI op nachtstand springt als je de poolcirkel richting noord over bent. De enige remedie is de instelling van Automatisch dag / nacht naar altijd Dag te zetten (daar moet je dan wel een donkere plek voor zoeken want het scherm staat op erg donkere nacht).
Klopt, maar daar had de Zumo 660 al last van toen ik in 2011 naar de Noordkaap ging. Is dus niet echt nieuw(s).
 
Terug
Bovenaan Onderaan