Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er al 2, maar die moet je toch zo kwijt zijn.
Heb je al eens nieuwe benzine geprobeerd? of startpiloot?
 
heeft iemand een tip wat te doen met co schroeven die muurvast zitten en ook beschadigt zijn? net een tovamikit erin gezet maar 2 zijn niet te bewegen!
 
even een quotje uit Bowlers Topic;
Bowler's Suzuki GSX1100E '80 Classic SuperbikeRacer topic

"wat ik er op internet over vind is dat de 750 een 13 mm as heeft en de 1100 een 16 mm as. In ieder geval is de as te klein"

Bowler heeft een 1100 frame waar een stalen gsx750 brug inzat incl 750 as, met een andere alu gsx brug was de as te klein.

Volgens mij zaten er bij hem vulbussen in het frame (but correct me if i'm wrong..)

Niet dat het niet pas te maken is maar iig niet 1op1....
Thanks voor de info!
 
Ik ontdekte een poos geleden dat het remlicht van mijn GS850 blijft hangen. En de helft van mijn console verlichting doet het ook niet. Ik denk dat er ergens een kabelbreuk zit want wanneer ik de kabels controleer (linker zijde, achter de cover en onder het zadel ) merk ik bij de minste of geringste speling dat hij aan / uit gaat.

Moet ik hier voor naar een specialist gaan ( motorport ? ) of kan ik zelf knutselen? Wat is wijsheid?
 
Kijk je zekeringen eens na en spuit je stekkers eens in met wd40.

Ik zou eerst zelf kijken of je het vind.. Wegbrengen kan altijd nog..
 
Goed bezig, je weet waar ik woon hè? ;)
Ik niet (meer), maar Myriam wel :)
We maken binnenkort een afspraak
thumbsup.gif
 
Hallo Allen,

Nog even een vraag aan jullie (GS750 gerelateerd) Toch ook even met foto's onderbouwd dit zegt wat meer dan alleen tekst...

1: Hoe krijg ik de koppelingskabel los van de koppelingshandel of hoe krijg ik het busje uit de hendel?

43867a345e3a8da2f5088007c995f0bf.jpg


2: Hoe krijg ik deze kap los gezien de slijtage van het voortandwiel door deze alu kap heen? De omliggende vier kruiskopbouten zijn al los. Kan ik de drie van het mechanisme ook los draaien of is dit niet nodig?

06285aa0aa0a21ac5dcf566ea889573c.jpg


Iemand wat goede tips want dan kan ik verder met beestje :-)
 
Laatst bewerkt:
Het tonnetje bij de hendel, helemaal indraaien. De koppeling inknijpen. Het mechanisme aan het blok op spanning houden, koppeling loslaten en de kabel bij het mechanisme loswippen....

Dan die drie schroeven van het mechanisme ook losdraaien en het huis moet loskomen.....
 
Heb je inmiddels een ander WPH? Ik heb dat boek van Peters ook, werkt goed alleen de afbeeldingen zijn idd niet altijd even duidelijk. Er is ook nog een partslist. Hierop is het eea een stuk duidelijker te zien:

29vnq6u.png


Als je dat document wilt stuur me maar effe een PM dan WeTransfer ik hem wel effe.
 
Je kan beter OF een éénmans bedrijfje zoeken OF samen met medeforummer OF alleen met WPHB, multimeter en gezond verstand te werk gaan....
Voorzichtig loshalen van stekkers en controleren op corrosie, ook los isolatietape is verdacht...

Ik heb een gebruikelijke monteur in Nijnsel, noorden van Eindhoven. Voor zover mij verteld is doet hij geen elektriek maar ik zal hem toch nog eens porren.

Ik denk graag dat ik over gezond verstand beschik maar ik ben nogal onzeker om zelf met de bedrading te gaan knutselen. Als iemand zich geroepen voelt om advies te geven dan word dat altijd op prijs gesteld :)
 
Stekkertje loshalen, inspuiten met wd40 en weer in elkaar klikken... 1 voor 1, weet je ook dat je goed zit. Beginnen vanaf de accu..
En de zekering loshalen (glaszekering), lipjes iets bij elkaar buigen en inspuiten met wd40 en de zekering weer terugplaatsen...

Daar hoef je toch niet onzeker voor te zijn... Als je dat gedaan hebt en het is nog niet verholpen, check dan je bedrading op kabelbreuk. Meestal onder de tank bij het balhoofd. Dit is een gedeelte wat mee beweegt tijdens het sturen..

Remlicht kan trouwens ook de schakelaar zijn, bij je voetpedaal. spuit hier eens wd40 op en beweeg er eens een paar keer mee. De WD40 daar spuiten waar het veertje vastzit aan het schakelaartje, het gedeelte wat in het schakelaartje verdwijnt...

Simpeler als dit kan ik het niet uitleggen.... Eerst stekkertjes, zekering en de schakelaar langslopen. dan pas kijken naar kabelbreuk...
 
Kleine aanvulling hierop: gebruik een tandenborstel met WD40 om de stekkertjes 1 voor 1 schoon te maken. Daarna inspuiten met witvet of vaseline, dat beschermt nog beter dan WD40.
En vergeet niet om je accupolen en massapunten ook te doen! Massapunten opschuren. Aanligvlak reg/rec schoonmaken, opschuren en in het vet zetten, grondig te werk gaan. De electronica van een GS/GSX is niet het sterkste punt maar met een beetje moeite is het best betrouwbaar te krijgen.
 
:?
WD40 staat voor Water Displacement 40th attempt, dus nee, dat trekt geen vocht aan, als het iets doet is het vocht afstoten ;)


Je hebt het bij het juiste eind, WD40 is waterafstotend.
Maaaaar in de praktijk zal het zich vermengen met water en van afscheiding is geen sprake.
Vochtproblemen word alleen maar erger.
WD40 is een geweldig product, iedereen kent het, iedereen reed het iedereen aan, iedereen is er zeer tevreden over en weinigen weten dat het product totaal niet werkt.
Hoe goed kan een fabrikant zijn marketing voor elkaar hebben.
UUuuhhh ik heb het niet in de werkplaats en ik gebruik het dus ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan