Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uitlaat tank zadel, de 3 dingen die heel moeten zijn om je geld eruit te kunnen halen. Dit barrel heeft alleen een fatsoenljjke uitlaat dus het is een pekelfiets. Voor de onderdelen hoef je het bijna niet te doen.
Misschien is het handig om een cdi, spanningsregelaar e.d. in voorraad te houden. Ik heb al die meuk in ieder geval dus ik mot em niet :P
 
Beetje dikkere olie werkt net iets beter bij zo'n zwaar ding. En psychisch is het ook beter, ik denk nu dat het niet zo snel tussen de keerringen door komt... :+
Ik heb afgelopen zomer de olie vervangen voor dikke 30 en een paar knappe Koni's gemonteerd op de GSX. Ik moet zeggen dat het een hele verbetering was vwb stuurgedrag en het vertrouwen dat de gele bullebak mij nu geeft.
Eigenlijk wil ik ook weer nieuwe banden, er zitten nu Pirelli Sport Demon's op maar daar heb ik spijt van. Kleven niet zo lekker als de good old BT45...
 
Sinds afgelopen zaterdag staat er nu (ook) een gsx 750 uit 1980 voor mijn deur. Heb m van de verkoper naar huis gereden. Ondanks de regen en dat ie veelal op drie poten liep beviel dat al prima. :]

De verkoper (Kawa dealer in Alkmaar) gaf aan dat de drie poten zeer waarschijnlijk aan een verstopte sproeier ligt en het kwestie was schoonmaken om nummer vier er weer gewoon netjes bij te krijgen. (richting de 4000 toeren komt ie ineens bij )

Is het logisch om in 1e aanleg mij te focussen op die ene sproeier en dus maar 1 vlotterbak er af te halen? (gedacht is: tis een oude bak, dus stap voor stap en zien of het ding gaat rijden)

Hoe zie ik om welke cilinder het gaat en dus carburateur? Bougies beloeren?
Wat doen we met de pakking van de vlotterbak? Ik lees hier op MF verschillende berichten over. Japparts lijkt het voor dit type niet standaard aan te bieden, ik zie wel wat op ebay.de maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik geloof anderen wel.

Graag jullie reactie.
 
Ik zou eerst de bougie eens vervangen en kritisch kijken naar de bougiekabel en kap.
Vlotterbakje even leeg laten lopen, peut opvangen op een schoon stuk keukenrol en kijken of er veel troep in zit. Indien ja: openmaken en cleanen. Indien nee; verder zoeken.
 
Ik zou eerst de bougie eens vervangen en kritisch kijken naar de bougiekabel en kap.
Vlotterbakje even leeg laten lopen, peut opvangen op een schoon stuk keukenrol en kijken of er veel troep in zit. Indien ja: openmaken en cleanen. Indien nee; verder zoeken.

Hmm.. gezien de weinige moeite (hopelijk) wel verstandig ja. Dank voor de tip!
 
Sinds afgelopen zaterdag staat er nu (ook) een gsx 750 uit 1980 voor mijn deur. ..........................................................
Graag jullie reactie.



pics_or_it_didnt_happen_retro_print-rafce5a91cfbe4e509401c9434d861ab7_tvw_8byvr_512.jpg



:+
 
Sinds afgelopen zaterdag staat er nu (ook) een gsx 750 uit 1980 voor mijn deur. Heb m van de verkoper naar huis gereden. Ondanks de regen en dat ie veelal op drie poten liep beviel dat al prima. :]

De verkoper (Kawa dealer in Alkmaar) gaf aan dat de drie poten zeer waarschijnlijk aan een verstopte sproeier ligt en het kwestie was schoonmaken om nummer vier er weer gewoon netjes bij te krijgen. (richting de 4000 toeren komt ie ineens bij )

Is het logisch om in 1e aanleg mij te focussen op die ene sproeier en dus maar 1 vlotterbak er af te halen? (gedacht is: tis een oude bak, dus stap voor stap en zien of het ding gaat rijden)

Hoe zie ik om welke cilinder het gaat en dus carburateur? Bougies beloeren?
Wat doen we met de pakking van de vlotterbak? Ik lees hier op MF verschillende berichten over. Japparts lijkt het voor dit type niet standaard aan te bieden, ik zie wel wat op ebay.de maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik geloof anderen wel.

Graag jullie reactie.
Laat zien!


dacht al dat die vraag ging komen: O-) [afbeelding]

Lul...
 
Sinds afgelopen zaterdag staat er nu (ook) een gsx 750 uit 1980 voor mijn deur. Heb m van de verkoper naar huis gereden. Ondanks de regen en dat ie veelal op drie poten liep beviel dat al prima. :]

De verkoper (Kawa dealer in Alkmaar) gaf aan dat de drie poten zeer waarschijnlijk aan een verstopte sproeier ligt en het kwestie was schoonmaken om nummer vier er weer gewoon netjes bij te krijgen. (richting de 4000 toeren komt ie ineens bij )

Is het logisch om in 1e aanleg mij te focussen op die ene sproeier en dus maar 1 vlotterbak er af te halen? (gedacht is: tis een oude bak, dus stap voor stap en zien of het ding gaat rijden)

Hoe zie ik om welke cilinder het gaat en dus carburateur? Bougies beloeren?
Wat doen we met de pakking van de vlotterbak? Ik lees hier op MF verschillende berichten over. Japparts lijkt het voor dit type niet standaard aan te bieden, ik zie wel wat op ebay.de maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik geloof anderen wel.

Graag jullie reactie.


als hij na het starten op 3 poten loopt kan je met een plantenspuit op de bochten spuiten.diegene die het minst sist loopt niet of niet goed mee
 
Dat kun je ook met je vingers doen. De 1 voor 1 de uitlaatbochten aantikken met iedere keer een andere vinger. De cilinder die niet goed meedoet geeft de minst verbrande vinger.
:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan