Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag weer wat aan het föbellen geweest,
originele lamphouders van een bandit 1200 aangepast zodat het koplamphuis van de gsx erop kan alá origineel....
'T zit nog niet definitief vast, eerst kijken hoe ik de tellerset wil monteren en hoe hoog deze dan uitkomt.

full


full



Ook de motor koud starten is wordt zó nog een hele uitdaging, ik wil moet persé dit karakterestieke choke knopje behouden..... :/

full


Lastig te zien maar je kan 'm ongeveer 1cm omhoog trekken voor hij het stuur raakt, vrees dat dit te weinig is.....

ps: nee er is niks scheef of krom..... stuurklemmen zaten nog niet vast 8-)
 
De choke kun je ook handmatig uittrekken door er een sleutelring doorheen te doen aan de linkerkant van je carbs. Kun je fatsoenlijk choken en je knop laten zitten.
 
iemand nog een spanningsregelaar over voor een GS(X)?
de mijne laadt 12.5 volt bij met stationair, en 11.8 met toeren.... dynamo ohms doorgemeten en is goed, accu is ook goed... regelaar nagemeten en hier zit een fout in.

kan ik hier evt, mocht niemand een andere hebben, ook een andere spanningsregelaar inzetten (van een CB750)?

Lijkt mij dat, buiten het amperage van de dynamo wat bij de meeste motoren wel ongeveer ish gelijk is, het toch moet werken?

en nog even een fototje van afgelopen zondag:
full
 
Done *O*

En ik denk dat een SR van een ouwe Kawayahonsuki ook best werkt op een GS. Drie kabeltjes naar de dynamo, volgorde maakt geen reet uit, eentje massa en eentje plus.
 
Wegens zicht op een gsx 750 (gezien de foto's bij suzukicycles uit 1981) ben ik op zoek naar een wphb.
Het staat me toch bij dat in dit topic deel 8 ergens een link is gegeven, maar ik kan m niet terugvinden |(
Iemand met een/de link? De links op p1 gaven ook niet direct iets naar de 750.
Wellicht is de 1100 goed vergelijkbaar?

En anders misschien een link richting carb reiniging voor dit model (daar vond ik al wel wat hints). De verkoper geeft nl. dat alleen dit 'even' moet gebeuren en waarschijnlijk het reinigen van de sproeiers voldoende is.. jaja.... ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen (en dan vooral tav tijd en moeite).
Bij voorbaat dank voor reacties.
 
Carbs reinigen http://www.vanluik.eu/GS_CV_Carb_Cleaning_Series.pdf (hier).
http://www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/GS750_16valve.pdf (Boek van de GSX750 = USA GS750) ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo hallo allemaal,

Enkele tijd geleden heb ik 'Henk', een GS1000g, van Helaholatuthola overgenomen. Na een paar duizend kilometer heeft Henk me helaas van de week in Belgie laten staan met een kapotte gaskabel/gashendel. Ik ben dus opzoek naar dit gehele zwikje tot aan de carburateurs. Iemand dit toevallig liggen of suggesties waar te vinden?

Alvast bedankt!
 
Zo das jammer!
Maar wat is er precies kapot? Alleen de kabel? Het stukje plastic waar de kabel in moet aan je stuur? Dat is nl zwak spul, heb ik bij de GS en de GSX al moeten vervangen, bij Henk dus niet gedaan.
Bij Roukama kun je nieuw of tweedehands kopen, zo'n gashendeldingetje heeft ie ook vast wel los. Ga je voor tweedehands, de kabelboom is van een GS650 dus de dingesen met de knoppies aan beide kanten op het stuur ook ;)
Hoest verder met Henk? Hoop bekijks en aanspraak zeker? Ik en mevr. tuthola hadden regelmatig leuke gesprekken dankzij Henk, uiteraard door zijn charme's en uitstraling *O*
 
Zo das jammer!
Maar wat is er precies kapot? Alleen de kabel? Het stukje plastic waar de kabel in moet aan je stuur? Dat is nl zwak spul, heb ik bij de GS en de GSX al moeten vervangen, bij Henk dus niet gedaan.
Bij Roukama kun je nieuw of tweedehands kopen, zo'n gashendeldingetje heeft ie ook vast wel los. Ga je voor tweedehands, de kabelboom is van een GS650 dus de dingesen met de knoppies aan beide kanten op het stuur ook ;)
Hoest verder met Henk? Hoop bekijks en aanspraak zeker? Ik en mevr. tuthola hadden regelmatig leuke gesprekken dankzij Henk, uiteraard door zijn charme's en uitstraling *O*

Ah oke! Ja gaat goed! Ik heb de bloemen helaas verwijderd, dus dat scheelt misschien wat in bekijks :+ Verder bevalt het goed, nu toch al weer zo'n 3.000km gereden :)

Het gaat inderdaad om het stukje plastic waar de kabel in moet, maar de gaskabel zelf ging ook erg zwaar dus die ook maar gelijk vervangen. Ik zal is bij Roukama kijken. Thanks voor de tip!
 
Ja ik heb er een tijdje naar staan kijken, maar hoe langer je dat doet hoe meer basic dat zo'n ding lijkt te worden: soort van aan elkaar gelaste buizen met wielen, geen tierelantijnen gedoe
Precies, weinig tupperware maar veel lomp ijzer! Ik ging voor de mijne kijken (was de eerste die ik in het echt zag) en was bij de aanblik van de tank en de lompe koplamp al verkocht!
 
Net even een half uurtje gereden, de eerste keer met het nieuwe Michelin voorbandje. Dat ding is zowaar te besturen nu en die gekke stuiter bij 50kmu is ook verdwenen. Wel voorzichtig gedaan want ik ben wat huiverig met nieuwe bandjes. Deze temperatuur nodigt ook niet echt uit om eens fijn een heel eind te rijden. Ik had me ook beter aan kunnen kleden natuurlijk. Wat lijkt het ineens een lekker fietsje te zijn.
 
Net even een half uurtje gereden, de eerste keer met het nieuwe Michelin voorbandje. Dat ding is zowaar te besturen nu en die gekke stuiter bij 50kmu is ook verdwenen. Wel voorzichtig gedaan want ik ben wat huiverig met nieuwe bandjes. Deze temperatuur nodigt ook niet echt uit om eens fijn een heel eind te rijden. Ik had me ook beter aan kunnen kleden natuurlijk. Wat lijkt het ineens een lekker fietsje te zijn.

Volgende week krijg ik er een nieuwe op.
 
Zo das jammer!
Maar wat is er precies kapot? Alleen de kabel? Het stukje plastic waar de kabel in moet aan je stuur? Dat is nl zwak spul, heb ik bij de GS en de GSX al moeten vervangen, bij Henk dus niet gedaan.
Bij Roukama kun je nieuw of tweedehands kopen, zo'n gashendeldingetje heeft ie ook vast wel los. Ga je voor tweedehands, de kabelboom is van een GS650 dus de dingesen met de knoppies aan beide kanten op het stuur ook ;)
Hoest verder met Henk? Hoop bekijks en aanspraak zeker? Ik en mevr. tuthola hadden regelmatig leuke gesprekken dankzij Henk, uiteraard door zijn charme's en uitstraling *O*

Weet jij trouwens welk type het exact is? Want Roukema vraagt om met de oude langs te komen... Dat wordt hem natuurlijk niet.
 
Weet jij trouwens welk type het exact is? Want Roukema vraagt om met de oude langs te komen... Dat wordt hem natuurlijk niet.


Helaas niet (meer). Een GS650, maar specifiek welk type of bouwjaar kan ik je niet vertellen. Ik weet zelfs niet meer van wie ik de kabelboom en bediening gekocht heb.

Wat je kan doen is op cmsnl.com de plaatjes vergelijken met die van jou.
Weet ook dat bij de ouwe GS-en heel veel (bijna) hetzelfde is, zoals de bekabeling. Er zit soms verschil in USA en EU modellen, in de USA hadden ze bijv. geen lichtknoppie omdat dat toch altijd brand. Als ik het me goed herinner heb jij wel een lichtknoppie, dus theoretisch zou elke stuurbediening passen.
Roukama heeft een tweedehands liggen, misschien kun je een deal sluiten van "niet goed ding terug" ofzoiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan