Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was trouwens weer zonovergoten in Zuid-Holland :P
2013-12-10120113_zps902d57c0.jpg
 
Het was trouwens weer zonovergoten in Zuid-Holland :P
[afbeelding]

Was idd mooi weer. Wel jammer dat ik moest werken '(

Maar wel een leuke werkdag. Onze monteur is ziek dus mocht me zowel vandaag als gisteren met reparaties bezig houden *O* (paar trappen van nieuwe treden voorzien, boorkoppen, koolborstels, kabels enz....vervangen wat sloten aangepast en nog wat machines gegraveerd).
 
als hij na het starten op 3 poten loopt kan je met een plantenspuit op de bochten spuiten.diegene die het minst sist loopt niet of niet goed mee

Dat klinkt als briljante eenvoud. Ik moet maar wat logischer gaan nadenken. Die plantenspuit die heb ik. Als dat niet lukt vraag ik mn vriendin we of ze aan de uitlaat wil voelen *D
 
Als dat niet lukt vraag ik mn vriendin we of ze aan de uitlaat wil voelen *D

Hmm, logisch denken zegt mij dat je je schoonmoeder moet vragen _O- _O-




Even zonder gekheid,
je moet die fiets gewoon starten (koud) en als ie loopt gewoon zelf even aan de uitlatbochten voelen. Dan kun je nog concluderen welke er niet mee doet voordat je gelijk je handen brandt. Ze zijn niet gelijk gloeiend heet, dat duurt een paar minuten.

Als boven de 4000 toeren de 4e cilinder wel mee doet is je ontsteking waarschijnlijk niet bar slecht, ik zou het inderdaad in die carburateur zoeken.
Hele setje carbs eraf en op werkbank loshalen. De slechtwerkende even vergelijken met een goede carb. Schoonmaken en weer monteren.
Vervo
 
in mijn gs550 kan ik daar geen zuurvrije accu in doen zonder de spanningsregelaar te vervangen voor een 2 in 1 variant spanningsregelaar en gelijkrichter
 
Het nadeel van een ipad of tablet is dat wanneer je foto's wilt bekijken die op z'n kant staan hij altijd blijft meedraaien. Terwijl je een laptop zo op z'n kant kan zetten.

Toch zonde, nu zie ik niet wat het is leergier.
 
Carbs er even (!) afhalen en schoonmaken. Eerst pot koffie zetten en genoeg shag in huis halen. Dingen moeten ook nog een keer terug namelijk...
 
Het nadeel van een ipad of tablet is dat wanneer je foto's wilt bekijken die op z'n kant staan hij altijd blijft meedraaien. Terwijl je een laptop zo op z'n kant kan zetten.

Toch zonde, nu zie ik niet wat het is leergier.


_O- ken het fenomeen. Irritant ja. Maar hier op de laptop staat ie helemaal zoals t hoort

Carbs er even (!) afhalen en schoonmaken. Eerst pot koffie zetten en genoeg shag in huis halen. Dingen moeten ook nog een keer terug namelijk...

Was al idd al bang dat het dat koffie en shag klussie ging worden. :N
Bougie 1 was weliswaar wel wat roetiger dan nr. 4, maar vonkte hetzelfde.
Het type kost bij japparts maar 3,50 pstuk, dus vernieuwen kost met de kop niet, al helpt het waarschijnlijk verder weinig.
 
_O- ken het fenomeen. Irritant ja. Maar hier op de laptop staat ie helemaal zoals t hoortWas al idd al bang dat het dat koffie en shag klussie ging worden. :N
Bougie 1 was weliswaar wel wat roetiger dan nr. 4, maar vonkte hetzelfde.
Het type kost bij japparts maar 3,50 pstuk, dus vernieuwen kost met de kop niet, al helpt het waarschijnlijk verder weinig.

Het kloterige van terugplaatsen is dat de inlaat- en luchtfilterrubbers vaak zo knettershard zijn dat je allerlei trucjes moet toepassen om het hele zaakje weer te monteren. De föhn van mammie, de verfstripper, heet water, magnetron, oven ik heb alle tips al voorbij zien komen. En ze werken ook allemaal om die rubbers wat zachter te maken. :Y
Ik was het op een gegeven moment zat en heb eerst een klein vermogen uitgegeven voor nieuwe inlaatrubbers en kortgeleden nog nieuwe luchtfilterrubbers gekocht.
Nu doe ik de carbs demonteren/ monteren in korte tijd. Het enige wat ik zoek is DE truc om de gaskabel makkelijk te monteren als de carbs op hun plek zitten... :+

Bij de GSX heb je trouwens zo weinig speling dat het echt een scheld-rook-koffie-bier klusje wordt, al heb je nieuwe rubbers _O-

Misschien een optie om eerst zo'n carburateur cleaner door je tank te gooien, misschien helpt het en gaat de cilinder ineens mee doen. Weet je in ieder geval wat het is. Kun je daarna beslissen of je de hele zooi demonteert en in de ultrasoonbak gooit. Of laat gooien.
 
Volgens het boek moet je de gaskabels monteren terwijl de carbs half op hun plek zitten O-)
Niet dat DAT werkt _O-

Ik vind het choke kabeltje terug schroeven nog het meest irritant, je bent bijna klaar alleen dat kabeltje.....

Aangezien ik niet rook loop ik af en toe de tuin in om ergens tegen aan te schoppen......

Emmer, gieter, galbakkies alles wat lekker wegtrapt zonder blauwe tenen aan over te houden :+
 
Ik dacht de goede gashuls besteld te hebben bij Roukema maar deze past niet. Ik heb de volgende gashuls:





Iemand toevallig zoiets liggen? Of anders iemand de volledige gashuls met schakelaars liggen voor een GS1000G?

Roukema zei dat hij van een Honda zou zijn omdat hij 'twee' opnames heeft. Hetgeen me onjuist lijkt.
 
Als je de complete unit vervangt voor eentje van een GS400/550/650/750/850/1000/1100/1150 hou er rekening mee dat je een unit koopt/ruilt/vind met een lichtschakelaar. De USA modellen hebben namelijk geen lichtschakelaar dus ga je kutten met de bedrading. Over het algemeen past het meeste wel van de modellen van eind jaren 70, begin 80.
 
Het kloterige van terugplaatsen is dat de inlaat- en luchtfilterrubbers vaak zo knettershard zijn dat je allerlei trucjes moet toepassen om het hele zaakje weer te monteren. De föhn van mammie, de verfstripper, heet water, magnetron, oven ik heb alle tips al voorbij zien komen. En ze werken ook allemaal om die rubbers wat zachter te maken. :Y
Ik was het op een gegeven moment zat en heb eerst een klein vermogen uitgegeven voor nieuwe inlaatrubbers en kortgeleden nog nieuwe luchtfilterrubbers gekocht.
Nu doe ik de carbs demonteren/ monteren in korte tijd. Het enige wat ik zoek is DE truc om de gaskabel makkelijk te monteren als de carbs op hun plek zitten... :+

Bij de GSX heb je trouwens zo weinig speling dat het echt een scheld-rook-koffie-bier klusje wordt, al heb je nieuwe rubbers _O-

Misschien een optie om eerst zo'n carburateur cleaner door je tank te gooien, misschien helpt het en gaat de cilinder ineens mee doen. Weet je in ieder geval wat het is. Kun je daarna beslissen of je de hele zooi demonteert en in de ultrasoonbak gooit. Of laat gooien.

_O- Deze frustratie komt regelmatig bij je boven he. ik ga je advies opvolgen en eerst maar s een flesje Forte bestellen bij Roukama en meteen maar een paar nieuwe bougies en vlotterkamer nr. 1 aftappen, de restanten beloeren en dan eens verder zien, kijken of het wat doet.
Btw: ik had het al eerder waargenomen, maar zondag weer. Een aanlopend geluid vanuit de cockpit. Het geluid gaat af en aan mee met het tempo cq versnellingen van de motor. Slechtlopende toerentellerkabel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan