Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Iemand nog interesse in achterste voetstepjes en/of achterlicht van een GS 450 l uit 87? stuur maar een berichtje :)
 
Nou, mijn GS gaat binnenkort ook de deur uit. Voor nieuwe zuigers. Die pakking kan dam ook meteen vervangen worden. Wil je hem opsturen? Kan wel per briefpost denk ik. Stuur je mijn adres per PB.
 
Ik ben wel benieuwd of iemand hier bezig is met mijn oude GS 550 met kenteken ZL-18-72. Deze heb ik in 1978 bij Motorhuis Safe in Rotterdam gekocht en ingeruild bij Rockanje Motors in 1980.
Hij staat al sinds 2000 op iemand anders zijn naam.
 
Ik ben wel benieuwd of iemand hier bezig is met mijn oude GS 550 met kenteken ZL-18-72. Deze heb ik in 1978 bij Motorhuis Safe in Rotterdam gekocht en ingeruild bij Rockanje Motors in 1980.
Hij staat al sinds 2000 op iemand anders zijn naam.
Is al heel wat dat die nog bestaat.*O*
 
Dag allen!

Ik heb afgelopen maand mijn 3de gsx 400e mogen krijgen (erfenis). Erg mooi ding en erg netjes ook. Mijn schoonvader heeft hem overgenomen van de eerste eigenaar en zelf helaas maar een paar maand Van mogen genieten. Ik zal tzt even wat mooie foto’s maken. Blijft een leuke motor zo een gsx.

Qua plannen, ik houd van origineel, maar 1 remschijf voor blijft lelijk.. (denk dat een vork van een F wel past toch?

(De andere 2 zijn inmiddels al wat jaartjes gesloopt)
 
En de foto’s.
 

Bijlagen

  • 704D6E9E-9E32-46CF-AFB8-A3B859C359BC.jpeg
    704D6E9E-9E32-46CF-AFB8-A3B859C359BC.jpeg
    242,9 KB · Weergaven: 10
  • 9F2BF3ED-6CB1-427E-A7B4-953A08BEFDD5.jpeg
    9F2BF3ED-6CB1-427E-A7B4-953A08BEFDD5.jpeg
    371,1 KB · Weergaven: 8
Een voorkant van een Gsx400F vinden blijkt verrassend lastig... wat zou er verder nog meer in passen? Jullie enig idee?
 
ja, de f heeft links en rechts. Die van de link is uitverkocht helaas. (Ik schrok al, heb net die hele site door gespit)
 
Er staat ergens op MF een lijst met alle onderdelen van Japanners die zo uitgewisseld kunnen worden. Ik kan hem niet vinden, misschien dat iemand hem opgeslagen heeft?
 
Zoek hier even op:

Onderdelen onderling uitwisselbaar...!​

 
Super!

en inmiddels ook wat onderdelen kunnen scoren zoals de remmen, as en vork. Alleen nog het wiel en wat klein spul (boutje van de remschijf enzo)
 
Zoek hier even op:

Onderdelen onderling uitwisselbaar...!​

Je bent een held!!!
Meteen opgeslagen!!
 
Ik wil nu toch maar stalen remleidingen gaan monteren op mijn gs550 D van 1978. Melvin.de heeft ze nu voor de 550 E van 1979 in de aanbieding(€78,-). Gaan die passen? Iemand nog tips voor andere merken?
Bedankt!
 
Volgens mij hebben de e en d type dezelfde lay-out lengte voorvork etc.
Ik weet nog wel andere merken; hel , goodridge, spiegler maar geen van allen komt onder de prijs van Melvin
 
Als je twijfelt of het past dan even een schetsje maken van je eigen leidingen en de vraag aan melvin.de stellen. Prima ervaringen mee.
Je zou ook bij onze Chineese vrienden kunnen kijken, dan ben je goedkoper uit, maar ja, het zijn wel je remmen waar je het over hebt, dus wil je dat wel echt?
 
Dank voor de reacties. Volgens mij verschillen de D en E door spaak respectievelijk gietwielen. En heeft de E achter schijf ipv trommel. De Chinese leidingen wil ik niet. Ga voor alle zekerheid Melvin wel ff mailen.
 
Laat even weten. Op de mijne van 77 zitten volgens mij nog de originele remleidingen. Die vervangen kan geen kwaad denk ik zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan