Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Hoe weet je dat deze niet in een schuur gevonden? Dementie wordt een steeds groter probleem. Op marktplaats schuurvinden allerlei aanbieders vanalles in Vinexschuurtjes van 2 bij 3 waar ze 's morgens nog in zijn geweest.

En jij hebt ook € 1.600 betaald voor de basis. Inflatie, knotjeseffect etc.
Nou, dat weet ik omdat ik de derde eigenaar ben. De tweede is degene die hem verkocht, die heeft hem 7 jaar gehad. En ik heb de zoon van de eerste eigenaar gesproken. Die heeft hem 34 jaar gehad. Ik kan dus redelijk zeker zeggen dat dit geen "schuurvondst" is.
 
Nou, dat weet ik omdat ik de derde eigenaar ben. De tweede is degene die hem verkocht, die heeft hem 7 jaar gehad. En ik heb de zoon van de eerste eigenaar gesproken. Die heeft hem 34 jaar gehad. Ik kan dus redelijk zeker zeggen dat dit geen "schuurvondst" is.
Ik dacht dus dat jij bedoelde dat die andere geen schuurvondst is. Leuk dat de historie van je eigen motor kent.
 
Ik kocht de 1000 voor 7 tientjes 10 jaar geleden….
Het gaat de goeie kant op!
Ja die goede oude tijd,een maat van mij kocht een perfecte GS850 voor 175,- guldentjes,wel aardig wat km,s,maar verder zeer netjes,
toen was het nog niet echt een klassieker en wou niemand die dingen hebben met veel km,s.
 
Ik kocht mijn rat GS750 al wat jaren later voor €150. De eigenaar kreeg hem niet gestart, thuis ontsteking goed gezet, trappen&lopen. En toen nog een paar dagen de rest in orde maken
 
Ik dacht dus dat jij bedoelde dat die andere geen schuurvondst is. Leuk dat de historie van je eigen motor kent.
Ah bedoel je die. Nou, ik bedoelde dat de verkoper dat er meestal bij zet. Schuurvondst. Geheel origineel. In deze staat vind je ze nog maar zelden. De kenner weet wat het waard is. Dat soort kreten.
 
Ja die goede oude tijd,een maat van mij kocht een perfecte GS850 voor 175,- guldentjes,wel aardig wat km,s,maar verder zeer netjes,
toen was het nog niet echt een klassieker en wou niemand die dingen hebben met veel km,s.
Weleens een 850 gekocht voor 150 euro om te slopen. Alleen al de originele in uitstekende staat verkerende uitlaten waren die 150 euro al ruim waard.
 
Ik heb toen nog een keer gereden op die GS850,vond het een lomp gevaarte,maar ja ik had toen zelf een RD350 die weinig
weegt.
 
Fantastische foto’s voor 6K
Ja daar zijn er zat van te vinden op MP,soms denk ik wel eens dat men expres zulke foto,s plaatst omdat ze het toch liever niet willen
verkopen,misschien moeten ze de motor wel verkopen van de vrouw,en hopen ze zo dat er niemand reageert ;)
 
Ja daar zijn er zat van te vinden op MP,soms denk ik wel eens dat men expres zulke foto,s plaatst omdat ze het toch liever niet willen
verkopen,misschien moeten ze de motor wel verkopen van de vrouw,en hopen ze zo dat er niemand reageert ;)
nouja, ik wil best nog wel een katana. zoals ze op de foto staan zou ik een afspraak maken om te gaan kijken.



Maar niet voor 6000 euri....
Misschien zijn ze het wel waard, maar zullen ze zeker niet door mij worden gekocht.
 
nouja, ik wil best nog wel een katana. zoals ze op de foto staan zou ik een afspraak maken om te gaan kijken.



Maar niet voor 6000 euri....
Misschien zijn ze het wel waard, maar zullen ze zeker niet door mij worden gekocht.
Zou die zwarte ombouwen met de lakset van de 750,dan is die alleen al dat waard,en de 750 verpatsen voor rond de 3000,-
 
Ben bezig met het rijdbaar maken van een GSX 750 1981.
Carbs ultra soon laten reinigen, maar bij montage loop ik tegen de aansluiting van de airbox aan.
verbindingsrubbers zijn zo vreselijk uitgehard, lijkt wel beton. dus krijg ze niet goed aangesloten op de carbs.
Buitenste bevestigd, binnenste staan los van de ring.
rubbers uit het luchtfilter gehaald, vervolgens zowel in kokend water, als later ook met de föhn verwarmd en dan worden ze soepel en te monteren. Vervolgens alles weer erop geschroefd, maar dan komt de ellende opnieuw. niet allemaal aan de carbs te monteren.
rubbers komen terug in oude vorm en sluiten niet in een lijn aan.
Nieuw niet aan te komen, niet bij CMS, als UK en USA. wel 1 of 2 stuks, maar geen 4.
heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dacht eerst om de buitenste ring in de airbox eraf te snijden, zodat elk rubber afzonderlijk ruimte krijgt, maar dan trekt hij daar valse lucht.???
Iemand de gouden tip?
 

Bijlagen

  • IMG_3498.JPG
    IMG_3498.JPG
    172,6 KB · Weergaven: 9
  • IMG_3500.JPG
    IMG_3500.JPG
    276,3 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3501.JPG
    IMG_3501.JPG
    230,3 KB · Weergaven: 8
  • tubeair-cleaner-outlet_big1388149200-01_f7f0.jpg
    tubeair-cleaner-outlet_big1388149200-01_f7f0.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 8
Z1 enterprises al geprobeerd? Ik heb daar ooit nieuwe inlaatrubbers gekocht voor de gs1000. En bobines voor de gsx, en K&N filters, en en en weet ik wat allemaal.
Wel geduld hebben, versturen duurt lang tenzij je bereid bent om flink voor expresverzending te betalen.
 
Ben bezig met het rijdbaar maken van een GSX 750 1981.
Carbs ultra soon laten reinigen, maar bij montage loop ik tegen de aansluiting van de airbox aan.
verbindingsrubbers zijn zo vreselijk uitgehard, lijkt wel beton. dus krijg ze niet goed aangesloten op de carbs.
Buitenste bevestigd, binnenste staan los van de ring.
rubbers uit het luchtfilter gehaald, vervolgens zowel in kokend water, als later ook met de föhn verwarmd en dan worden ze soepel en te monteren. Vervolgens alles weer erop geschroefd, maar dan komt de ellende opnieuw. niet allemaal aan de carbs te monteren.
rubbers komen terug in oude vorm en sluiten niet in een lijn aan.
Nieuw niet aan te komen, niet bij CMS, als UK en USA. wel 1 of 2 stuks, maar geen 4.
heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dacht eerst om de buitenste ring in de airbox eraf te snijden, zodat elk rubber afzonderlijk ruimte krijgt, maar dan trekt hij daar valse lucht.???
Iemand de gouden tip?
Hier eens vragen,
Ook kijken op Ebay kleinanzeigen.
 
Je zegt het zelf al: Warm maken.
Ook tijdens montage dus.
Met de fohn aan de slag terwijl je staat te kutten.
Nou vandaag gelukt. ik denk warm houden? föhn in luchtfilterhuis bevestigd en op de laagste stand laten draaien . Enof de zaak soepel wordt!
Bedankt voor al het meedenken en tips!
 

Bijlagen

  • E6ADF9A1-D082-4F20-B370-2EC99C8A154B.jpg
    E6ADF9A1-D082-4F20-B370-2EC99C8A154B.jpg
    335,1 KB · Weergaven: 20
Tja fastest motorcycle,met 100pk,tegenwoordig is dat een 600cc opstap modelletje vermogen:z,en dan te bedenken
dat de GSX alleen geschikt was voor de zeer ervaren rijder volgens de motorbladen uit die tijd. 😬 ;)
Je kunt het een 600cc met 115 pk anders behoorlijk moeilijk maken met zo'n ouwe 1000/1100
Men kijkt altijd alleen naar het vermogen, en vergeet even het koppel..
 
Terug
Bovenaan Onderaan