Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Mocht er nog iemand opzoek zijn naar een GSX750 uit 1981 om op te knappen of voor onderdelen, ik heb de mijne in de verkoop sectie staan LINK .
Zou mooi zijn als ik er een liefhebber blij mee kan maken, en voor en MF-er kan er nog wel wat met de prijs gedaan worden.
 
Iemand in dit draadje interesse in ES kuipdelen? Zijn stoffig en vies maar geen breuken etc.

4EC3CD89-372B-4E0D-83C9-57C17462B110.jpeg
4EC3CD89-372B-4E0D-83C9-57C17462B110.jpeg53139709-8DA5-40A0-9B63-9D00CEE87679.jpeg4EC3CD89-372B-4E0D-83C9-57C17462B110.jpeg53139709-8DA5-40A0-9B63-9D00CEE87679.jpeg
 
Wat een toffe brommer! Ik heb gisteren de eerste kilometers met de gs750 gereden 🥳.

Wat me opviel was de remkracht, ik heb wel €300,- tegen de remmen aan gegooid. Revisiesetjes in alle klauwen en hoofdremcilinders, maar ook een set stahlflex leidingen. Er is eigenlijk helemaal niets mis met de stopkracht 👊. Die remrevisie heeft trouwens ook een nadeel, ik krijg het remlicht niet meer geactiveerd. Tegen de tijd dat die gaat branden moet je zo hard knijpen dat je al over het stuur ligt... Eens kijken of dit nog wat af te stellen is, anders maar een druksensor-banjo erin draaien.

Nu nog poetsen, maar daar heb ik straks nog een hele winter voor.
 
Wat een toffe brommer! Ik heb gisteren de eerste kilometers met de gs750 gereden 🥳.

Wat me opviel was de remkracht, ik heb wel €300,- tegen de remmen aan gegooid. Revisiesetjes in alle klauwen en hoofdremcilinders, maar ook een set stahlflex leidingen. Er is eigenlijk helemaal niets mis met de stopkracht 👊. Die remrevisie heeft trouwens ook een nadeel, ik krijg het remlicht niet meer geactiveerd. Tegen de tijd dat die gaat branden moet je zo hard knijpen dat je al over het stuur ligt... Eens kijken of dit nog wat af te stellen is, anders maar een druksensor-banjo erin draaien.

Nu nog poetsen, maar daar heb ik straks nog een hele winter voor.

Druksensor is de oplossing. Ik heb ze overal in, want die standaard Suzuki meuk is meuk.
 
Toch maar even een uurtje wezen poetsen, het resultaat mag er best wezen 😎

Een plaatje!

Remschakelaar is verstelbaar maar niet de allerbeste inderdaad, ik had een gloednieuwe besteld voor de GSX maar die bleek het wonderwel prima te doen toen het eenmaal aangesloten was dus ik heb een nieuwe over eventueel.
 
Hallo allen, dit is mijn suzuki gs550 uit '78. Gekregen van mijn opa en na 8 jaar uit de garage gehaald. Hij loopt als een zonnetje echter heb ik een probleem met mijn voorrem. Het schroefdraad van de ontluchtingsnippel van de rechter remklauw voor is dol. Ik denk aan twee opties;
1). Tweedehands remklauw op de kop tikken.

2). Opboren, nieuw draad tappen en een en overmaats nippel monteren.

Ik kan echter nergens de juiste remklauw vinden. Ik heb wel het e.e.a. gevonden maar die lijken allen niet op het type dat ik hier heb liggen.

Ik heb geen idee of opboren en overmaats nippel plaatsen een optie is.

Hebben jullie nog tips?
 

Bijlagen

  • 15690712330068297632942822096385.jpg
    15690712330068297632942822096385.jpg
    291,3 KB · Weergaven: 12
  • 15690714800095298683930685817441.jpg
    15690714800095298683930685817441.jpg
    133,1 KB · Weergaven: 11
Hallo allen, dit is mijn suzuki gs550 uit '78. Gekregen van mijn opa en na 8 jaar uit de garage gehaald. Hij loopt als een zonnetje echter heb ik een probleem met mijn voorrem. Het schroefdraad van de ontluchtingsnippel van de rechter remklauw voor is dol. Ik denk aan twee opties;
1). Tweedehands remklauw op de kop tikken.

2). Opboren, nieuw draad tappen en een en overmaats nippel monteren.

Ik kan echter nergens de juiste remklauw vinden. Ik heb wel het e.e.a. gevonden maar die lijken allen niet op het type dat ik hier heb liggen.

Ik heb geen idee of opboren en overmaats nippel plaatsen een optie is.

Hebben jullie nog tips?

Is dit wat?

https://www.motorparts-online.com/nl/suzuki/gs-550/1977-1978/remklauw-rechts-voor/201361250
 
https://www.partzilla.com/catalog/suzuki/motorcycle/1978/gs550e/calipers
Hoi Ronald,

Ik had em gezien, echter weet ik niet of deze past aangezien deze niet lijkt op de klauw die ik nu heb. Ik heb het onderhoudsboek maar heb geen onderdeel nummer kunnen vinden helaas.

Oh, ja, dat is inderdaad een andere. Deze heb jij: Suzuki Motorcycle 1978 OEM Parts Diagram for CALIPERS | Partzilla.com

Het opboren van de nippel is niet onmogelijk denk ik, maar je moet natuurlijk wel zorgen voor een goede zitting zodat de nippel goed afsluit. Voor een echte ijzervreter mogelijk zo gedaan, maar het lijkt me niet eenvoudig met huis, tuin en keuken gereedschap
 
Heb nog zijkappen, tussenstrips, koplampunit en achterlichtunit van een GSX1100ET in de aanbieding.
Net op MP gezet.
Hoor het wel als iemand iets zoekt.
 
Nu ik er aan denk, heeft er toevallig niemand een koppelinghendel liggen? De GSX is pas omgeflikkerd, geen schade behalve dat de koppelingshendel een beetje een onhandige vorm heeft.
 
Ik heb gisteren een gs650l uit, ik geloof, 1984 gekocht. Ik kon er vrij goedkoop aan komen, en wou er iets van bobber of caferacer van maken. Ben er nog niet helemaal uit welke van de 2.

Nu heb ik eens op internet rond gezocht en ik zie ze alleen maar zonder voorkuip, terwijl ik een huge windscherm/kuip erop heb. Is dit iets speciaals of komt deze van een andere motor af?

Zoals mijn forum-naam doet vermoeden ben ik (nog) niet helemaal thuis in deze tak van motoren, maar het spreekt me wel erg aan!

Foto voor de beeldvorming:

33tpl37.jpg

Aangezien ik er een caferacer van wil maken, mogen alle overige delen weg.
Zadel en achterspatbord zijn al verkocht.
Dit mag weg:
- Origineel luchtfilterbox met kapjes
- Stuur
- Rickman Polaris kuip
- Middenbok
- Spiegels
- "Sissybar"
 
Bij mijn reis naar Monaco liep de GS550 niet echt vlekkeloos. Starten ging wat moeizaam, en eigenlijk wilde hij niet boven de 6000 toeren komen. Aangezien dat zo een kleine 110 -120 km/u is, was dat geen probleem. Thuisgekomen de temperatuur van de uitlaatbochten eens gemeten. Na een paar minuten stationair lopen waren drie bochten rond de 140 graden, de vierde, de uiterst linkse, was met 165 graden beduidend heter. De puntjes staan prima op tijd, zelf zoek ik het in de carburatie. Die ga ik er deze winter dan maar eens afhalen en ultrasoon laten reinigen.

De motor is van 1977 en heeft 86000 km gelopen. Geen rare tikken, ratels of bijgeluiden. Om wat meer te weten te komen van de interne toestand heb ik de compressie gemeten. Die bleek op alle vier de cilinders (koud) vrijwel gelijk te zijn. Vanuit de rijrichting gezien van links naar rechts hebben cilinder 1 en 2 8 Bar, cilinder 3 zit daar met 7,8 iets onder, cilinder 4 heeft weer 8 Bar, dus dat lijkt mij helemaal niet verkeerd. Nu kan ik trouwens nergens vinden wat de compressie van een 1977 GS550 zou moeten zijn, iemand hier enig idee?
 
hoi,ben opzoek naar een gs 750 bj 77
wat zijn de ziektes of waar kan ik best opletten bij aankoop.
grt pat
 
Mijn GS1000 krijgt een oliekoeler en ik heb ergens gelezen dat het dan het beste is om het tandwiel van de oliepomp ook te vervangen voor een tandwiel met hogere opbrengst. Staat me bij die van een GSX750, maar weet het niet meer zeker en kan het niet meer terugvinden. Weet iemand dit? type en bouwjaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan