Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Iemand nog een fatsoenlijke niet crispy zadelplaat voor een GSX uit 1980?
Vanmiddag moest ik even aan de benzinekraan rommelen, dus dat zadel moest er af....
Ik schrok me de pleures!! Linksvoor wordt nu alleen nog maar bij elkaar gehouden door de bekleding en lijmresten. Hier kan ik niet mee aankomen bij Tijger, ik moet eerst een fatsoenlijke bodem hebben.

Kom er eens mee langs dan kijken we samen even. Ik heb nog zat plaatstaal liggen en een lasapparaat. Kunnen we vast iets mee.
 
Mocht je onderweg naar het verre Friesland koffie nodig hebben ben je in Zwolle welkom ;)
(ik heb ook een Giuliari, maar die ligt ook in Friesland en is de enige die ik bij m'n GSX heb...)
 
Ja...
Maar...
A: je moet op z’n minst een redelijk lasapparaat hebben.

B: daar mee om kunnen gaan

Op het werk las ik alleen met sterretjes, daar kan ik 1mm plaatwerk mee (punt) lassenmaar echt deftig wordt het niet.

Ik heb een klein mig apparaat. Dun plaatwerk gaat redelijk goed. Moet alleen wel alleen maar puntjes lassen anders wordt het een golfplaat.
 
1BDBCA3F-22A6-4E2B-8568-FCEECEF67571.jpeg
C8D8B142-5E19-41CD-B17F-777598C10F9D.jpeg
 
:t
Dat oude zadeldek zit nu nog vast aan die haakjes, die zijn half uitgestanst op een paar mm van de rand. Houd er maar rekening dat deze op die plekken allemaal door zijn.
Beste is dan om die “haakjes” plat te slaan (als ze er nog zitten) en dicht te lassen.
Het nieuwe zadeldek lijmen ze dan.

zegt de “lasser” met een kromme bodemplaatO-), tenminste dat was mijn plan...
 
Als die kleine jongen (:')) het voor elkaar krijgt om de plaat een beetje fatsoenlijk te repareren dan gaat er een bus spuitlijm tegenaan om het dekje op z’n plek te houden.
Dan kan ik fatsoenlijk naar Friesland rijden om hem daar om te ruilen voor een mooie goeilioario. Gaat ie daar de ondergrondse container in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan