Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Ik voel een combiproject aankomen. Eerst gaten lassen op het randje van Zuid-Holland, dan knoeien met jeukende dingen in Utrecht, en dan maar bier gaan drinken in Brabant ofzo.
 
Da’s dan wel weer zonde van het werk van. Brasletti -O-
Plak ‘m dan nu dicht, haal de guiliario op, drop de oude bij Brasletti.
Lukt het lassen?, dan is er vast een liefhebber voor. ( voor voor het geval de Gulliariolo niet lekker zit of of...)

Ach.....mij boeit dat niet zo. Als ik iets maak dan doe ik dat zo goed mogelijk en als het af is......dan maakt mij het niet uit wat de rechtmatige eigenaar er mee doet. Dat kan ik goed loslaten dat heb ik wel geleerd met m'n werk.
 
Een "Direct Fit" dacht ik overal op internet te lezen met een GSX1100 brug in een GS1000. Maar de brug schuurt aan beide kanten net tegen het frame. Alvorens ik de slijptol in een 40 jaar oud frame ga zetten....doe ik wat fout? :?


InkedDSC_0465_LI.jpg
 
Oh en ik zie dat je nog geen wiel in de achterbrug hebt, monteer deze incl alle pasbussen remklauw etc, wellicht staat de brug wat wijd uit elkaar.

Ah dat is een goede tip. Ga ik doen. Nu denk ik wel dat als ik er op zit door het gewicht de brug wel vrij komt. Maar een direct fit lijkt het nog niet te zijn.
 
Laat maar weten, ik wacht in spanning af!
Goed nieuws & minder goed nieuws....
Goede nieuws; zgan goeliari, weinig gebruikt echt super netjes :+
Voila:
AE4BF4F7-8908-4ABE-BC05-CF1BCFEC48BF.jpeg


_O-

E042F886-72C9-4E1D-8C64-F32043281306.jpeg


B1BC0435-DDDF-4B55-ABE8-8223AD12D979.jpeg


Zit echt super, fantastisch zo’n K&Q zadel.

:t

goed nu het mindere nieuws:
897FFD13-4AA8-4863-9BC9-18E4D1CB0A21.jpeg


4093825D-A3E5-4AF1-AF39-2C35739A28EC.jpeg


8BD5ABD1-01CB-4D20-8CF9-C40A33988EF6.jpeg


bodemplaat van polyester rot dan wel niet maar kan dus wel breken-O-

De bodemplaat van de k&q is gelijk aan die van de sport, misschien kun je die gebruiken icm het schuim van de sport oid.

oh en gooi NIET de originele beugels onder het originele zadel weg, die zitten niet onder de k&q. Moet je overzetten.

Laat maar weten of en wat je wil, de sport versie is natuurlijk te repareren met kriebelmatjes maar is weer meer werk enzo.
 
Even resumé
Dat truttenzadel is dus onderhuids hetzelfde als de goeliario, alleen met zonder beugels e.d maar wel heel.
De gualioria heeft scheuren in de bodemplaat maar heeft de beugeltjes.
Leuk zondagavondprojectje dus, alleen op de GSX naar Friesland wordt hem niet, want twee van die gedrochten in een rugzak past niet _O-
Ik ga voor het truttenzadel dan, als die bodemplaat helemaal heel is, kan ik die van de winter inleveren bij Tijgah Lèdders in Den Haag. Is er een kans dat we die beugels bij jou overzetten met dikke popnagels oid?
Dan rij ik maar een keertje lekker maar voor lul terug naar huis :P
 
_O- Maar wel als een lul die lekker zit :+
Maar er zitten draadeindjes in met m6 moertjes, dus die beugels kunnen we zó overzetten.
Ik kan ook alvast het schuim van het sportzadel losnemen, hoef je de kapotte zadelplaat niet in je rugtas te frotten.
 
Dat zou ik sowieso laten doen, nieuw schuim. Ik heb voor de 1000 een paar jaar geleden een zitje laten maken bij Tijger, dat gaat geweldig. Eerst een basic design maken, weekje later even proef zitten, weer een weekje later monteren. Heen en weer met een opgevouwen handdoek onder m’n reet.
 
Voor de gs1000g die ik onlangs van helaholatuthola heb overgenomen, je weet wel , die met het gescheurde zadel.
Heb ik inmiddels een nieuw zadeldekje voor gevonden, zo’n beugel voor achterop het zadel, en een heuse voorvork stabilisator *O* .
Ik weet wel, zolang het blok er nog niet in hangt heb je er eigenlijk helemaal niks aan, maar hee; veiligheid boven alles EN ik kan weer lekker zitten. :]
 
@helaholatuthola , doet je knipperlicht het alweer? Ik was me aan het verdiepen in de gs en zag toen dat deze ook zo’n auto-canceling- unit erop hebben zitten. (Knippers gaan automatisch uit na ca 15 sec rijden)
Misschien is deze defect? Maar zou je toch moeten kunnen omzeilen lijkt mij.
 
Jaaaa die doen het weer. Ik had dat relais wat ik van jou gekregen had voorbestemd voor de GS, maar dat werkte dus niet. Later vond ik in een bak met allemaal elektronica nog een origineel relais, en dat werkte perfect op de GS.
Toen ben ik nog laterder de knipperlichten van de GSX gaan vervangen om ze weer eens aan de praat te krijgen, en toen heb ik toch dat relais van jou aan de praat gekregen. Dus zowaar op beide motoren richtingaanwijzers!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan