Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Uiteraard. Maar dat heb ik goed gezet voor demontage en daarna niet meer verdraaid. bij montage nog even naar gekeken. Was een paar millimeter verschoven, merktekens weer in lijn gebracht en toe alles weer gemonteerd. Met dit gevolg. Ga eens Online op zoek naar wphb voor de GS400, kijken wat ik verkeerd heb gedaan.

staat hier wel tussen
 
Ik kom ook even zwaaien!

Mijn vader is ergens op zijn 40–45e weer opgestapt en begonnen op een Suzuki GSX750E uit begin 80er jaren.
Door aanslag op het peilglaasje is de motor stukgelopen en gereviseerd. Inmiddels rijd hij een FJR1300 en de GSX staat al heel wat jaren stil.
Nu gaan mijn ouders verhuizen en is de GSX al in mijn schuur gezet gezien het gebrek aan ruimte en hoewel hij het nog niet weet eigen ik hem me nu toe 😎 (Hij krijgt toch last van zijn tennisarm erop dus hij gaat hem toch niet rijden)
Hij had er een scherm en koffers op, ik ga hem weer origineel maken. Gaat nog wel even duren...

Zo word hij ongeveer en deze kleurstelling is het ook.
1B421FFF-CAF9-478A-9408-5CAEA24CD46A.jpeg
 
Ik kom ook even zwaaien!

Mijn vader is ergens op zijn 40–45e weer opgestapt en begonnen op een Suzuki GSX750E uit begin 80er jaren.
Door aanslag op het peilglaasje is de motor stukgelopen en gereviseerd. Inmiddels rijd hij een FJR1300 en de GSX staat al heel wat jaren stil.
Nu gaan mijn ouders verhuizen en is de GSX al in mijn schuur gezet gezien het gebrek aan ruimte en hoewel hij het nog niet weet eigen ik hem me nu toe 😎 (Hij krijgt toch last van zijn tennisarm erop dus hij gaat hem toch niet rijden)
Hij had er een scherm en koffers op, ik ga hem weer origineel maken. Gaat nog wel even duren...

Zo word hij ongeveer en deze kleurstelling is het ook.
Bekijk bijlage 1550552
Goed plan dat toe-eigenen. Succes!
 
Ik kom ook even zwaaien!

Mijn vader is ergens op zijn 40–45e weer opgestapt en begonnen op een Suzuki GSX750E uit begin 80er jaren.
Door aanslag op het peilglaasje is de motor stukgelopen en gereviseerd. Inmiddels rijd hij een FJR1300 en de GSX staat al heel wat jaren stil.
Nu gaan mijn ouders verhuizen en is de GSX al in mijn schuur gezet gezien het gebrek aan ruimte en hoewel hij het nog niet weet eigen ik hem me nu toe 😎 (Hij krijgt toch last van zijn tennisarm erop dus hij gaat hem toch niet rijden)
Hij had er een scherm en koffers op, ik ga hem weer origineel maken. Gaat nog wel even duren...

Zo word hij ongeveer en deze kleurstelling is het ook.
Bekijk bijlage 1550552

Leuk ding!
 
Hier weer een paar stappen gemaakt met de Gsx750es. Motor liep mara niet zoals het hoorde zonder filters. Wilde een standaard bak monteren maar die kon ik niet vinden, dus een paar powerfilters aangeschaft. Starten en lopen maar niet zoals het hoorde, cilinder 1 deed niet goed mee. Bougies gewisseld en nog steeds. Dus carbs maar ultrasoon gereinigd en kwam toch nog een bak met troep uit. Nu de luchtmengselschroef afgesteld, synchroon gezet en loopt en reageert super op het gas.
Nog even de remmen monteren (hebben ook een schoonmaakbeurt gehad) want die zaten vast. En dan eens een proefritje maken.
2F39ED33-0E9D-4B5A-842E-50DB8DAEE324.jpeg
4FEE9548-3945-4276-843B-D67AD404DB52.jpeg
 
Hier weer een paar stappen gemaakt met de Gsx750es. Motor liep mara niet zoals het hoorde zonder filters. Wilde een standaard bak monteren maar die kon ik niet vinden, dus een paar powerfilters aangeschaft. Starten en lopen maar niet zoals het hoorde, cilinder 1 deed niet goed mee. Bougies gewisseld en nog steeds. Dus carbs maar ultrasoon gereinigd en kwam toch nog een bak met troep uit. Nu de luchtmengselschroef afgesteld, synchroon gezet en loopt en reageert super op het gas.
Nog even de remmen monteren (hebben ook een schoonmaakbeurt gehad) want die zaten vast. En dan eens een proefritje maken.

Goed bezig hoor. Ik ben voorlopig nog niet aan het rijden...
20201004_214324-COLLAGE.jpg
 
Nou dan mag mijn GSX 1200 Inazuma hier misschien ook wel........
20200723_151139.jpg


Is eigenlijk niet oud genoeg. Is de bedoeling om 'em ooit eens om te bouwen naar Katana, en er zoiets van te maken, ooit.
Ik heb een tank, zadel, achterkap, kuipframe, kuip, kuiplowers, ophangbeugel tank. Als ik dan zo eens kijk zou ik een eind moeten kunnen komen.
Eerst m'n Katana 750 maar eens rijdend maken. Dan deze pas.
28164939_1179773182156447_3979436173761339494_o.jpg


Als compensatie maar snel foto's in mijn eigen topic posten dan.
 
mijn gsx 750 e 1981 pas gekocht om een beetje op te knappen Bekijk bijlage 1553439
Da’s inderdaad wel een opknapper maar redelijk origineel en compleet.
Probeer de aluminium stripjes onder aan je zadel te redden. Niet te koop of achterlijk duur.
De rubbers die om je knipperlichten vóór zitten, zuinig op zijn. Niet meer te koop.
Uitlaat bochten bewaren, ook al zijn de dempers verrot.
Dempers zijn aftermarket te koop, zonder bochten. Die niet.

succes met het project 👍
 
Ik heb nog 1 probleempje met mijn GS850: koud kan ik de dijk amper opkomen. Geen vermogen bij meer gas geven. Bij 1/4-1/2 gas gezien dit een behoorlijk steile helling is. Als de motor warm is, dus warm laten lopen of na een rit, zijn er nul problemen met dezelfde helling.

Wat ik geprobeerd heb:
- Beetje choke erbij (+-1.5 duizend tpm)

Wat ik denk gecontroleerd moet worden (van makkelijk naar moelijk):
- Meer choke,
- Valse lucht
- Puntjes
- Sproeier bezetting

Observaties:
- hij rookt opvallend meer dan mijn andere motoren wanneer de choke erop zit (witte rook)
- hij niest in de carburateurs / in de uitlaat wanneer er veel choke op zit. Bij minder choke wordt het meer verhoogd stationair toerental zoals een choke meestal werkt

Situatie:
- Standaard airbox
- Carburateurs stelschroefjes op fabrieksaf (5/8 stationair, 1.25 lucht stelschroef)
- 4 in 1 Marshall deeptone uitlaat

Hebben jullie nog tips?
 
Ik heb nog 1 probleempje met mijn GS850: koud kan ik de dijk amper opkomen. Geen vermogen bij meer gas geven. Bij 1/4-1/2 gas gezien dit een behoorlijk steile helling is. Als de motor warm is, dus warm laten lopen of na een rit, zijn er nul problemen met dezelfde helling.

Wat ik geprobeerd heb:
- Beetje choke erbij (+-1.5 duizend tpm)

Wat ik denk gecontroleerd moet worden (van makkelijk naar moelijk):
- Meer choke,
- Valse lucht
- Puntjes
- Sproeier bezetting

Observaties:
- hij rookt opvallend meer dan mijn andere motoren wanneer de choke erop zit (witte rook)
- hij niest in de carburateurs / in de uitlaat wanneer er veel choke op zit. Bij minder choke wordt het meer verhoogd stationair toerental zoals een choke meestal werkt

Situatie:
- Standaard airbox
- Carburateurs stelschroefjes op fabrieksaf (5/8 stationair, 1.25 lucht stelschroef)
- 4 in 1 Marshall deeptone uitlaat

Hebben jullie nog tips?
Het probleem kan komen door die uitlaat,of misschien het nodige versleten in de carburateurs zoals de gasnaalden gasnaald buizen,
andere oplossing is wachten tot de motor meer op temperatuur is ;)
 
Het probleem kan komen door die uitlaat,of misschien het nodige versleten in de carburateurs zoals de gasnaalden gasnaald buizen,
andere oplossing is wachten tot de motor meer op temperatuur is ;)

De naaldpositie is ook nog wel een goede ja. Maar je hebt gelijk, het feit dat je met even wachten er geen last van hebt maakt het probleem niet zo groot.

Baal wel dat ik niet even gekeken heb naar de naalden en sproeiers toen ik de carburateurs helemaal uit elkaar had.
 
Nou dan mag mijn GSX 1200 Inazuma hier misschien ook wel........
Bekijk bijlage 1553447

Is eigenlijk niet oud genoeg. Is de bedoeling om 'em ooit eens om te bouwen naar Katana, en er zoiets van te maken, ooit.
Ik heb een tank, zadel, achterkap, kuipframe, kuip, kuiplowers, ophangbeugel tank. Als ik dan zo eens kijk zou ik een eind moeten kunnen komen.
Eerst m'n Katana 750 maar eens rijdend maken. Dan deze pas.
Bekijk bijlage 1553448

Als compensatie maar snel foto's in mijn eigen topic posten dan.
Wat was dat voor een motor die Katana look alike,een GSX-F of zoiets?,ik heb zelf een originele gehad en die zag er heel anders uit.
 
Wat was dat voor een motor die Katana look alike,een GSX-F of zoiets?,ik heb zelf een originele gehad en die zag er heel anders uit.
Nou dat is dus een omgebouwde Inazuma. Zeg maar een Bandit 1200 mar dan met een traditioneel bovenframe.
Kijk maar naar de detail van de Inazuma en deze fiets. Persoonlijk zou ik heel gauw die verchroomde plastic airbox covers erafhalen bij de omgebouwde fiets.
28167393_1180392122094553_8568575819152155041_n.jpg
 
Nou dat is dus een omgebouwde Inazuma. Zeg maar een Bandit 1200 mar dan met een traditioneel bovenframe.
Kijk maar naar de detail van de Inazuma en deze fiets. Persoonlijk zou ik heel gauw die verchroomde plastic airbox covers erafhalen bij de omgebouwde fiets.
Bekijk bijlage 1553808
Ziet er beter uit dan dat nieuwe ding wat ze ook Katana noemen.
 
Nou dat is dus een omgebouwde Inazuma. Zeg maar een Bandit 1200 mar dan met een traditioneel bovenframe.
Kijk maar naar de detail van de Inazuma en deze fiets. Persoonlijk zou ik heel gauw die verchroomde plastic airbox covers erafhalen bij de omgebouwde fiets.
Bekijk bijlage 1553808
Ik weet nog een Katana 750 te koop, mist alleen de koplamp en voorkuip. En schijnt aan de bedrading van het contactslot geklooid te zijn met een bypass. Heeft gelopen en verder in opknapstaat, maar wel een verder originele katana. Geloof dat hij €950,- moet kosten.
 
Een 750 is leuk maar een 1100 is nog veel leuker,ik heb mijn 750 toen ook snel weer ingeruild voor de 1100.
 
Een 750 is leuk maar een 1100 is nog veel leuker,ik heb mijn 750 toen ook snel weer ingeruild voor de 1100.
Klopt maar ze zien er (bijna) hetzelfde uit. En gaat niet voor iedereen om de snelheid en pk's. Trouwens dan hoef je een 1100 ook niet te nemen, maar dan betere een gsxr blok erin gooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan