Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Ik ben aan het tobben met de 1100. Ding wil niet starten.
Hij krijgt niet genoeg benzine. Altijd al een dingetje geweest, vroegah als ik flink aan het gas hing hield ie weleens in, als ik dan rustiger ging rijden pakte hij weer op.
Anyway, ik heb even een transparante slang aan de kraan gehangen, uitkomend in een jerrycan, nieuw niet uitgelebberd vacuumslangetje erop.
Als ik nu de startknop indruk, komt er echt maar een pis-straaltje benzine uit de kraan.
Wie kan mij vertellen hoeveel benzine er uit de kraan moet komen? Moet dat gewoon een ferme straal benzine zijn? Wat er nu uitkomt kan volgens mij niet echt 4 carburateurs bijhouden..
 
Even een aanvulling: tank is brandschoon. Zit geen prut voor het kraantje, filter op het kraantje is ook brandschoon.
En oja, deze kraan heeft géén PRI stand.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het tobben met de 1100. Ding wil niet starten.
Hij krijgt niet genoeg benzine. Altijd al een dingetje geweest, vroegah als ik flink aan het gas hing hield ie weleens in, als ik dan rustiger ging rijden pakte hij weer op.
Anyway, ik heb even een transparante slang aan de kraan gehangen, uitkomend in een jerrycan, nieuw niet uitgelebberd vacuumslangetje erop.
Als ik nu de startknop indruk, komt er echt maar een pis-straaltje benzine uit de kraan.
Wie kan mij vertellen hoeveel benzine er uit de kraan moet komen? Moet dat gewoon een ferme straal benzine zijn? Wat er nu uitkomt kan volgens mij niet echt 4 carburateurs bijhouden..

Het gaat niet echt snel, maar het loopt wel door.

Meestal als je vol gas geeft en hij houdt in, dan heb je te kleine hoofdsproeiers.
 
Met een goed vacuum er op hoort er wel een flinke straal uit te komen, denk dat je kraan niet goed open gaat
 
Ik ben weer met m’n 1100ET bezig 😁 En zit naar de knippers te kijken, meestal zie je ze aan de voorvork zitten met beugeltjes? Maar die van mij zitten direct op het koplampkuipje, en het lijkt wel af fabriek?
 

Bijlagen

  • C7C4F882-13C0-4EEA-80D2-B2188C6E3460.jpeg
    C7C4F882-13C0-4EEA-80D2-B2188C6E3460.jpeg
    97,2 KB · Weergaven: 10
  • 44D9AD65-3059-48B3-8411-EB1D2FC05125.jpeg
    44D9AD65-3059-48B3-8411-EB1D2FC05125.jpeg
    122,8 KB · Weergaven: 6
Met een goed vacuum er op hoort er wel een flinke straal uit te komen, denk dat je kraan niet goed open gaat

Dat denk ik ook. Morgen maar gewoon eens een trechter op de benzineslang zetten en een van de kinderen die trechter vol laten gieten terwijl ik ga proberen te starten.

(Of zou andersom beter zijn, ik met benzine spelen en een 6-jarige op een knopje laten drukken...)
 
Ben het eventjes zat nu. Carb 2 en 4 krijgen geen peut in de vlotterbakjes. Ik mis de logica, want als ik de carbs in de bankschroef zet, en ik giet er benzine in via de slang zitten alle vlotterbakjes vol.
Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Of heeft er iemand zin om naar de camping in Hoeven te komen om het effe op te lossen? Ik weet het niet meer. Ik kan moeilijk met een lpg tank vol met remmenreiniger gaan rijden...
 
Oorzaak gevonden.
Toch de toevoer vanuit de tank. Heb een trechter rechtstreeks op de benzineslang gezet, volgegoten, meteen starten en lopen, als een zonnetje ook nog.
Nu heb ik een paar stomme vragen:

Hoeveel liter benzine moet er in de tank zitten? (Ik heb een kraantje zonder PRI of reserve, gewoon open/ dicht dmv vacuüm. Zou betekenen dat ik geen reserve in de tank heb zitten, dus dat ie gewoon tot leeg moet kunnen)

Hoeveel vacuüm moet ie trekken aan de kraan? (Het slangetje dat ik nu gebruik kan ik heel heel heel makkelijk op de prikken, misschien lekkage?)

Ik weet dat er kraantjes voor de GSX zijn met wel een PRI/ reserve stand, met een schroevendraaier te bedienen. Iemand toevallig zo’n ding liggen?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    163,3 KB · Weergaven: 4
Even mijn eigen vragen beantwoorden: 5 liter benzine erbij gekieperd en lopen als een zonnetje. Blijkbaar is 5 liter niet genoeg om een fatsoenlijke doorstroming te krijgen. 🤪Verder niks aan gedaan. Ja, rondje Hoeven-Bosschenhoofd-Oudenbosch-Hoeven gedaan 😎
(met zachte banden, sponzige remmen en een lekke voorpoot)
 
Terug
Bovenaan Onderaan