Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

😯 waar ben ik aan begonnen.

Vandaag de voorremmen gedemonteerd, ik kom wel druk opbouwen in de remhandel, maar beneden gebeurde er helemaal niets.
Het reservoir zat nog vol met een cola achtige substantie, met een heleboel residu. De klauwen uit elkaar getrokken, ik schrok even van de dikke putten. Maar ze zitten op de plek van de stofringen, niet van de keerringen.

Die 4 rubbertjes waar die asjes doorsteken, hoe gaaf moeten die zijn voor een goede werking van de klauw? Ze zijn niet aan pulp, maar helemaal fris is anders. Ik zag dat die dingen 7,5 per stuk kosten, als het niet nodig is wilde ik die even laten zitten.
Hoe dik zijn de remblokken nog? Je wil niet dat als je nieuwe blokken monteert dat die putten in de zuigers wél op de plek van keerringen zitten
 
Ik heb gisteren een gs650l uit, ik geloof, 1984 gekocht. Ik kon er vrij goedkoop aan komen, en wou er iets van bobber of caferacer van maken. Ben er nog niet helemaal uit welke van de 2.

Nu heb ik eens op internet rond gezocht en ik zie ze alleen maar zonder voorkuip, terwijl ik een huge windscherm/kuip erop heb. Is dit iets speciaals of komt deze van een andere motor af?

Zoals mijn forum-naam doet vermoeden ben ik (nog) niet helemaal thuis in deze tak van motoren, maar het spreekt me wel erg aan!

Foto voor de beeldvorming:

33tpl37.jpg
 
Dat ziet er uit als een oude Vetter kuip.
Daar zijn ondertussen weer liefhebbers voor maar ik heb ze altijd heel erg lelijk gevonden.
 
Heb je een foto van de voorkant? Het lijkt mij ook een Vetter kuip, maar het zou een Polaris kunnen zijn.
 
Hoi,

De gs wilt niet starten. Lampje van de zijstandaard blijft ook branden, heeft dit hiermee te maken? Is die op de een of andere manier door te verbinden, want toen ik de kabels onder het zadel doorverbond bleef het lampje gewoon branden...
 
Zou kunnen, weet ik niet meer

De voorste remcup gaat bij de voorrem eerst voorbij het "bijvul"gaatje en dan voorbij het kleinere compensatiegaatje, anders bouwt het remsysteem geen druk op. Vóór had ik hetzelfde gezever als jij, maar minder vuil, er zat toen een heel klein kristalletje in dat gaatje. Je kunt het voorzichtig doorprikken met een dun staaldraadje uit een borstel iod.

Achter heb ik om een andere reden open gehad, maar dat gaatje weet ik dus niet meer of het er zit. Zorg ook dat het draaipunt van het rempedaal in het frame lekker soepel draait, was bij mij toen bagger.

En houd de moed erin, het zijn leuke fietsen, maar door hun leeftijd af entoe wat weerbarstig. Maar het rijdt echt als een koning.
 
Ik heb goede moed! Gisteren heb ik de carburateurs er af gehaald, ik was positief verrast. Heel weinig vuil, geen vocht, geen groen aangeslagen sproeiers, bijna als nieuw 👊.

Vanmiddag bij Japparts een verlanglijstje ingeleverd, eens kijken of ze er wat mee kunnen. Hopelijk volgende week alle spullen en snel een stukje door de wijk rijden voordat ik een diepte investering in de banden ga doen.

Ik zit te twijfelen tussen metzeler lasertec, de road actives of misschien toch maar bt45's. Het leven valt niet mee met zoveel keuzemogelijkheden.

20190822_224927.jpg
 
Volgens mij heeft Jezus ook nog met Lasertecs gereden, moet wel goed zijn dan:+

Er is een bandentopic in het tech-gedeelte, leg je dilemma daar eens voor.
 
Partijtje GSX onderdelen van iemand overgenomen, alles vers gepoedercoat 😎 Ik had eigenlijk alleen de knipperlichtsteunen nodig dus als er iemand iets ziet wat hij leuk vind laat maar weten 👍🏻
 

Bijlagen

  • 5BE0D838-829C-4132-B7CA-5DC437708EAF.jpeg
    5BE0D838-829C-4132-B7CA-5DC437708EAF.jpeg
    127,7 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan