Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Die knipperlichtbeugelkapjes en de knipperlichtbeugels zelf zijn de reden dat dit spul nu hier is 😁 zitten zelfs al op de GSX
 
Staat netjes zo 👍🏻
 

Bijlagen

  • 37E6FA60-DBA0-489E-B2E0-CFC6573C34DF.jpeg
    37E6FA60-DBA0-489E-B2E0-CFC6573C34DF.jpeg
    187,4 KB · Weergaven: 10
Gisteravond heb ik de carbutateurpoets nog een keer gepoetst. Nu geen lekkage meer, de motor loopt nu ook lekker rustig.

Vanmiddag bij Roukama geweest voor revisiesets voor de remklauwen, rempompen en een setje stahlflex remleidingen. Nog even wachten op de remleidingen en nog zoeken naar een revisieset voor de voorrempomp, die hadden ze helaas niet op voorraad.

Maar het gaat nu wel richting een klein ritje eind volgende week geloof ik 🥳
 
Zijn dit ook GSX onderdelen? Zijn denk ik twee sets, staat een L of een R in gestanst aan de binnenkant?
 

Bijlagen

  • 171D825A-73EC-4C06-8EE8-E909B962BDAC.png
    171D825A-73EC-4C06-8EE8-E909B962BDAC.png
    211,7 KB · Weergaven: 13
Tijdens mijn reis naar Monaco hoorde ik af en toe wat geknars bij de voorrem vandaan komen. Ik heb zodoende ontdekt dat bij een GS550 de remtrommel achter best nog wel een behoorlijke bijdrage levert aan de remkracht. Maar aangezien ik nog een set originele blokjes had liggen, besloot ik vanmorgen maar even deze te monteren. Als ik zo naar de blokken kijk, mocht dat wel.
DSC_0049.JPG


Als je je remcupjes dan in deze toestand aantreft, kun je wel zeggen dat de vorige twee eigenaren er goed voor gezorgd hebben
DSC_0048.JPG


Het viel mij alleen een beetje tegen dat ik een hamer nodig had om de remblokken erin te krijgen, hoewel het toch originele nos blokken zijn.
 
Iemand interesse in een werkplaatshandboek van een GS550? Kwam ik nog tegen en aangezien ik geen gs meer heb.....heb ik er niets meer aan.
 
Je ziet weleens dat ze vastgekit zitten, of vastgelijmd. Maar dat gaat natuurlijk een keertje fout. Het is een noodoplossing. Inlaatrubbers zijn reteduur, maar een setje nieuwe heb je uiteindelijk wel plezier van. Soepel rubber, lekdicht, heerlijk!
 
Je ziet weleens dat ze vastgekit zitten, of vastgelijmd. Maar dat gaat natuurlijk een keertje fout. Het is een noodoplossing. Inlaatrubbers zijn reteduur, maar een setje nieuwe heb je uiteindelijk wel plezier van. Soepel rubber, lekdicht, heerlijk!

Wat is duur? Want ze zijn natuurlijk al oud, motor gaat van de winter toch uitelkaar dus paar rubbertjes kan er ook wel bij denk ik
 
Ik denk dat je bijv. bij cmsnl zomaar een tientje of 2 a 3 betaald voor een inlaatrubber. Als je ze dan alle vier doet is het goed geld voor een paar stukken rubber. Maar het is het wel waard vind ik.
Ik bestelde dat soort meuk bij Z1 enterprises, stuk goedkoper. Het gevaar daarvan is dat ze ook al die dyna meuk verkopen, K&N meuk, noem maar op, dus ik kocht zooi wat ik niet nodig had maar wel blij van werd 😂
Onder de streep met vezendkosten erbij was ik uiteindelijk toch goedkoper uit. Wel geduld hebben, pakje uit de US of fuckin A met de gewone post duurt eventjes.
 
Zat toch een max bedrag aan, voordat je btw etc moet gaan betalen? Tis alweer een poos geleden dat ik iets besteld heb in het buitenland.
Maar dan nog, ik gun het Z1 meer dan cmsnl 🤪 en als je genoeg besteld ben je misschien nog goedkoper uit, of je bent hetzelfde kwijt. Steun je meteen de economie van een derde wereld land.
 
Marcel Vlaandere van Classic Suzuki Parts in Bolsward heeft naast heel veel tweetakt spullen ook het nodige voor de GS serie. Stuur hem eens een mailtje, wie weet kan hij je er aan helpen.
 
Marcel Vlaandere van Classic Suzuki Parts in Bolsward heeft naast heel veel tweetakt spullen ook het nodige voor de GS serie. Stuur hem eens een mailtje, wie weet kan hij je er aan helpen.

Klopt, ik heb daar ook net een revisiesetje voor de remcilinder gehaald. Goedkoper dan tourmax én op voorraad. Misschien goed om ook een linkje naar deze site op de voorpagina te zetten.
 
Marcel Vlaandere van Classic Suzuki Parts in Bolsward heeft naast heel veel tweetakt spullen ook het nodige voor de GS serie. Stuur hem eens een mailtje, wie weet kan hij je er aan helpen.

Daar zijn ze ook het goedkoopst wat ik kon vinden. 26 per stuk. Ik ga ze alle 4 eens demonteren en nakijken welke echt nodig zijn, maar ik gok dat het 4nieuwe worden
 
De GSX1100ET is zo goed als klaar met het nieuwe zadel 😍

Voor degene die de materialen voor het zadel geleverd hebben...het heeft even geduurd maar het heeft wel een fraai eindresultaat opgeleverd! 😃
 

Bijlagen

  • D2B4AAE3-9A70-4A18-AF7F-6E31540F43CE.jpeg
    D2B4AAE3-9A70-4A18-AF7F-6E31540F43CE.jpeg
    340,6 KB · Weergaven: 20
  • 399080C5-F972-41BD-94AF-BA3F2A6F754C.jpeg
    399080C5-F972-41BD-94AF-BA3F2A6F754C.jpeg
    282,3 KB · Weergaven: 23
  • 3891D991-62A1-431B-86A3-E595269DDC31.jpeg
    3891D991-62A1-431B-86A3-E595269DDC31.jpeg
    217,1 KB · Weergaven: 16
  • 7CF315AE-F2A4-4598-94FC-BBA6098B1E5A.jpeg
    7CF315AE-F2A4-4598-94FC-BBA6098B1E5A.jpeg
    336,4 KB · Weergaven: 17
Heel mooi geworden! Wanneer kan ik die van mij brengen? 😂😂
Ik ben erachter dat ie toch blauw hoort te zijn. Aan de onderkant van de tank is een stukje geel weg, en daar zit stiekem toch blauw onder!
 
Heel mooi geworden! Wanneer kan ik die van mij brengen? 😂😂
Ik ben erachter dat ie toch blauw hoort te zijn. Aan de onderkant van de tank is een stukje geel weg, en daar zit stiekem toch blauw onder!

Thanks! Kan je beter de mijne kopen is een stuk sneller 😅 Dus hij was toch blauw? nou ja de tank dan in ieder geval, die kan ook weer uitgewisseld zijn 🤔
 
De tank is overduidelijk gespoten, het plastic is echt geel. Ooit heeft iemand hier gezegd dat de 750 in geel is geleverd. Heb nu geen zin om dat te checken.
Ik ga het weleens navragen bij de eerste eigenaar hoe het zit. Hij zal vast onderuit gegaan zijn 😂 en dat gaat ie niet snel toegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan