Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

helaas, ik zal ook een kijken in bolsward bij classic suzukiparts.
ben daar voor mijn gn destijds ook geweest. had een lekke vlotter :N

mocht een ander zich melden... ik ben nog zoekende
 
1591868917593.png
1591868946167.png
 
Beste mensen, weet iemand wat meer over deze Suzuki GS400D? Deze is van een vriend van me, maar er is erg weinig over te vinden.
Het is een 82' er qua kenteken, met kickstart, sterwielen en contactpuntjes, jaja.
Het typeplaatje heeft duitse tekst. Is deze in NL ooit geleverd? Hij is niet als 2e hands geimporteerd in elk geval. Eerste tenaamstelling is in NL

Bekijk bijlage 1504843Bekijk bijlage 1504844Bekijk bijlage 1504845

Voor wie het nog niet gevonden had, bovengenoemde motor heb ik overgekocht van de vriend van mij..
zie ook dit topic;

 
Mijn GS1000E heeft lang (erg lang) stil gestaan en een schoonmaakbeurt voor de carbs is wel nodig. Ik heb volgens de bijgaande instructie alles gedemonteerd. Ik kan een US cleaner gebruiken, maar wat kan nu wel en wat niet in een US cleaner?
 

Bijlagen

  • GS_CV_Carb_Cleaning_Series.pdf
    7,2 MB · Weergaven: 8
Het conflict tussen de middenbok en de demper op de GS750 is verholpen.
Ik heb een nieuw beugeltje gefabriceerd waardoor de demper een beetje verder naar achteren zit, en een beetje dichter bij de achterbrug.

Oh ja, naar goed Japans gebruik heb ik ook een klein deukje in de demper gedrukt🤫
 

Bijlagen

  • 20200613_220055.jpg
    20200613_220055.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 10
Het conflict tussen de middenbok en de demper op de GS750 is verholpen.
Ik heb een nieuw beugeltje gefabriceerd waardoor de demper een beetje verder naar achteren zit, en een beetje dichter bij de achterbrug.

Oh ja, naar goed Japans gebruik heb ik ook een klein deukje in de demper gedrukt🤫
Mooi,maar raakt de ketting die beugel niet,op de foto lijkt de ketting er wel erg dichtbij te zitten,
ga je op de fiets zitten komt hij er nog dichterbij zo te zien,tel daar bij op dat een ketting tijdens het rijden ook
heen en weer gaat vraag ik mij af of dat goed gaat.
 
Gaat helemaal goed, ik heb gewoon het originele bevestigingspunt gebruikt. Als de ketting daar in de buurt komt heb ik wel andere problemen. De beugel zit naast de ketting (5cm ofzo), niet erboven.
 
Ben mijn kleppen aan het stellen na een cilinder kop revisie van GS 550, dus kleppen inslijpen en nieuwe klepsteel afdichtingen.
Zoek nu klepsteel plaatjes/shims.
Als iemand hier nog wat over heeft graag.
Tegen betaling natuurlijk.
Zit nu rond de 2,65 en 2,70 maar ze staan nu te strak.

Martin.
 
Ben mijn kleppen aan het stellen na een cilinder kop revisie van GS 550, dus kleppen inslijpen en nieuwe klepsteel afdichtingen.
Zoek nu klepsteel plaatjes/shims.
Als iemand hier nog wat over heeft graag.
Tegen betaling natuurlijk.
Zit nu rond de 2,65 en 2,70 maar ze staan nu te strak.

Martin.
Je kan ook een dealer bellen of je ze kan omwisselen,niet naar het magazijn vragen,maar naar de werkplaats.
 
Heren,

Ik zoek voor mijn Suzuki GSX 750 ES een Shindengen SH 775 of een Shindengen SH 847.
Waarom één van deze twee?
Omdat de standaard gelijkrichter/regelaar altijd het maximale vermogen van de dynamo vraagt. Het "teveel" wat de dynamo levert wordt namelijk gewoon gedoseerd kortgesloten. Zo'n ding noemen ze een shunt-regelaar. Als je de wisselstroom die de dynamo levert meet zie je dus geen verschil tussen bijvoorbeeld licht aan of uit, hij moet immers altijd het maximale leveren.
Ik denk dat daarom de standaard dynamo de neiging heeft snel kapot te gaan.
Ik wil dus een regelaar die in de wisselstroom van de dynamo levert, en dus als het ware de stroomtoevoer afkapt. Dat noemen ze een serie regelaar.
Wat ik op internet kan vinden is bijvoorbeeld deze
Maar dat is geen originele Shindengen, dus het is dan ook maar de vraag of het wel een serieregelaar is.

Ik zit nog met twee vragen.
Waar kan ik een van deze twee het beste kopen?
Er wordt over gesproken dat 10.000 toeren de max zou zijn voor deze regelaar. Wat gebeurt er boven de 10.000 toeren?

Ik heb voor de SH 847 het Suzuki partnummer 32800-31J00 gevonden. Voor de SH 775 vind ik niets maar de SH 847 is ook beter?

Hopelijk kan iemand mij het antwoord op geven.

20200614_202058.jpg


20200614_204735.jpg
 
Dag heren (en dames) zie de foto en het blauw omcirkeld onderdeel. Is dit een los onderdeel? (niet de zwarte afdichting, maar wat er onder zit).
1592856835082.png
 
Als je wil is alles een los onderdeel. Met genoeg liefde en een beetje spuug lukt alles.
Maar serieus nu, kijk even op cmsnl.com voor een exploded view van je carburateur, Daar zie je precies wat wel en wat niet los hoort te gaan.
 
Als je wil is alles een los onderdeel. Met genoeg liefde en een beetje spuug lukt alles.
Maar serieus nu, kijk even op cmsnl.com voor een exploded view van je carburateur, Daar zie je precies wat wel en wat niet los hoort te gaan.

Bedankt, maar het wordt niet aangegeven. De zwarte pakking wel. Exploded view is ook niet volledig. lucht mengselschroeven staan er ook niet op.
Ik vroeg het me gewoon af. Ik begrijp de functie en de pakking eigenlijk niet.
 
Bedankt, maar het wordt niet aangegeven. De zwarte pakking wel. Exploded view is ook niet volledig. lucht mengselschroeven staan er ook niet op.
Ik vroeg het me gewoon af. Ik begrijp de functie en de pakking eigenlijk niet.
Is geen los onderdeel.
Vond nog een handige link over GS1000 CV carb revisie,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan