Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

1 dikke 1000 op weg naar het hoge noorden!

05EE67DB-28A1-432F-9CF0-83FC870EF756.jpeg


Succes ermee KwaSuz!
 
Ja!
Doet het ook niet 😂
Die ouwe van mezelf doet braaf alle lampjes laten branden, die jij meegenomen hebt doet braaf helemaal niks laten branden.
Ik heb maar een nieuwe besteld, samen met de koppelingsdekselpakking.
 
Ha mooi een Bimota supermono zo te zien,of is het een DB,mooi rijtje zo,semi klassiek,klassiek en nog net modern;)
 
Gisteren is de Sparcon elektronische ontsteking ingebouwd in mijn GS550. Man, wat gaat zo een ding daar mooi van lopen zeg. Nu waren mijn puntjes zodanig versleten dat zij zelfs na het volledig verdraaien van de grondplaat niet meer op tijd te zetten waren, maar toch...

De rit naar Friesland was even afzien. Boven de 4000 toeren ging de motor stevig inhouden, dus niet harder gereden dan 90, dan ging het nog wel. Na montage van de ontsteking start het ding als je maar naar de knop kijkt, en het inhouden is volledig verdwenen. Wat wel gebleven is, is het moeizaam op toeren komen. De toerenteller vliegt nou niet echt omhoog, zal ik maar zeggen. Ik vrees dat de motor toch wat extra aandacht nodig heeft, en ik beschik gewoon niet over de kennis en vaardigheden om dat blok open te gaan maken. Mijn verstand zegt dat het het beste is om hem te verkopen aan een liefhebber die dat wel kan, maar als ik het ding dan weer zie staan......

Moeilijk.
 
Gisteren is de Sparcon elektronische ontsteking ingebouwd in mijn GS550. Man, wat gaat zo een ding daar mooi van lopen zeg. Nu waren mijn puntjes zodanig versleten dat zij zelfs na het volledig verdraaien van de grondplaat niet meer op tijd te zetten waren, maar toch...

De rit naar Friesland was even afzien. Boven de 4000 toeren ging de motor stevig inhouden, dus niet harder gereden dan 90, dan ging het nog wel. Na montage van de ontsteking start het ding als je maar naar de knop kijkt, en het inhouden is volledig verdwenen. Wat wel gebleven is, is het moeizaam op toeren komen. De toerenteller vliegt nou niet echt omhoog, zal ik maar zeggen. Ik vrees dat de motor toch wat extra aandacht nodig heeft, en ik beschik gewoon niet over de kennis en vaardigheden om dat blok open te gaan maken. Mijn verstand zegt dat het het beste is om hem te verkopen aan een liefhebber die dat wel kan, maar als ik het ding dan weer zie staan......

Moeilijk.
Zou maar eens een lektest laten doen,dan weet je hoe de inwendige staat is.
 
Compressie is laag, maar gaat omhoog als je wat olie in het bougiegat spuit, dus ik ga er van uit dat op zijn minst de zuigerveren vervangen moeten worden. Is ook niet zo gek na bijna 90.000 km. Maar het ding is in zo een geweldige staat, en heeft mij vorig jaar ruim 3200 km heen en weer naar Monaco gesleept zonder problemen....
 
Compressie is laag, maar gaat omhoog als je wat olie in het bougiegat spuit, dus ik ga er van uit dat op zijn minst de zuigerveren vervangen moeten worden. Is ook niet zo gek na bijna 90.000 km. Maar het ding is in zo een geweldige staat, en heeft mij vorig jaar ruim 3200 km heen en weer naar Monaco gesleept zonder problemen....
Ja zuigerveren van motoren uit deze periode waren af fabriek al niet geweldig,zal inmiddels wel nodig zijn een revisie uit te voeren.
 
Daar ben ik ook bang voor. Ik beschik niet over de vaardigheid dat zelf te doen, dus kan hij beter naar een liefhebber die dat wel kan. Ga binnenkort maar eens wat foto's opzoeken voor een advertentie.
 
Nog iemand interesse in een set GSX1100EFE wielen v+a?
Heb ook nog een GSX750(EF?, edit, ES dus) achterwiel, een GSXR 4.50x17 achterwiel en een paar GS1000 voorwielen.
Alles niet schoon/mooi, wel goed, zonder schijven en banden maar wel gratis af te halen.

Volgende week dinsdag liggen ze bij het oud ijzer.
 

Bijlagen

  • 20200703_185426.jpg
    20200703_185426.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 9
  • 20200703_185345.jpg
    20200703_185345.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 4
  • 15938721500712940480018386491545.jpg
    15938721500712940480018386491545.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Daar ben ik ook bang voor. Ik beschik niet over de vaardigheid dat zelf te doen, dus kan hij beter naar een liefhebber die dat wel kan. Ga binnenkort maar eens wat foto's opzoeken voor een advertentie.
Is het niet een beter idee om eens uit te zoeken wat een revisie kost,toch wel zonde als de motor verder ok is
om hem zo te verkopen,potentiële kopers zullen er zeker niet veel voor geven in deze staat.
Bv een set Wiseco of ander merk zuigers kosten niet de hoofdprijs.
https://www.ebay.ie/itm/SUZUKI-GS55...937580?hash=item25b09e0b6c:g:YeEAAOSwlF1exk5s
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan