Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
Ah, oude carbs. Die heb ik niet meer liggen. Ik heb alleen CV carbs liggen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zijn de 1979 GS750 niet dezelfde?Man man, vandaag dom gedaan met de carburateurs schoonmaken. De stelschroef voor het stationair brandstof circuit in 3 van de 4 carburateurs krom gedraaid... Ik dacht nog tijdens het dichtdraaien van oppassen dit zijn dunne puntjes. Ze zijn niet aan gort ofzo maar net dat stukje voorbij vingervast
Nouja, kan ik op zoek naar vervanging. Ze zijn helaas niet te krijgen bij CMSNL, daar hebben ze alleen de US variant van de GS850 '79 die deze stelschroeven afgedopt had. Gelijk maar een stel andere schroefjes erbij zoeken die door de vorige eigenaar half dol zijn gedraait (JIS en Phillips, altijd leuk).
Het is ook altijd wat met die oude motoren. Mijn 1100 staat al tijden stil met een lekke koppakking. En geen zin om er aan te gaan werken. Halve maantjes? Koppakking? Slang van klepdeksel naar filterhuis? Zeker weten dat het olie is en geen benzine wat zwart wordt door contact met vuile delen? Succes met zoeken! (en verhelpen).Mijn 1000 lekt olie, alleen ik kan het niet lokaliseren. Rechterkant, ergens bovenin. Ik stond gisteren voor een rood licht te wachten en zag het gewoon druppelen van de rechterbovenkant. Iemand een idee of ervaring ermee? Waar zou ik kunnen beginnen met zoeken?
Klopt! Ik heb ze inmiddels los kunnen bestellen bij CMC. Ik laat het jullie weten of het wat isZijn de 1979 GS750 niet dezelfde?
Dat heb ik bij de gsx, de eeuwige snottebelDie van mij ging ook opeens lekken. Druppelsgewijs kwam het op de grond. :-( .
Misschien ook te veel van gevergd in koude toestand? Het lekt bij mij aan de voorzijde direct voor de distributie ketting tunnel.
is het afgebroken puntje wel uit de carbs?Klopt! Ik heb ze inmiddels los kunnen bestellen bij CMC. Ik laat het jullie weten of het wat is
Mooi! tip: monteer een originele klepdekselpakking, en de halve maantjes zijn nog gewoon bij de dealer te bestellen als ze vervangen moeten worden.Dit lijkt me duidelijk, zoek de verschillen…
Ik heb ze alleen krom gedraaid gelukkig. Met een kleine schroevendraaier aangedraaid en wanneer ik dacht dat het veertje weerstand begon te geven was ik dus de boel aan het slopen.is het afgebroken puntje wel uit de carbs?
Ze zitten erin! Prettig setje, o-ring en veertje zaten netjes bij elke schroef. Voor de geïnteresseerde: ik heb ze hier besteld.Ik heb ze alleen krom gedraaid gelukkig. Met een kleine schroevendraaier aangedraaid en wanneer ik dacht dat het veertje weerstand begon te geven was ik dus de boel aan het slopen.
Zal de volgende keer extra voorzichtig proberen te zijn. Wellicht draaien met 2 à 3 vingers i.p.v. losjes met de hand.
Ooit zijn mijn zwager en ik begonnen aan een gsx550ef in 2013 voor mijn schoonzus. Het heeft even geduurd maar vandaag heeft ze er voor het eerst op gereden. Ze vond het leuk om weer eens te rijden na al die tijd.
Nu is mijn vraag of er verstelbare hendels zijn voor deze motor. Hoofdzakelijk de koppeling.
Normaal vind ik zulke dingen wel op het internet, alleen nu niet.
Iemand een idee waar ik ze kan vinden?
Ze heeft lang niet gereden, wellicht een kwestie van wennen.Ik denk dat je beste optie is een houder van bv een GSX-R te nemen en daar een verstelbare greep op te monteren
voor wat betreft de koppeling,1 die op de originele houder gaat passen word een moeilijk verhaal.
Goedkope grepen kan je op Ali wel vinden.
Of anders haar deze voor d,r verjaardag geven,nog goedkoper dan verstelbare grepen ookZe heeft lang niet gereden, wellicht een kwestie van wennen.
Wel besteld mijn zwager zo'n "easy clutch" ding om te koppeling minder zwaar te maken.
Heb het doorgestuurdOf anders haar deze voor d,r verjaardag geven,nog goedkoper dan verstelbare grepen ook