Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Het rijwiel gedeelte is bijna hetzelfde, toch?
De GSX heeft een luchtondersteunde voorvork, + de vooras ligt vóór de voorvork, dit geeft schijnbaar iets meer stabiliteit. Achterbrug is vierkant alu ipv rond pisbakkenstaal. Het frame is hetzelfde, gekookte spaghetti. Remmen hebben ze allebei niet.
Mijn GSX is heel stabiel, heel relax op de weg. Als ik 150 km/h rij over een lege snelweg dan zou ik bij wijze van spreken het stuur los kunnen laten en een shaggie kunnen draaien, zo'n vertrouwen geeft ie.
 
Ik ging van een GS750 naar een GS1000, dat was al een hele belevenis. Toen ik na 6 jaar zeikstralen eindelijk de GSX kon overnemen van een collega, wist ik niet wat ik meemaakte. Heel gemeen fel blok, heel direct in vergelijking met een GS1000 blok. Lange versnellingen en genoeg power overal. 140 km/u in z'n derde versnelling hoef ik met de GS1000 niet te proberen. Vergeet niet dat de GSX alweer 42 jaar oud is.
 
Aha, dank je!

Ik had vernomen dat mijn GS aardig wat beter stuurde met modernere voor en achtervork.
Uiteraard, de techniek is zoals gezegd 42 jaar oud. Het lijkt me leuk om ooit eens een vork uit een jaren 90 motor in de GSX te frommelen, met remmen die het wel doen als ik dat wil. Dat zou een hele verbetering zijn, ondanks dat de GSX van zichzelf best goed in elkaar zit.
Ik denk als jij in dat monster van jou de originele set-up zou hebben dat je nooit je rijbewijs kwijt zou raken in die woestijn daar, gewoon omdat het te eng zou zijn.
 
Ik ging van een GS750 naar een GS1000, dat was al een hele belevenis. Toen ik na 6 jaar zeikstralen eindelijk de GSX kon overnemen van een collega, wist ik niet wat ik meemaakte. Heel gemeen fel blok, heel direct in vergelijking met een GS1000 blok. Lange versnellingen en genoeg power overal. 140 km/u in z'n derde versnelling hoef ik met de GS1000 niet te proberen. Vergeet niet dat de GSX alweer 42 jaar oud is.
Ik ben ook van een GS750 naar een GS1000 gegaan, dat was inderdaad een groot verschil!

Volgens mij haalde mijn 1000 bijna 180 in zn 3. Zat een hele mooie Marshall uitlaat onder.
Ging over de 100 in zijn 1, dit weet ik zeker, want dat heb ik toen geprobeerd, omdat ik tijdens een keer goed optrekken al over de 100 zat en dacht bij mijzelf, volgens mij zit ik in de eerste versnelling, klopt dit wel?
 
Ik ben ook van een GS750 naar een GS1000 gegaan, dat was inderdaad een groot verschil!

Volgens mij haalde mijn 1000 bijna 180 in zn 3. Zat een hele mooie Marshall uitlaat onder.
Ging over de 100 in zijn 1, dit weet ik zeker, want dat heb ik toen geprobeerd, omdat ik tijdens een keer goed optrekken al over de 100 zat en dacht bij mijzelf, volgens mij zit ik in de eerste versnelling, klopt dit wel?
Klopt! De 1000 en de 1100 gaan makkelijk over de 100 in de eerste versnelling
 
Ik ging van een GS750 naar een GS1000, dat was al een hele belevenis. Toen ik na 6 jaar zeikstralen eindelijk de GSX kon overnemen van een collega, wist ik niet wat ik meemaakte. Heel gemeen fel blok, heel direct in vergelijking met een GS1000 blok. Lange versnellingen en genoeg power overal. 140 km/u in z'n derde versnelling hoef ik met de GS1000 niet te proberen. Vergeet niet dat de GSX alweer 42 jaar oud is.
Mijn GSX ging 185 in z,n 1 🤪 ,dat was pas gemeen;)
 
Hallo allemaal,
Ik ben bezig om een gsx750e uit 1980 te verbouwen.
Nu kom ik met de elektra niet verder.
De stuurschakelaars/cockpit en contactslot krijgen geen prik. Ik heb nu nog de originele kabelboom en alle stekkers zijn aangesloten. Is er misschien ergens een aarding die ik mis?
Het startrelsis kan ik via de geel/groene draad wel rechtstreeks op de accu laten werken. Startmotor draait dan.
Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?


Gsx750e 1981, Bandit 1200 achterbrug, Gsx-r 1995 voorvork
 

Bijlagen

  • 7379849E-05F0-45B3-B2E5-680ABC9E5410.jpeg
    7379849E-05F0-45B3-B2E5-680ABC9E5410.jpeg
    419 KB · Weergaven: 32
  • 7999B777-6F4F-49B7-8BB8-B3E03153CF89.jpeg
    7999B777-6F4F-49B7-8BB8-B3E03153CF89.jpeg
    406,9 KB · Weergaven: 32
Hallo allemaal,
Ik ben bezig om een gsx750e uit 1980 te verbouwen.
Nu kom ik met de elektra niet verder.
De stuurschakelaars/cockpit en contactslot krijgen geen prik. Ik heb nu nog de originele kabelboom en alle stekkers zijn aangesloten. Is er misschien ergens een aarding die ik mis?
Het startrelsis kan ik via de geel/groene draad wel rechtstreeks op de accu laten werken. Startmotor draait dan.
Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?


Gsx750e 1981, Bandit 1200 achterbrug, Gsx-r 1995 voorvork
Geen idee waar je spanning blijft maar ik vind het wel een coole brommer die je aan het bouwen bent. :t
 
Hallo allemaal,
Ik ben bezig om een gsx750e uit 1980 te verbouwen.
Nu kom ik met de elektra niet verder.
De stuurschakelaars/cockpit en contactslot krijgen geen prik. Ik heb nu nog de originele kabelboom en alle stekkers zijn aangesloten. Is er misschien ergens een aarding die ik mis?
Het startrelsis kan ik via de geel/groene draad wel rechtstreeks op de accu laten werken. Startmotor draait dan.
Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?


Gsx750e 1981, Bandit 1200 achterbrug, Gsx-r 1995 voorvork
Elektrisch schema erbij en met een multimeter de spanning volgen vanaf de accu, ik zou moeten zoeken naar de wphb van de gsx750. Heb ik zo niet bij de hand.
 
Hallo allemaal,
Ik ben bezig om een gsx750e uit 1980 te verbouwen.
Nu kom ik met de elektra niet verder.
De stuurschakelaars/cockpit en contactslot krijgen geen prik. Ik heb nu nog de originele kabelboom en alle stekkers zijn aangesloten. Is er misschien ergens een aarding die ik mis?
Het startrelsis kan ik via de geel/groene draad wel rechtstreeks op de accu laten werken. Startmotor draait dan.
Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?


Gsx750e 1981, Bandit 1200 achterbrug, Gsx-r 1995 voorvork
Hele zooi er af knippen en weer opnieuw beginnen
 
En dan nog hooguit 400 euro bieden|(

Je moet dat ding verdorie meteen ophalen, voor hij van gedachten veranderd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan