Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Te goed voelen voor een stratencircuit? Beetje rare opmerking.

Engeland heeft om te beginnen een echte racecultuur en Nederland absoluut niet. Bovendien heeft het land talloze circuits, van GP niveau tot aan obscure clubcircuits. Bovendien kun je bijna ieder weekend wel ergens racen en gaan trackdays tot in de winter door (Focused Events had een paar jaar geleden een trackday in Schotland op 12 januari...)

NL mis de cultuur en de faciliteiten

Mwa Ik vind dat @ZXRH88 wel degelijk een punt heeft en het ook goed zegt zo. Kijk naar een 15 jaar geleden toen had het onk nog best aanzien, en toen werd er nog gereden op een grote diversiteit aan circuits. Zoals Eemshaven, Tolbert, Hengelo en Assen, en het rennerskwartier was vaak een grasveld, later in het weekend een blubberpoel. Toen reden er verschillende buitenlandse coureurs hier in het onk, Australiers, Zweden en Finnen. Als dit er niet was geweest was zelfs een TenKate er niet geweest in deze vorm.

En toen kwam meneer H. Centink die vond dat we niet meer op straten circuits moesten rijden maar bij zijn clubje, 8 wedstrijden op Assen in het jaar.....
Ok het ligt natuurlijk aan de mensen die zich bij hem aansloten, en daar heb jij absoluut een punt dat we circuits en de cultuur missen.
Maar ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat we niet een wedstrijd op Zandvoort rijden, en creatiever zijn met het creëren van andere optie binnen Nederland.

Toen ik op de MTS zat werden wij uitgenodigd op Leeuwarden om te kijken of er studenten voor Luchtmacht te vinden waren. Ik racete toen met mijn Srad in de srad cup, en tijdens de rondleiding vroeg ik aan de man die ons begeleide of het ooit mogelijk zou zijn om daar een wedstrijd te organiseren. En die zei "Natuurlijk waarom niet? zo zijn ze in Engeland ook begonnen". En gelijk zij hij dat Twente waarschijnlijk nog geschikter zou zijn. Maar dat het initiatief nooit bij hun vandaan zou "kunnen" komen, maar er kon veel. Ik vertelde dit met veel enthousiasme aan ...... H. Lentink die toen vaak wedstrijdleider voor de KNMV was en ook de cursus voor nieuwe rijders deed. Zijn antwoord: Ik kan me niet voorstellen dat dat een succes wordt......
Later (ik denk wel 5 jaar) tijdens een van de laatste races op Eemshaven stond ik met een jonge keurmeester van de KNMV te praten en die zei: Hmm zoiets is het onderzoeken waard. Helaas was dat een van de laatste jaren dat het onk op die manier bestond. En was de CRT cup veel populairder.8)7
 
Vanmorgen teruggekomen vanuit Engeland. Wat een fantastisch spektakel en een wondermooi circuit. Even staan praten met Redding (die voldoende Nederlands spreekt om "Vol gas door de Ramshoek" te begrijpen :t )
Heel knap hoe de organisatie een onvoorstelbaar vol raceprogramma zonder al te veel haperingen af weet te draaien (zelfs met baggerweer op vrijdag waardoor diverse klassen doorschoven naar zaterdag). De sfeer op het circuit is fantastisch, het is met recht de Party in the Park! Engelsen gaan hier met de hele familie naar toe, alles verloopt zeer geordend, ook bij grote drukte, niemand gooit rommel van zich af, helemaal top.

Sfeerplaatje!


Bekijk bijlage 1419698

Uitzicht vanaf de Club Hairpin Grandstand


Haha, je hebt de BSB ook ontdekt AP :P
Kan je verhaal alleen maar bevestigen, veel races, super goede en open sfeer en dat geld eigenlijk voor alle BSB-Races die we tot nu toe bezocht hebben (Cadwell, Brands en Donington) :t
Wij staan alweer te trappelen om over zo'n twee weekjes Oulton Park "te gaan ontdekken" :)
 
Te goed voelen voor een stratencircuit? Beetje rare opmerking.

Engeland heeft om te beginnen een echte racecultuur en Nederland absoluut niet. Bovendien heeft het land talloze circuits, van GP niveau tot aan obscure clubcircuits. Bovendien kun je bijna ieder weekend wel ergens racen en gaan trackdays tot in de winter door (Focused Events had een paar jaar geleden een trackday in Schotland op 12 januari...)

NL mis de cultuur en de faciliteiten
Kicke raceland daar aan de overkant van Hoek van Holland;)

Als je ziet hoeveel publiek er op Cadwell zijn,super gaaf.
 
Haha, je hebt de BSB ook ontdekt AP :P
Kan je verhaal alleen maar bevestigen, veel races, super goede en open sfeer en dat geld eigenlijk voor alle BSB-Races die we tot nu toe bezocht hebben (Cadwell, Brands en Donington) :t
Wij staan alweer te trappelen om over zo'n twee weekjes Oulton Park "te gaan ontdekken" :)

:t

Om vast in de sfeer te komen, mijn favoriete (oldschool) filmpje van Oulton Park met 2 van mijn favoriete motoren:

 
Mwa Ik vind dat @ZXRH88 wel degelijk een punt heeft en het ook goed zegt zo. Kijk naar een 15 jaar geleden toen had het onk nog best aanzien, en toen werd er nog gereden op een grote diversiteit aan circuits. Zoals Eemshaven, Tolbert, Hengelo en Assen, en het rennerskwartier was vaak een grasveld, later in het weekend een blubberpoel. Toen reden er verschillende buitenlandse coureurs hier in het onk, Australiers, Zweden en Finnen. Als dit er niet was geweest was zelfs een TenKate er niet geweest in deze vorm.

En toen kwam meneer H. Centink die vond dat we niet meer op straten circuits moesten rijden maar bij zijn clubje, 8 wedstrijden op Assen in het jaar.....
Ok het ligt natuurlijk aan de mensen die zich bij hem aansloten, en daar heb jij absoluut een punt dat we circuits en de cultuur missen.
Maar ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat we niet een wedstrijd op Zandvoort rijden, en creatiever zijn met het creëren van andere optie binnen Nederland.

Toen ik op de MTS zat werden wij uitgenodigd op Leeuwarden om te kijken of er studenten voor Luchtmacht te vinden waren. Ik racete toen met mijn Srad in de srad cup, en tijdens de rondleiding vroeg ik aan de man die ons begeleide of het ooit mogelijk zou zijn om daar een wedstrijd te organiseren. En die zei "Natuurlijk waarom niet? zo zijn ze in Engeland ook begonnen". En gelijk zij hij dat Twente waarschijnlijk nog geschikter zou zijn. Maar dat het initiatief nooit bij hun vandaan zou "kunnen" komen, maar er kon veel. Ik vertelde dit met veel enthousiasme aan ...... H. Lentink die toen vaak wedstrijdleider voor de KNMV was en ook de cursus voor nieuwe rijders deed. Zijn antwoord: Ik kan me niet voorstellen dat dat een succes wordt......
Later (ik denk wel 5 jaar) tijdens een van de laatste races op Eemshaven stond ik met een jonge keurmeester van de KNMV te praten en die zei: Hmm zoiets is het onderzoeken waard. Helaas was dat een van de laatste jaren dat het onk op die manier bestond. En was de CRT cup veel populairder.8)7
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. De knmv heeft de wegrace verkwanseld aan het crt, De motoren zijn de afgelopen jaren extreem veel sneller geworden en er is gewoon onvoldoende animo voor de wegracesport. Twente heb ik ook wel eens voorbij horen komen als circuit, maar geluid, milieu, moeilijk, moeilijk.
De wegracesport in Nederland is dood en begraven, alles wat overblijft is amateur racen bij ZAC of CRT. Nederlands racetalent moet naar Engeland, Spanje of ieder ander land waar wel een racecultuur bestaat en voldoende faciliteiten zijn.
Hobbelige baantjes met meer risico voor de coureurs zijn niet het antwoord. Er is een verschil tussen "je te goed voelen" en je leven op het spel zetten als rijder.
 
Haha, je hebt de BSB ook ontdekt AP :P
Kan je verhaal alleen maar bevestigen, veel races, super goede en open sfeer en dat geld eigenlijk voor alle BSB-Races die we tot nu toe bezocht hebben (Cadwell, Brands en Donington) :t
Wij staan alweer te trappelen om over zo'n twee weekjes Oulton Park "te gaan ontdekken" :)
Veel plezier!
 
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. De knmv heeft de wegrace verkwanseld aan het crt, De motoren zijn de afgelopen jaren extreem veel sneller geworden en er is gewoon onvoldoende animo voor de wegracesport. Twente heb ik ook wel eens voorbij horen komen als circuit, maar geluid, milieu, moeilijk, moeilijk.
De wegracesport in Nederland is dood en begraven, alles wat overblijft is amateur racen bij ZAC of CRT. Nederlands racetalent moet naar Engeland, Spanje of ieder ander land waar wel een racecultuur bestaat en voldoende faciliteiten zijn.
Hobbelige baantjes met meer risico voor de coureurs zijn niet het antwoord. Er is een verschil tussen "je te goed voelen" en je leven op het spel zetten als rijder.

Jaren geleden toen het ONK nog wat voorstelde, heb ik ze zowel op Assen als Hengelo wel eens voorbij zien komen. De echt goede oude tijd op al de stratencircuits heb ik niet mee gemaakt. Hoor wel vaker dat dat langzaam uitgestorven is. Wat me wel opvalt is dat we hier een dubbele moraal hebben. Mijn ouders waren eind jaren 70, begin jaren 80 vrijwilliger op Zandvoort. De gemeente heeft destijds de F1 daar zelf om zeep geholpen, door er een bungalowpark te laten bouwen. En nu tig jaar later is heel Nederland ineens "autosport minded" en wilde diezelfde gemeente Zandvoort de F1 per se terug hebben (op de inmiddels verneukte baan). Nou ik heb het in mei in Catalunya van dichtbij gezien: Feesten, feesten, feesten op de tribune. En wat er op de baan gebeurde? Weinigen die het echt interesseerden. Nu komt de F1 waarschijnlijk terug naar dat zelfde Zandvoort. Maar als je nu terug kijkt naar het ONK: Inderdaad zoals je omschrijft: Dood en begraven. Dit alles noem ik dan een dubbele moraal.

Maar ga lekker een weekend naar Cadwell Park, Oulton Park of een van die andere prachtige Britse circuits en je ademt de auto en motorsport historie daar gewoon. Heerlijk om mee te maken :Y
 
Maar ga lekker een weekend naar Cadwell Park, Oulton Park of een van die andere prachtige Britse circuits en je ademt de auto en motorsport historie daar gewoon. Heerlijk om mee te maken :Y

De cultuur is gewoon anders in Engeland wat racen betreft .
Ik ben jaren lang alles afgeweest in Nederland vanaf Voerendaal tot en met Tolbert maar toen ik begon races te bezoeken in Engeland ging er een nieuwe wereld voor mij open .
De sfeer is anders dan in Nederland , Duitsland of zelfs Spanje.
Vanaf het kunnen lopen door de pits en werkelijk een praatje kunnen maken met een coureur of het praten met de fans is werkelijk een verademing als je het vergelijkt met Europa .
Helaas zal het allemaal veranderen ben ik bang na de Brexit maar de herinneringen kan BoJo me niet afnemen gelukkig !
 
Te goed voelen voor een stratencircuit? Beetje rare opmerking.

Engeland heeft om te beginnen een echte racecultuur en Nederland absoluut niet. Bovendien heeft het land talloze circuits, van GP niveau tot aan obscure clubcircuits. Bovendien kun je bijna ieder weekend wel ergens racen en gaan trackdays tot in de winter door (Focused Events had een paar jaar geleden een trackday in Schotland op 12 januari...)

NL mis de cultuur en de faciliteiten

Je mag het een rare opmerking vinden, het is mijn gevoel/mening.
Toen er jaren geleden nog veel op straat werd gereden werd daar al genoeg over geklaagd.. nu rijden ze 9/10 races op assen en zeiken ze over de wedstrijden op andere banen ( snap ik deels, als je in Frankrijk staat en er niet genoeg ruimte is om fatsoenlijk te starten etc )

Ik heb het idee dat er in Engeland e.d. minder gezeik word over omstandigheden,veiligheid ,hobbels en het weer.
Tuurlijk is er daar meer aanbod en leeft het meer maar de mensen ( zowel racers als toeschouwer) zijn ook gewoon sneller tevreden lijkt het.

Cultuur hebben we hier wel, faciliteiten is wel een beetje een probleem omdat er tegenwoordig mensen bij "circuits" gaan wonen en er daarna over klagen en nog gelijk krijgen ook.. en dat laatste daar zit een groot manco hier in NL!
Als ik zie op welke locaties er in de Uk, Italië,Spanje en Frankrijk gereden word dan maakt dat het grote verschil
 
:) Nou vooruit....

Nou staat een echte RC30 boven aan mijn verlanglijstje als ik wat meer spaar geld zou hebben trouwens.........:9~

Hier idem. Maar vind het risico te groot. Er staan RC30's genoeg te koop voor behoorlijke prijzen. En ze blijven vaak ook te koop staan, want niemand koopt ze voor die prijzen. Je ziet meer RC30's dan NC30's te koop staan.
 
:Y Poor man's RC30 zeg ik altijd :) Je zal ze maar beiden bezitten O-)

Dan liever een RC30 en een RS250 (Honda) met het nr 3 erop en een gele helm op de tank *D

Mare... jij mag niet zeuren jij hebt al een mooie fiets die steeds zeldzamer wordt.;) De SP versie daarvan staat ook op dat lijstje van mij _O-_O-
Ik ben wel benieuwd trouwens waar jij die RC30's vindt? Ik kom nl alleen maar mooie exemplaren tegen, en die zijn ook mooi aan de prijs, ook schrik ik niet snel af van een project.
 
Bij gebrek aan voldoende centen voor een RVF 750 ben ik ook maar gegaan voor de poor man's RVF, de 400 oftewel NC35.
Zie je nòg minder dan de NC30 en de 35 vind ik persoonlijk echt een heel stuk mooier.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Dan liever een RC30 en een RS250 (Honda) met het nr 3 erop en een gele helm op de tank *D

Mare... jij mag niet zeuren jij hebt al een mooie fiets die steeds zeldzamer wordt.;) De SP versie daarvan staat ook op dat lijstje van mij _O-_O-
Ik ben wel benieuwd trouwens waar jij die RC30's vindt? Ik kom nl alleen maar mooie exemplaren tegen, en die zijn ook mooi aan de prijs, ook schrik ik niet snel af van een project.

Google is vaak mijn vriend of anders mobile.de onder andere. Dan vind ik regelmatig RC's, maar nagenoeg nooit NC's. En nee, je hoort mij niet klagen :) O-)
 
Bij gebrek aan voldoende centen voor een RVF 750 ben ik ook maar gegaan voor de poor man's RVF, de 400 oftewel NC35.
Zie je nòg minder dan de NC30 en de 35 vind ik persoonlijk echt een heel stuk mooier.

Ja de NC35 is ook erg fraai inderdaad :t Maar de huidige prijzen daarvan ook.
 

O-) Ik zou het niet weten of het knappe Duc is..... Dr is niks van die foto's te maken. En uit het verhaal haal ik niet de informatie waarom hij een ton moet kosten 8)7 Remmen en voorvork zijn trouwens wel :t Wat wel doet vermoeden dat het om een originele fiets met aantoonbare geschiedenis gaat.

Maar er staan maar 2 Ducs op mijn lijstje een supermono en een 888 SP....*D

Jij hebt toch de ex pro-carbon 748 waar Hans Fischer op gereden heeft?:9~
 
Bij gebrek aan voldoende centen voor een RVF 750 ben ik ook maar gegaan voor de poor man's RVF, de 400 oftewel NC35.
Zie je nòg minder dan de NC30 en de 35 vind ik persoonlijk echt een heel stuk mooier.

:t Je hebt helemaal gelijk, je kan nog jaren dromen maar zo'n NC35 is ook een prachtig ding.:Y Heel af en toe zie ik er wel eens 1 voorbij komen, maar zelden en niet goedkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan