Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Dit hele weekend weer genoten van alle races in de GP en WSBK, maar BSB blijft toch het mooiste.
Die droge Engelse humor van Jamie Whitham is ook een genot om naar te luisteren.
 
Misschien omdat de regelementen van het BSB meer gericht op kunde i.p.v. electronica gericht zijn 🤔
Lijkt me meer omdat je met een relatief klein budget en niet de beste basis veel kunt bereiken in de minder populaire en kleine kampioenschappen, zie kawasaki in wsbk bijvoorbeeld. De straatmotor steekt niet boven de concurrentie uit, maar desondanks is het na veel werk en met een goede crew in handen van Rea wel al jaren de grote favoriet voor de titel.
 
Lijkt me meer omdat je met een relatief klein budget en niet de beste basis veel kunt bereiken in de minder populaire en kleine kampioenschappen, zie kawasaki in wsbk bijvoorbeeld. De straatmotor steekt niet boven de concurrentie uit, maar desondanks is het na veel werk en met een goede crew in handen van Rea wel al jaren de grote favoriet voor de titel.

Ik dacht dat bijvoorbeeld traction control in het BSB verboden was,daar heb je al een groot verschil.
Volgens "geleerden" hier op MF zou de honda een frame hebben dat teveel op straatgebruik toegelegd zou zijn en dus niet voor racing.
Dat wordt dus,in het BSB, weerlegt..
Het WSBK zou eens naar de formule van het BSB mogen kijken,i.p.v. steeds verder oppoetsen,met enorme budgetten, van hun straat brommers
 
Klopt, in het BSB rijden ze allemaal met dezelfde ECU ( ik dacht Motec) en hebben geen enkel electronisch hulpmiddel.

Dit is ook vooral om het voor de kleine teams betaalbaar te houden.
 
Hij rijdt nog steeds mee op het circuit....
20200810_130304.jpg
 
Weer leuke races vandaag in het BSB.
Het kampioenschap is weer helemaal open. De eerste 5 staan binnen 46 punten met nog 75 punten te verdelen in de laatste triple header op Brands.
Dat wordt een mooie finale.
 
Goed dat men er af en toe nog bij stil staat. Soms zie ik hier nog een topic voorbij komen dat ooit door Dennis is geopend en iedere keer moet ik dan weer aan zijn enthousiasme over het racen op dit forum denken!
Maatje van hem (KawaJaap ) waar we in 2018 naar het eiland waren gegaan gaat elke keer langs om dingen neer te leggen.

Hij had een replica cbr600rr in elkaar gezet in de kleuren van Dennis zijn racer.

Als het goed is ligt die nog op de plek waar hij verongelukt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan