Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Las ook het trieste nieuws....al 4 dodelijke ongelukken!! -O-

"The death toll from this year's Isle of Man TT races climbed to four on Friday when British sidecar driver Ian Bell and solo rider Andrew Soar were killed in separate accidents at the motorcycling festival, organisers said."
 
Erg triest opnieuw. Maar nieuws is het op zich niet meer. Pas als er een IOM TT verreden wordt zonder slachtoffers, dan is het nieuws. Voor de nabestaanden erg triest. Ik vraag me serieus af hoe lang nog geaccepteerd wordt dat bij hetzelfde evenement elk jaar weer slachtoffers te betreuren zijn. Ik wil niemands vreugde in de sport bederven, noch een moraalridder zijn. En ik zal misschien vervloekt worden, maar volgens mij zou men maatregelen moeten nemen.
 
Laatst bewerkt:
Erg triest opnieuw. Maar nieuws is het op zich niet meer. Pas als er een IOM TT verreden wordt zonder slachtoffers, dan is het nieuws. Voor de nabestaanden erg triest. Ik vraag me serieus af hoe lang nog geaccepteerd wordt dat bij hetzelfde evenement elk jaar weer slachtoffers te betreuren zijn. Ik wil niemands vreugde in de sport bederven, noch een moraalridder zijn. En ik zal misschien vervloekt worden, maar volgens mij zou men maatregelen moeten nemen.


Ik vind nog steeds dat men zelf de beslissing neemt om op de motor te stappen en het gas helemaal open te trekken. Hiermee aanvaard men dat het fout kan gaan. Uiteraard is het racen op de openbare weg gevaarlijk maar er vallen in Nederland soms in een weekend meer doden in het verkeer dan op Man in 2 weken. Wij allemaal aanvaarden dit ook gewoon en pakken ook elke dag weer de motor/auto/vrachtwagen omdat we niet stil staan bij het gevaar te overlijden.

De enige manier om de TT veilig te maken is de motoren een restrictie te geven en daardoor de snelheid er uit te halen, maar niemand die dat wil, wij niet maar zeker niet de coureurs.
 
Ik vind nog steeds dat men zelf de beslissing neemt om op de motor te stappen en het gas helemaal open te trekken. Hiermee aanvaard men dat het fout kan gaan. Uiteraard is het racen op de openbare weg gevaarlijk maar er vallen in Nederland soms in een weekend meer doden in het verkeer dan op Man in 2 weken. Wij allemaal aanvaarden dit ook gewoon en pakken ook elke dag weer de motor/auto/vrachtwagen omdat we niet stil staan bij het gevaar te overlijden.

De enige manier om de TT veilig te maken is de motoren een restrictie te geven en daardoor de snelheid er uit te halen, maar niemand die dat wil, wij niet maar zeker niet de coureurs.

Heb net het slachtofferlijstje bekeken op Wiki. Blijkbaar hoort het er vanaf 1911 gewoon bij. Afgezonderd van de oorlogsjaren dat er niet gereden werd, zijn er echt maar 10 jaren geweest dat er geen slachtoffers vielen. Wil hier ook geen discussie uitlokken. Die is er elk jaar toch al.
 
Heb net het slachtofferlijstje bekeken op Wiki. Blijkbaar hoort het er vanaf 1911 gewoon bij. Afgezonderd van de oorlogsjaren dat er niet gereden werd, zijn er echt maar 10 jaren geweest dat er geen slachtoffers vielen. Wil hier ook geen discussie uitlokken. Die is er elk jaar toch al.

Ze hebben zelfs een speciaal kerkhof voor slachtoffers van de TT races.
 
Erg triest opnieuw. Maar nieuws is het op zich niet meer. Pas als er een IOM TT verreden wordt zonder slachtoffers, dan is het nieuws. Voor de nabestaanden erg triest. Ik vraag me serieus af hoe lang nog geaccepteerd wordt dat bij hetzelfde evenement elk jaar weer slachtoffers te betreuren zijn. Ik wil niemands vreugde in de sport bederven, noch een moraalridder zijn. En ik zal misschien vervloekt worden, maar volgens mij zou men maatregelen moeten nemen.
Maatregelen m.b.t. de veiligheid langs de route prima.

Lees soms ook wel eens verbieden.
Tja dan zou je alle extreme sports moeten verbieden. Iets met bergbeklimmen...
 
Laatst bewerkt:
Maatregelen m.b.t. de veiligheid langs de route prima.

Lees soms ook wel eens verbieden.
Tja dan zou je alle extreme sports moeten verbieden. Iets met bergbeklimmen...

Maatregelen langs route lijkt me lastig gezien het parcours. Restricties zou dan het enige zijn. En dat wil blijkbaar inderdaad niemand. En tja... bergbeklimmen: Maanden bezig om de top te bereiken en er dan dood bij neer vallen, da's pas suf! ;)
 
Laatst bewerkt:
Laat het nou maar gewoon zoals het is... Deze jongens leven voor dit evenement en zijn zich als geen ander bewust van de risico's. Laat iedereen vooral doen waar hij of zij gelukkig van word, ook al betekend dat een vroegtijdig einde van je leven. Je hebt in ieder geval geleefd! De meeste mensen leven tot hun 25e, om alleen nog maar dood te gaan op hun 75e.
 
Laat het nou maar gewoon zoals het is... Deze jongens leven voor dit evenement en zijn zich als geen ander bewust van de risico's. Laat iedereen vooral doen waar hij of zij gelukkig van word, ook al betekend dat een vroegtijdig einde van je leven. Je hebt in ieder geval geleefd! De meeste mensen leven tot hun 25e, om alleen nog maar dood te gaan op hun 75e.

Dan zijn dan 50 gezellige jaren _O- _O- :+
 
je kan op de mount everest ook een asfaltweg aanleggen stuk veiliger alleen gaat er dan niemand meer naar toe!!
kijk het is de uitdaging die je zoekt en dat moet zo blijven niemand wordt gedwongen om het te doen.
in spanje jagen ze elk jaar een zootje stieren door de straat vallen soms ook doden, maar volgend jaar gewoon weer.

Ik vind nog steeds dat men zelf de beslissing neemt om op de motor te stappen en het gas helemaal open te trekken. Hiermee aanvaard men dat het fout kan gaan. Uiteraard is het racen op de openbare weg gevaarlijk maar er vallen in Nederland soms in een weekend meer doden in het verkeer dan op Man in 2 weken. Wij allemaal aanvaarden dit ook gewoon en pakken ook elke dag weer de motor/auto/vrachtwagen omdat we niet stil staan bij het gevaar te overlijden.

De enige manier om de TT veilig te maken is de motoren een restrictie te geven en daardoor de snelheid er uit te halen, maar niemand die dat wil, wij niet maar zeker niet de coureurs.
 
Laat het nou maar gewoon zoals het is... Deze jongens leven voor dit evenement en zijn zich als geen ander bewust van de risico's. Laat iedereen vooral doen waar hij of zij gelukkig van word, ook al betekend dat een vroegtijdig einde van je leven. Je hebt in ieder geval geleefd! De meeste mensen leven tot hun 25e, om alleen nog maar dood te gaan op hun 75e.
Niet helemaal mee eens. Voor de ongehuwden en/of hen zonder kinderen, misschien. Een partner kan nog kiezen om erin mee te gaan of om geliefde en sport de rug toe te keren, maar kinderen hebben er niets aan dat pappa zich doodrijdt tegen een stuk muur dat er op een 'normaal' circuit vaak niet had gestaan en hebben er (zeker op jonge leeftijd) ook geen keuze in.

Ik vind de IoM TT een geweldig spektakel en wil er heel graag een keer naartoe. Toch gaat het aantal mensen dat hierbij komt te overlijden mij steeds meer tegenstaan, vooral omdat je dankzij sociale media de coureurs ook veel beter kunt volgen; het is niet meer gewoon een onbekende naam op een lijst of een startnummer dat komt te overlijden op een ver-van-mijn-bed show, maar iemand (zoals Paul Shoesmith of eerder Karl 'Bomber' Harris') die je bij wijze van vrij goed kent (of in ieder geval van weet, het 'kennen van' via sociale media is natuurlijk vaak maar eenzijdig). Ik heb er toch wat meer moeite mee de laatste tijd.

Overigens, jij zelf wel nog gefeliciteerd met je resultaat van dit weekend! 8-)
 
Niet helemaal mee eens. Voor de ongehuwden en/of hen zonder kinderen, misschien. Een partner kan nog kiezen om erin mee te gaan of om geliefde en sport de rug toe te keren, maar kinderen hebben er niets aan dat pappa zich doodrijdt tegen een stuk muur dat er op een 'normaal' circuit vaak niet had gestaan en hebben er (zeker op jonge leeftijd) ook geen keuze in.

Ik vind de IoM TT een geweldig spektakel en wil er heel graag een keer naartoe. Toch gaat het aantal mensen dat hierbij komt te overlijden mij steeds meer tegenstaan, vooral omdat je dankzij sociale media de coureurs ook veel beter kunt volgen; het is niet meer gewoon een onbekende naam op een lijst of een startnummer dat komt te overlijden op een ver-van-mijn-bed show, maar iemand (zoals Paul Shoesmith of eerder Karl 'Bomber' Harris') die je bij wijze van vrij goed kent (of in ieder geval van weet, het 'kennen van' via sociale media is natuurlijk vaak maar eenzijdig). Ik heb er toch wat meer moeite mee de laatste tijd.

Overigens, jij zelf wel nog gefeliciteerd met je resultaat van dit weekend! 8-)

Dat merk ik dus ook. Heb er ook steeds meer moeite mee. Maar misschien zijn wij gewoon sentimenteel :) En kreeg het idee dat het ook echt van de laatste jaren is, dat er meer helden tijdens de IOM TT omkomen. Maar als je het lijstje vanaf 1911 bekijkt, klopt dat idee niet. Het lijkt er vanaf het begin gewoon bij te horen...
 
Niet helemaal mee eens. Voor de ongehuwden en/of hen zonder kinderen, misschien. Een partner kan nog kiezen om erin mee te gaan of om geliefde en sport de rug toe te keren, maar kinderen hebben er niets aan dat pappa zich doodrijdt tegen een stuk muur dat er op een 'normaal' circuit vaak niet had gestaan en hebben er (zeker op jonge leeftijd) ook geen keuze in.

Ik vind de IoM TT een geweldig spektakel en wil er heel graag een keer naartoe. Toch gaat het aantal mensen dat hierbij komt te overlijden mij steeds meer tegenstaan, vooral omdat je dankzij sociale media de coureurs ook veel beter kunt volgen; het is niet meer gewoon een onbekende naam op een lijst of een startnummer dat komt te overlijden op een ver-van-mijn-bed show, maar iemand (zoals Paul Shoesmith of eerder Karl 'Bomber' Harris') die je bij wijze van vrij goed kent (of in ieder geval van weet, het 'kennen van' via sociale media is natuurlijk vaak maar eenzijdig). Ik heb er toch wat meer moeite mee de laatste tijd.

Overigens, jij zelf wel nog gefeliciteerd met je resultaat van dit weekend! 8-)

Dennis Hoffer is één van die bekende, voor mij zeker, want ik sprak hem geregeld rond de circuits. En reed ook wel eens met hem op Assen bijvoorbeeld. Vlak voor hij naar die bewuste ManxGP ging zelfs nog, op Oss tijdens de IRRC. Dan komt het zeker dichterbij, maar ik heb respect voor de keuze van deze mensen om hun dromen na te leven.

Het blijft een verhaal van meningen, mijn mening is dat je moet leven alsof het je laatste dag is. Ik heb mijn moeder toen ze 42 was bijna verloren en dat doet mij beseffen dat je maar 1 leven hebt en ondanks dat je je leven deelt met eventueel vrouw en kinderen, blijft het JOUW leven. Je moet er uit halen wat er in zit, je krijgt geen 2e kans en je krijgt ook de jaren die voorbij gegaan zijn niet terug! Kleine kinderen hebben er idd niks aan, maar ook die worden groot en vinden hun weg. Ik zou, als zou ik m'n vader verliezen... liever mijn vader verliezen aan iets wat hij met zijn hele hart en ziel deed, waardoor ik weet dat hij op zijn manier vol op in het leven stond en vooral genoot (!) dan aan een verrotte ziekte bijv. of herseninfarct zoals mijn in mijn moeder haar geval. Ik kan jouw kant van het verhaal ook absoluut begrijpen, maar ik zit zo niet in elkaar. :)

Thanks trouwens! 8-)
 
Dennis Hoffer is één van die bekende, voor mij zeker, want ik sprak hem geregeld rond de circuits. En reed ook wel eens met hem op Assen bijvoorbeeld. Vlak voor hij naar die bewuste ManxGP ging zelfs nog, op Oss tijdens de IRRC. Dan komt het zeker dichterbij, maar ik heb respect voor de keuze van deze mensen om hun dromen na te leven.

Het blijft een verhaal van meningen, mijn mening is dat je moet leven alsof het je laatste dag is. Ik heb mijn moeder toen ze 42 was bijna verloren en dat doet mij beseffen dat je maar 1 leven hebt en ondanks dat je je leven deelt met eventueel vrouw en kinderen, blijft het JOUW leven. Je moet er uit halen wat er in zit, je krijgt geen 2e kans en je krijgt ook de jaren die voorbij gegaan zijn niet terug! Kleine kinderen hebben er idd niks aan, maar ook die worden groot en vinden hun weg. Ik zou, als zou ik m'n vader verliezen... liever mijn vader verliezen aan iets wat hij met zijn hele hart en ziel deed, waardoor ik weet dat hij op zijn manier vol op in het leven stond en vooral genoot (!) dan aan een verrotte ziekte bijv. of herseninfarct zoals mijn in mijn moeder haar geval. Ik kan jouw kant van het verhaal ook absoluut begrijpen, maar ik zit zo niet in elkaar. :)

Thanks trouwens! 8-)

Hier nog eentje , met jou verhaal kan ik goed leven wat betreft over je vader .

Ja heb foto gezien ....alleen dat handje hahahaha :+
 
De podium foto bedoel je? Hahaha geef me eens ongelijk :P


Jou verwoording :

Toch zijn er echt wel argumenten te bedenken derdes te worden in plaats van tweede of eerste _O- _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Jou verwoording :

Toch zijn er echt wel argumenten te bedenken derdes te worden in plaats van tweede of eerste _O- _O-

[afbeelding]

Dat was Eisse die dat zei, niet ik haha.

Maar ik kies toch liever voor de meid links van me, dan voor die Duitser naast me. :+ Ik weet wie ze is overigens en bedoel er verder niks mee hoor, beetje mee uitkijken he haha. ;) Ze is al jaren kiss miss voor CRT bij de OW Cup. Zusje van een jongen die ook geraced heeft in de (toen nog) KNMV Cup en wel eens hier op het forum komt/kwam.
 
Dat was Eisse die dat zei, niet ik haha.

Maar ik kies toch liever voor de meid links van me, dan voor die Duitser naast me. :+ Ik weet wie ze is overigens en bedoel er verder niks mee hoor, beetje mee uitkijken he haha. ;) Ze is al jaren kiss miss voor CRT bij de OW Cup. Zusje van een jongen die ook geraced heeft in de (toen nog) KNMV Cup en wel eens hier op het forum komt/kwam.

Ik ken alleen Wieteke ....dat is zij toch niet :? :?
 
Haha sja.. wie kent haar niet op de paddock. Leuke meid om te zien, dan weet al gauw iedereen wie het is. ;) Haar broer stond wel eens bij mij en wat vrienden in de box vroeger met een circuitdagje, zo weet ik dan weer wie ze is. Maargoed, ik kom om te racen en had liever op P1 gestaan dan op P3 met haar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan