Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Mooie races en wat een show van die Finse rijder met nr. 22 (Emeeli Lathi). Echt mooi om te zien dat ie overeind bleef tussen al dat geweld. Schitterend!
Commentator noemde het al de "Vintage Museum Piece GSX-r"
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de races qua spanning wel oké maar verbaasde me juist over het programma. We begonnen ‘s morgens met een gecombineerde Duits/Nerderlandse talentcup, daarna een uur lang niks, een Ducati cup race, de motostar en toen eindelijk de BSB. Daarna de Benecup, toen die talentcup weer. En daarna dan eindelijk de British Supersport en de BSB. Om half 4 kwam eindelijk supersport maar tot die tijd was het wel heel veel opleidings en cup.
 
Ik vond het weer een mooie dag. En gelukkig sinds lange tijd een BSB met prachtig weer! Heb genoten van de BSB Superbike races. Baalde als "fan" zijnde van The King of the Mountain dat er voor hem niet meer in zat. Maar het kampioenschap blijft wel spannend zo. Vanmiddag voor het eerst op de nieuwe Winterdijktribune gezeten en dan wel het stukje precies bij de Ramshoek. Zonder scherm daar vond ik het zonde van het oude overzicht. Eerst kon je alles overzien en nu daar alleen de Ramshoek en verder niets. Maar nog geen ervaring met andere gedeelten op dezelfde tribune. Misschien dat anderen betere ervaringen hebben?
 
Wat een ongelofelijke leuke racedagen weer . perfekt weer en spannende races waar het ervanaf spat dat voor elke centimeter gevochten wordt .
Op naar Donington Park 4-6 okt voor het volgende spektakel !

Have fun on the KTM this week Scott !!
 
bsb.jpeg


Was een mooie dag met goede races en schitterend weer!
 
Ben op zondag er geweest, samen met mijn vader.

Erg leuk, vol programma met leuke races.

En erg puik gereden door Scott natuurlijk :)
Wordt Josh nog druk mee om in te halen :P

Het was wel veel minder druk dan ik had verwacht/gehoopt eigenlijk...
Hoofdtribune en GT was nog zat plek en de andere tribunes die ik kon zien waren best leeg...
Niet dat dit afnam van de sfeer :)

Liep bijzonder volk rond zeg _O-
En ook erg leuk om zo op 't paddock rond te kunnen lopen.

En dan spiek je een pitbox in en zie je net als ons amateurs campingstoeltjes en camping klaptafeltjes _O-
 
Mooie races en wat een show van die Finse rijder met nr. 22 (Emeeli Lathi). Echt mooi om te zien dat ie overeind bleef tussen al dat geweld. Schitterend!
Commentator noemde het al de "Vintage Museum Piece GSX-r"
Lathi reed zeker sterk, en dat (weer) op zijn (ex-WK ?) Suzuki 600 :t
Om er zo ff voor 1 race op te springen was het een knappe prestatie, wat dat betreft deed Hartog het helaas wat minder..
Op Oulton deed Lathi het trouwens ook minder, daar paste zijn Stock-1000 fiets ongeveer in een kartonnen doos nadat hij ff afstapte..:X

En mbt het programma, het is gewoon erg jammer dat er geen volledig BSB programma op Assen gereden word zoals in de UK, nu laten ze de Stock-1000, Stock-600, hun Talent cup en Juniorstock (300cc) thuis en vullen dat gat op met minder aansprekende "lokale" klassen/races;(
Als je de volle startvelden en strijd in die klassen daar ziet is echt fantastisch (en soms ook gewoon lomp/dom..:P)
Evengoed weer een leuke dag gehad, jammer dat Scott zo (te..) sterk was !

MBT het publiek, hat het idee dat bij SBK1 het behoorlijk vol zat maar bij SBK2 was het idd maar magertjes met het publiek, miste ook 2 TV-schermen (Haarbocht en GT?)
 
Lathi reed zeker sterk, en dat (weer) op zijn (ex-WK ?) Suzuki 600 :t
Om er zo ff voor 1 race op te springen was het een knappe prestatie, wat dat betreft deed Hartog het helaas wat minder..
Op Oulton deed Lathi het trouwens ook minder, daar paste zijn Stock-1000 fiets ongeveer in een kartonnen doos nadat hij ff afstapte..:X

En mbt het programma, het is gewoon erg jammer dat er geen volledig BSB programma op Assen gereden word zoals in de UK, nu laten ze de Stock-1000, Stock-600, hun Talent cup en Juniorstock (300cc) thuis en vullen dat gat op met minder aansprekende "lokale" klassen/races;(
Als je de volle startvelden en strijd in die klassen daar ziet is echt fantastisch (en soms ook gewoon lomp/dom..:P)
Evengoed weer een leuke dag gehad, jammer dat Scott zo (te..) sterk was !

MBT het publiek, hat het idee dat bij SBK1 het behoorlijk vol zat maar bij SBK2 was het idd maar magertjes met het publiek, miste ook 2 TV-schermen (Haarbocht en GT?)

Ja in de UK rijden ze idd met vollere dagprogramma’s. Daar heb je niet eens tijd om eten te halen :) Maar blijf het ook op Assen een mooie sfeer vinden en misschien wel het leukste raceweekend.
 
Prachtig weer en mooie races. Jammer dat er tussendoor een uur pauze was en weinig te doen.
Publiek was in mindere getale dan voorgaande jaren.
Waarschijnlijk door mooi weer, Moto GP en de Formule 1 dat er minder publiek was.
Redding weer oppermachtig maar blijft spannend over twee weken op Donnington.
 
Zaterdag besloten om richting Assen te rijden.
Heerlijk weer wat het toch wel aangenaam maakt.
BSB races (daar kom je voor) was het aanzien waard met een terechte winnaar,alhoewel een gevecht om die 1ste plek was beter;)
Races tussendoor wat mij niets zegt, maar oké het was een vol pakket.
Weet niet hoeveel toeschouwers en gisteren waren maar ergens vond het magertjes gezien het mooie weer etc:
Denk dat heel wat fans uit Engeland niet de reis etc willen maken richting Assen.

Een aantal jaren terug waren er toch veel meer rijders in het BSB????????????????????????

Het paddock, topteams met luxe en de mindere teams met opgeknapte Ford transits haha kicke:),beetje ruim zien.
De zijspanafdeling is één grote familie,zelfs de kids helpen mee met opruimen.

Prima dagje ik geef het een kleine 8 als cijfer.
 
Wat een ongelofelijke leuke racedagen weer . perfekt weer en spannende races waar het ervanaf spat dat voor elke centimeter gevochten wordt .
Op naar Donington Park 4-6 okt voor het volgende spektakel !

Have fun on the KTM this week Scott !!

Zou die toestemming krijgen van Ducati/PBM?
 
Zaterdag besloten om richting Assen te rijden.
Heerlijk weer wat het toch wel aangenaam maakt.
BSB races (daar kom je voor) was het aanzien waard met een terechte winnaar,alhoewel een gevecht om die 1ste plek was beter;)
Races tussendoor wat mij niets zegt, maar oké het was een vol pakket.
Weet niet hoeveel toeschouwers en gisteren waren maar ergens vond het magertjes gezien het mooie weer etc:
Denk dat heel wat fans uit Engeland niet de reis etc willen maken richting Assen.

Een aantal jaren terug waren er toch veel meer rijders in het BSB????????????????????????

Het paddock, topteams met luxe en de mindere teams met opgeknapte Ford transits haha kicke:),beetje ruim zien.
De zijspanafdeling is één grote familie,zelfs de kids helpen mee met opruimen.

Prima dagje ik geef het een kleine 8 als cijfer.
Problem is dat een paar riders dit jaar de oversteek niet maakten omdat hun klasses volgend jaar er niet meer zijn
 
Je vergeet de zijspannen, wel sneu voor Ilse om op een ronde gezet te worden door je vriendje :+

ik had het idee dat dat span niet lekker liep. En Ilse is natuurlijk nog niet lang als coureur onderweg. Ik vind het knap dat ze het doet!

Ik heb een heerlijk weekend gehad met ons team (Maatwerk in Zink Racing BeneCup Superbike). Wij hadden zondag een stapel sponsoren op de koffie die het heel erg naar hun zin hebben gehad! races waren allemaal vermakelijk vond ik. En ik heb voor het eerst op het paddock overnacht! wat erg gezellig was!
 
Ik vond het weer een mooie dag. En gelukkig sinds lange tijd een BSB met prachtig weer! Heb genoten van de BSB Superbike races. Baalde als "fan" zijnde van The King of the Mountain dat er voor hem niet meer in zat. Maar het kampioenschap blijft wel spannend zo. Vanmiddag voor het eerst op de nieuwe Winterdijktribune gezeten en dan wel het stukje precies bij de Ramshoek. Zonder scherm daar vond ik het zonde van het oude overzicht. Eerst kon je alles overzien en nu daar alleen de Ramshoek en verder niets. Maar nog geen ervaring met andere gedeelten op dezelfde tribune. Misschien dat anderen betere ervaringen hebben?

Je kunt daar Ruskenhoek, Stekkenwal, De Bult en Mandeveen ook zien. Waarschijnlijk kon je dat niet zien omdat ik in je zicht zat :+
Maar het was zeker weer een mooie dag. En supersfeertje, kunt goed merken dat alleen de liefhebbers van onze mooie sport hier op af komen.
Ook leuk om Leendert weer eens te zien, is inmiddels een BMer ( bekende motorrijder ;) )
 
Je kunt daar Ruskenhoek, Stekkenwal, De Bult en Mandeveen ook zien. Waarschijnlijk kon je dat niet zien omdat ik in je zicht zat :+
Maar het was zeker weer een mooie dag. En supersfeertje, kunt goed merken dat alleen de liefhebbers van onze mooie sport hier op af komen.
Ook leuk om Leendert weer eens te zien, is inmiddels een BMer ( bekende motorrijder ;) )

Het stukje waar we zaten is net om de hoek, waardoor je geen zicht hebt op de GT en zonder scherm een hoop beslissingen mist.
 
Daar heb je gelijk in; laatste ronde en net die laatste paar honderd meter zie je dan niet zonder scherm. Best een kudplek eigenlijk :+
 
Die schermen zijn echt een groot pluspunt inderdaad, Verder vind ik BSB (goed te volgen met Eurosport player) misschien wel het mooiste kampioenschap. En dan voor die 35 euro! En als kers op de taart de zijspanklasse.

Wat me trouwens opviel was het dikke snelheidsverschil met de benecup / gecombineerde klasse. Zijn die motoren zoveel meer restricted? echt alleen beademing en remmen/banden? wat er aangepast mag worden?
 
De R1 waar wij mee rijden is compleet stock, met YEC kabelboom dan. nu kwam het er dit weekend niet echt uit, maar Mike (Cleutjens onze coureur) heeft vorig jaar met snelle Ruskenhoek een lage 1:41 gedraaid. Als je bij de pitwalk van het BSB rondloopt moet je maar eens kijken wat voor mooi laswerk de (verlengde) achterbruggen hebben. En zoals ik het begreep kopen veel teams (de "privateers") gewoon WK blokken op om mee te rijden. Hoe stock wil je een klasse hebben. En laten we wel wezen, een stukje talent speelt ook mee, als je ziet dat een Redding een qualifier tijd rijdt waar niemand ook maar een beetje bij in de buurt komt.
 
Eens ff tijden vergeleken van Assen. Niet helemaal correct natuurlijk ivm weersomstandigheden maar geeft wel een aardige indicatie van de verschillen.

BeNecup 1.42.6 ( Eerste NL rijder )
OW supercup 1000 1.40.6
BSB 1.36.7
WSBK 1.34.7
Moto GP 1.33.7




.
 
interessante cijfers, nu volg ik de supercup niet maar waarom rijden die 2(!?) seconden sneller? en die compleet stock benecup fiets is dat inc banden en remblokken en inlaat? Bij het gebrek aan scherm: mijn oom porde mij aan en zei: hoe kun je zien waar redding zit? hij is de enige die bij het ingaan van de bocht zn been van de steun laat hangen ( was dat niet de rossi dangle?) ook wel apart om te zien
 
Terug
Bovenaan Onderaan