Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Heb het hele BSB seizoen niet gevolgd stom genoeg. Maar kijk net en volgens mij heeft er iemand (familie) geschiedenis geschreven :t 🏁🏆
 
Zow! Racen alsof je leven ervan afhangt, kop staart botsing met rook van de banden. Maar er gewoon op blijven zitten en beide op het podium :}
BSB is en blijft geweldig, Brands Hatch ook trouwens. *D
 
Zo vader zo zoon
2021-BSB-Rnd11-BrandsHatch-Sun-Trophy-Mackenzie-Tarran-Niall-3-1024x683.jpg
:}
 
Gisteravond nog het een en ander in de herhaling terug gekeken: Blijft toch wel heel gaaf en iets speciaals, zo'n laatste weekend op Brands Hatch waar de beslissing valt. Echt weer genieten :}:t
 
Helaas dit jaar niets van kunnen volgen. Niets op Eurosport en ook niet live in Assen '(
Gelukkig net nog een samenvatting van de laatste 3 races op Quest gezien.
Echt niet normaal zoals het erbij gaat :}
Hopen dat het volgend jaar wel weer "normaal" te zien is.
 
Gewoon Eurosport player nemen.
En op Assen gaan ze denk ik niet meer rijden.
Op Assen komen ze niet weer. Heeft met Brexit te maken.
Eurosport (Discovery+) heb ik 2x geprobeerd om via een actie af te sluiten.
2x zo'n gedoe met betalen dat ik het opgegeven heb.
Het is jammer van de BSB, verder mis ik helemaal niets en ben ik Eurosport niet nodig.
 
Het was een absoluut fantastisch evenement!
Wij zijn donderdag eind van de dag via de Channel Tunnel richting Rochester gegaan en vervolgens vrijdag, zaterdag en zondag naar Brands Hatch. Wat een feest. Engelsen zijn veel meer race gek dan wij Nederlanders. Van stoere kerels onder de tattoo's met 2 pints bier om 10:30 uur 's ochtends tot aan complete families met kleine kinderen en opa en oma. Veel sfeer, veel gezelligheid en very British. Dus keurig in de rij voor de toiletten, niemand dringt voor bij de eettentjes en gewoon een gezellige sfeer.

Vrijdag het hele circuit rondgelopen (Wat een hoogteverschillen!!), zaterdag tussen Paddock Hill Bend en Druids staan kijken en zondag op de tribune bij Paddock Hill Bend. 3 dagen fantastische non-stop actie gezien. En na de laatste race mag je de baan op en kun je naar de huldiging van de kampioenen.

Paar foto's:
IMG_20211017_173202782.jpg

Peter Hickman, een absolute fan favorite
IMG_20211017_172945225.jpg

Not a happy O'Halloran
IMG_20211017_173026888.jpg

Pappa MacKenzie krijgt een nieuw t-shirt na een champagne douche
IMG_20211017_173011354.jpg

De teammanager en de prijzenkast
IMG_20211017_171430773.jpg

Winnaar van de Riders Cup: Lee Jackson
IMG_20211017_171532219.jpg

Bridewell (p2), O'Halloran (p3) en Oli Rushby (marketing/pr man van McCanns Yamaha
IMG_20211017_171805751.jpg

De verdiende kampioen!
IMG_20211017_172134526.jpg

Pappa MacKenzie was trots
IMG_20211017_173100951.jpg

Duidelijk.
 
En op Assen gaan ze denk ik niet meer rijden.
Voor 2022 zeker niet, voor 2023 wordt er weer gekeken. Probleem is dat je nu alle motoren en spullen officieel moet vastleggen in 'carnets de passage', zeg maar een tijdelijk export document. Met alle papierwinkel, het gezeik van controles en dergelijke en het risico als er spullen niet mee terug komen dat je een import- en export heffing krijgt, wil men er nu nog niet aan.

Dit probleem speelt niet alleen voor de BSB maar voor alle in Engeland gevestigde raceteams. Dus hier wordt wel politieke druk op gezet.
 
En voor iedereen die twijfelt:
Ga een race in Engeland bezoeken! Cadwell in augustus is een feest, de finaleraces op Brands Hatch zijn ook altijd gaaf.
Ja, het kost geld, maar ik skip met liefde de WK Superbikes op Assen en de TT voor een weekend BSB in Engeland. Super sfeer, en ongelofelijk veel actie op de baan. Vrijdag t/m zondag trainingen en kwalificaties voor alle klassen + 14 races *O* en het gaat maar door. Van 09:00 uur 's ochtends tot 17:00 uur 's middags.
 
Leuk dat je ook om bent richting BSB AP ;)
Hoe zat het nu met testen ??
Ik had samen met maat Alex ook de planning om naar BH te gaan (we hadden nog een overtocht HvH-Harwich staan uit 2020..) maar we vonden dat gedoe met testen toch aardig vaag/onzeker.. ?
Hadden geen zin om maandagochtend op de kade te staan zonder uitslag en dan niet naar huis mee te kunnen dus last minute alles maar gecanceld.. ;(;(
Uiteindelijk maar samen een BSB TV-avondje ervan gemaakt zondagavond, zeker niet hetzelfde als live erbij te zijn maar evengoed van de races genoten, BSB blijft idd de bom :}
 
Testen was eigenlijk een wassen neus. Je moet voor vertrek naar Engeland een uitgebreid formulier invullen en een Day 2 pcr test boeken.
Bij de douane wordt dit ook gecontroleerd bij het inreizen.
Wij hebben zaterdag de test gedaan aan het begin van de avond in Dartford bij Expresstest. Zij garanderen de uitslag voor volgende dag 22:00 uur en dat lukte ook prima. 's middags om 15:00 hadden we de uitslagen.

Op de terugreis werd bij de douane voor de Tunnel alleen gevraagd naar de vaccinatie boekjes....

Eén van mijn Nederlandse klanten moet veel naar Engeland en hij gaf aan dat hij de goedkoopste Day 2 test boekt die hij kan vinden en die netjes betaald maar er vervolgens helemaal niet heen gaat.
 
Hm, het had dus wel gekund.. '( we hadden dan wel test ook op zaterdagavond moeten testen ipv zondagochtend om maandagochtend zeker uitslag te hebben..

Nou ja, dan volgend seizoen maar een keertje extra BSB om het goed te maken... ;)
 
Voor 2022 zeker niet, voor 2023 wordt er weer gekeken. Probleem is dat je nu alle motoren en spullen officieel moet vastleggen in 'carnets de passage', zeg maar een tijdelijk export document. Met alle papierwinkel, het gezeik van controles en dergelijke en het risico als er spullen niet mee terug komen dat je een import- en export heffing krijgt, wil men er nu nog niet aan.

Dit probleem speelt niet alleen voor de BSB maar voor alle in Engeland gevestigde raceteams. Dus hier wordt wel politieke druk op gezet.
Ben 2 jaar geleden naar het BSB geweest op Assen zeker gaaf toen nog een open paddock maar meen dat niet alle rijders aanwezig waren??? maar kan mij vergissen. Zijspannen is één grote familie althans op het paddock op de baan is het keihard knokken.
Hoeveel publiek was er aanwezig op Zondag?
Dat motorracen leeft echt daar aan de overkant guttegut wat is het hier dan armoe:X.
 
En voor iedereen die twijfelt:
Ga een race in Engeland bezoeken! Cadwell in augustus is een feest, de finaleraces op Brands Hatch zijn ook altijd gaaf.
Ja, het kost geld, maar ik skip met liefde de WK Superbikes op Assen en de TT voor een weekend BSB in Engeland. Super sfeer, en ongelofelijk veel actie op de baan. Vrijdag t/m zondag trainingen en kwalificaties voor alle klassen + 14 races *O* en het gaat maar door. Van 09:00 uur 's ochtends tot 17:00 uur 's middags.

Helemaal mee eens, in 2019 op Brands geweest bij de afsluiter. Volgend jaar eens een ander circuit bekijken, wellicht Cadwell Park.
Die Engelsen zijn veel gezelliger dan Nederlanders...
Als je ziet hoeveel publiek bij een BSB weekend komt. En wat er in Assen bij het WSBK zit.. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan