Het grote bulletcam topic (post hier je filmpjes)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is de bocht waar PaulR1 is gevallen...zoals je ziet gaat het er best hard.

full
 
Het ging best pittig achter die GT3 aan, hier de blinde heuvel van Schwedenkreuz... Hier kun je mooi zien dat een auto een andere (krappere) lijn rijdt, met een motor steek je hem liever van buiten naar binnen omdat je dan minder schuin moet (bij zulke snelheden wel prettig).

full
 
Als je goed kijkt in het vorige shot zie je nog iets bovenop de heuvel rijden, het is een Lotus Elise en een oude VFR750F.
Even later wordt de VFR bijna geplet door de Lotus die ook de verkeerde lijn rijdt door de Aremberg Kurve...het kan wel een beetje druk worden in een bocht als je te laat spiegelt.

full
 
De laatste. De GT3 'coureur' laat op een prachtige manier zijn bolide driften, hij zet hem mooi dwars en schiet keurig aan de binnenkant aan de motorrijder voorbij in de langzaamste bocht van de Ring genaamd Wehrseifen...

Voske, zodra er een update is voor DVTools 4.5 Build 32 die wél samen werkt met Premiere 7.0 Pro zal ik eens kijken of ik wat (1000 of zo) dropouts kan skippen, misschien is het filmpje dan nog redelijk om aan te zien al zal het geluid dan steeds even stokken en schokjes in het beeld te zien zijn :( .

full
 
Omdat ik geen flauw idee heb waar en hoe ik zo'n groot bestand kan posten...

Bovendien is het enige filmpje wat ik heb gemaakt voorzien van nogal veel digitale dropouts, da's wel jammer want het was een heftig rondje achter een GT3. Kijk naar onderstaande foto en je snapt waarom...zal ook nog wat screenshots posten van dat filmpje.

Sinds dit jaar heb ik dus een Sony 480 bullit cam, ik heb er niet veel mee gedaan omdat je op de Ring niet meer mag filmen. Heb nog wel een proeffilmpje gemaakt hier op de rondweg om te kijken of het mooi trillingvrij is.

(Afbeelding)

dan stop je die cam toch onder je koplamp en je videocam in het zitje, niemand die dat ziet
 
dan stop je die cam toch onder je koplamp en je videocam in het zitje, niemand die dat ziet

Totdat je een schuivertje maakt, Polizei erbij en jij moet dan maar bewijzen dat je de camera niet gebruikte voor tijdwaarneming tot op 1/25e van een seconde...

Tijdwaarneming = onverzekert rijden! Die regel geldt bij iedere verzekeraar :( .
 
Totdat je een schuivertje maakt, Polizei erbij en jij moet dan maar bewijzen dat je de camera niet gebruikte voor tijdwaarneming tot op 1/25e van een seconde...

Tijdwaarneming = onverzekert rijden! Die regel geldt bij iedere verzekeraar :( .
Dan moeten ze da cam nog zien. Als je er niet echt naar gaat zoeken, valt de cam echt niet op. Ik haal hem er zelfs nooit af. (vanaf nu wel ;) )
 
maar cam of niet, volgens mij doet de verzekering altijd wel moeilijk als je zegt dat je op de ring gevallen bent

Niet waar, zelf uitgeprobeerd...helaas.

Nou kan ik me wel voorstellen dat ze moeilijk gaan doen als blijkt dat je een camera aan boord had.
 
oke ik wilde dit topic ff wat leven in blazen. ik heb net een bullet cam en spul gekocht en ben wat aan het expirimenteren.

het ging alleen niet zo goed. dus ik heb nog een paar vraagjes aan de pro's:

hoe zetten julie hem vast? mijn ductape liet los, bovendien ging de cam draaien, waardoor ik continu een bocht naar links reed
hebben jullie een soort klein steuntje gemaakt oid?

waar laten jullie de digicam? in een rugzak of in de kont als het past? ik had hem in de kont maar volgens mij trilde dat te erg, want het beeld was flink waardeloos.

waar zetten jullie de mic? want ik had hem vlak bij de uitlaten, maar dat was te dichtbij, het geluid was helemaal verstoord.

en hoe lang gaan acht penlites mee? ik las hier een uur '( maar op rf concepts zeiden ze 10 uur...ik heb 1600 miliampere, wat gebruiken jullie?
 
hoe zetten julie hem vast? mijn ductape liet los, bovendien ging de cam draaien, waardoor ik continu een bocht naar links reed
hebben jullie een soort klein steuntje gemaakt oid?
Ik zet die vast met de bkijgeleverde velcro strips.
Onder de luchthapper hangt die perfect ( bij een R6)

waar laten jullie de digicam? in een rugzak of in de kont als het past? ik had hem in de kont maar volgens mij trilde dat te erg, want het beeld was flink waardeloos.
in het kontje met een hoop dempend materiaal er rond.
Camera mag zeker niet in contact komen met de motor ( niet rechtstreeks), die trilt zo hard, dat het beeld weg valt
waar zetten jullie de mic? want ik had hem vlak bij de uitlaten, maar dat was te dichtbij, het geluid was helemaal verstoord.
mic zit bij mij onder het zadel
Maar... de bij geleverde mic is waardeloos. Koop je een andere
en hoe lang gaan acht penlites mee? ik las hier een uur '( maar op rf concepts zeiden ze 10 uur...ik heb 1600 miliampere, wat gebruiken jullie?
1 uur gaan die mee
Maak een stroom omvormer
Sluit die aan op je accu
dan ga je van 12v naar 9V
Gaat even lang mee als je accu :+
 
hoe zetten julie hem vast? mijn ductape liet los, bovendien ging de cam draaien, waardoor ik continu een bocht naar links reed
hebben jullie een soort klein steuntje gemaakt oid?

Gebruik zoiezo sterke ductape, niet dat goedkope spul. Zorg dat er aan de voorkant geen losse flapjes tape zitten die wind kunnen vangen, doe er desnoods nog een stuk tape overdwars overheen.

Om de camera horizontaal te krijgen heb ik een aantal centreer puntjes gemaakt op de huls, met de 0, 90, 180 en 270 graden posities. Altijd nog even checken voor vertrek of het niet verschoven is, aangezien de ductape ook nog wel eens een beetje oprekt.

Als steun gebruik ik stukjes op maat geknipt schuim. Dit zorgt meteen dat je eventuele trillingen wegneemt.

waar laten jullie de digicam? in een rugzak of in de kont als het past? ik had hem in de kont maar volgens mij trilde dat te erg, want het beeld was flink waardeloos.

Soms in m'n rugzak (bij camera op de helm), anders in de buddy. Altijd ingesloten door hetzelfde schuim waarmee ik de bulletcam inpak.

waar zetten jullie de mic? want ik had hem vlak bij de uitlaten, maar dat was te dichtbij, het geluid was helemaal verstoord.

Mic is afhankelijk van de plek van de cam, maar altijd zoveel mogelijk uit de wind. Gebruik wederom het schuim om een soort pakketje te maken waarin je de mic schuift (steekt dus niet meer uit!), dit dempt het geluid en neemt de windruis weg. Stuk tape erom om het bij elkaar te houden en klaar.

en hoe lang gaan acht penlites mee? ik las hier een uur '( maar op rf concepts zeiden ze 10 uur...ik heb 1600 miliampere, wat gebruiken jullie?

Ik gebruik 8x 1,5V li-ion 1600mah, die houden het ongeveer 2 uur uit.



Succes! ben benieuwd naar de eerste resultaten 8-)
 
Gebruik zoiezo sterke ductape, niet dat goedkope spul. Zorg dat er aan de voorkant geen losse flapjes tape zitten die wind kunnen vangen, doe er desnoods nog een stuk tape overdwars overheen.

Om de camera horizontaal te krijgen heb ik een aantal centreer puntjes gemaakt op de huls, met de 0, 90, 180 en 270 graden posities. Altijd nog even checken voor vertrek of het niet verschoven is, aangezien de ductape ook nog wel eens een beetje oprekt.

Als steun gebruik ik stukjes op maat geknipt schuim. Dit zorgt meteen dat je eventuele trillingen wegneemt.Soms in m'n rugzak (bij camera op de helm), anders in de buddy. Altijd ingesloten door hetzelfde schuim waarmee ik de bulletcam inpak.Mic is afhankelijk van de plek van de cam, maar altijd zoveel mogelijk uit de wind. Gebruik wederom het schuim om een soort pakketje te maken waarin je de mic schuift (steekt dus niet meer uit!), dit dempt het geluid en neemt de windruis weg. Stuk tape erom om het bij elkaar te houden en klaar.Ik gebruik 8x 1,5V li-ion 1600mah, die houden het ongeveer 2 uur uit.



Succes! ben benieuwd naar de eerste resultaten 8-)

ah curver, ik hoopte al op je reactie. ik vond je akermaat zomeravond filmpie geweldig, dat soort wil ik dus ook :}

edit: hebbie toevallig een piccie van je constructie?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook een digitale camera kopen en daarbij een bullet cam, waar moet ik zo ongeveer op rekenen qua totaalprijs ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan