De Buikschuiver
MF veteraan
Als je budget 10k€ is en je komt van een CBF600 af (toch wel wat sportiefs), kun je als scooteroptie denk ik best wel de T-max 500 toevoegen. In rechte lijn minder snel als de Burgman 650, verder overal sneller en agieler. De Burgman is echter zonder twijfel de comfortabelste, ook voor de duo, al is de T-max daar ook best goed in. Dat beiden in gebruik echt veeel makkelijker zijn dan de BMW, de Honda of welke motorfiets dan ook hoeven we niet meer te verdedigen denk ik. Op vakantie in Duitsland, Frankrijk of Italië kun je met de BMW en de Pan makkelijk een uur lang 200 rijden (da's dus ook 200 km dus best een lang stuk), maar of dat nu echt een zwaarwegend voordeel is weet ik niet. En ook met de Burgman of T-max behoor je tot de snelste verkeersdeelnemers en beide zijn watervlug in de file. Met een T-max in de stad zul je de "echte" motoren voornamelijk als rijdende obstakels gaan zien, omdat die niet zo hard kunnen slalommen en zich door elk klein gaatje die de auto's open laten kunnen drukken. Dan het zadel voor je partner: beide hebben een breed zadel en met name de Burgman heeft een ware zetel achterop, mét ruggesteun natuurlijk (T-max heeft een ruggesteun als optie).
Wat kleding betreft: als het om motorpakken gaat kun je volgens mij nooit voor joker staan als je veiligheid in het geding is. Enige gevaar van de Burgman is dat je op een gegeven moment (zeker als je naar het werk gaat) toch ook zonder motorkleding gaat rijden. In Italië rijden de mensen op de scooter alsof ze op de fiets naar het werk gaan. Ook ik reed, toen ik m'n auto nog niet had en in het Napolitaanse equivalent van Amsterdam-Zuid-Oost werkte, met m'n pak en stropdas aan op de scooter door het verkeer. Voor joker rijden? Welneeee doen ze allemaal... Ik denk dat op de Burgman, waar je ook bij snelwegsnelheden zeer goed tegen de wind beschermd wordt, je leren pak wat aan de warme kant zal zijn, je wordt namelijk niet meer "afgekoeld" door de rijwind die je op de CBF gewend bent!
Wat kleding betreft: als het om motorpakken gaat kun je volgens mij nooit voor joker staan als je veiligheid in het geding is. Enige gevaar van de Burgman is dat je op een gegeven moment (zeker als je naar het werk gaat) toch ook zonder motorkleding gaat rijden. In Italië rijden de mensen op de scooter alsof ze op de fiets naar het werk gaan. Ook ik reed, toen ik m'n auto nog niet had en in het Napolitaanse equivalent van Amsterdam-Zuid-Oost werkte, met m'n pak en stropdas aan op de scooter door het verkeer. Voor joker rijden? Welneeee doen ze allemaal... Ik denk dat op de Burgman, waar je ook bij snelwegsnelheden zeer goed tegen de wind beschermd wordt, je leren pak wat aan de warme kant zal zijn, je wordt namelijk niet meer "afgekoeld" door de rijwind die je op de CBF gewend bent!
Laatst bewerkt: