Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren,

en als je het nu gewoon leuk vind om op een zwaardere scooter of motor te rijden.
Waarom ben je dan gelijk een patser??

Als je auto, motor of scooter rijd en je dit ook als hobby beschouwd mag je toch gerust iets kopen met niet alleen je verstand maar ook je gevoel een rol laten spelen.
Als een (onnodig) zware auto, motor of scoter dan binnen je budget past, waarom niet ??

zzz, iemand met een BMW Z3 2.8Hartge getuned-240PK moet daar toch zeker begrip voor hebben :)

:^
 
hallo allen

burgman 650 5 traps daar kan je ook 6 traps automaat van maken
wie heeft er evaring er me
wat kun je er nog meer van maken ?


gr burgman
 
Je bent met een grotere scooter zeker geen patser!!! *D
Ik vind dat hele woord niks, zonder personen die juist voor de mooiere/duurdere voertuigen kiezen zou het maar saai worden op de weg!

Mijn reactie is verkeerd geinterpreteerd: een motor of motorscooter moet een beetje aansluiten bij je verwachtingen/ waar je 'm voor nodig hebt; zo koop je geen Goldwing 1800 als je voornamelijk in de stad rijdt [alhoewel...] en mijn persoonlijke ervaring is dat een sportmotor te zwaar en onpraktisch is in de stad, dus ga ik ervan uit dat dat voor een T-max oid ook geldt, maar misschien zit ik er wel naast?
Zo niet, dan koop ik persoonlijk liever voor dat geld weer een Kawa sportmotor, dat is wat ik bedoel.
Persoonlijk vind ik de Nexus erg aantrekkelijk [agiel&snel], en om op een eerdere tip terug te komen: dan misschien wel met 250cc. 8-)
 
Heren,

en als je het nu gewoon leuk vind om op een zwaardere scooter of motor te rijden.
Waarom ben je dan gelijk een patser??

Als je auto, motor of scooter rijd en je dit ook als hobby beschouwd mag je toch gerust iets kopen met niet alleen je verstand maar ook je gevoel een rol laten spelen.
Als een (onnodig) zware auto, motor of scoter dan binnen je budget past, waarom niet ??

zzz, iemand met een BMW Z3 2.8Hartge getuned-240PK moet daar toch zeker begrip voor hebben :)


Klopt is niks mis mee, maar zeg dan niet, ik citeer"Maar als je je de zwaardere kunt veroorloven.... Zo groot mogelijk!"
Das kllinkklare onzin, en als je had gelezen schrijf ik ook precies wat jij zegt.
Een hobby mag geld kosten, maar een auto of een motor of een scooter is voor de meeste mensen een gebruiksmiddel. net als een tube tandpasta.
Eerst goed lezen he, en niet met 240pk je ogen erover heen laten rollen.
Iedereen heeft een ander gebruikersdoeleinde.
En stiekum vind ik mensen in een bmw vaak patsers, hahaah maar das een heel ander verhaal, ieder merk heeft zijn image, al was dat niet zo had je ook waarschijnlijk een ander merk.
 
en mijn persoonlijke ervaring is dat een sportmotor te zwaar en onpraktisch is in de stad, dus ga ik ervan uit dat dat voor een T-max oid ook geldt, maar misschien zit ik er wel naast?

Daar zit je zelfs héél erg naast! :Y

In de grote stad (nog meer in Nederland waar je veel ruimte heb in vergelijking met de overvolle Zuid-Europese steden) zijn T-max, Bev500 en Nexus500 onverslaanbaar! Burgman 650, Silver Wing 600 zijn iets moeilijker door de omvang maar zolang de "tegenstander" geen SM of één van de vorige drie zijn, zijn ze oppermachtig!
 
Laatst bewerkt:
Da's leuk om te horen :)
Is een zwaardere motorscooter [gewicht&wielen ong. gelijk aan een motorfiets] alleen maar sneller vanwege de automaat of is de andere gewichtsverdeling ook een voordeel?
Ik vond mijn 500cc Kawa nl. niet echt agiel in de stad en ging er van uit dat dat aan de wielen [grote draaicirkel] en gewicht [200kg] lag.
Toch maar 'n keer een proefrit op een Nexus500 maken dan maar :9~ ...maar ja, als 'ie bevalt koop ik 'm ook-ik ken mezelf; en de bedoeling van de motorscooter voor mijzelf was juist makkelijk/goedkoop voor erbij... ;)
 
Ik heb vandaag eens geinformeerd naar de Burgman 400/650 en Majesty 400 en schrok van de onderhoudsintervallen van de 650 tov de 400 :o
De 400 had een beurt om de 10k en de 650 om de 6k kilometer. Daarnaast vertelde men dat de 650 bij 24k kilometer een onderhoudsbeurt nodig had van 1 dag a 800 euro B|
Indien ik daar naar kijk dat is een 400cc praktischer en goedkoper.

Wat is jullie ervaring met onderhoud en de daaraan verbonden kosten?

(Ik denk eraan om de BMW weg te doen en een zware scooter ervoor terug te nemen ivm comfort, bergruimte, verbruik, etc.)


Hoi Burgmannen en Burg-vrouwen,

vandaag heeft mijn AN650 K5 de 24.000 km beurt gehad. (op de teller staan 26.650 km) Ik had zelf al van tevoren de olie-verwisseld (2900 ml) . De beurt bestond uit het volgende:

2 nieuwe bougies (NGK CR8E) € 17,96
filter belt deksel € 14, 72
cardanolie: € 2,75
klein materiaal: € 5,50
milieuheffing € 3.50
test/diagnoseapparatuur € 7,50
vergoeding leenmotor € 12,50
subtotaal € 64.43
arbeidsloon: 2,55 uren a € 62,50 = € 182,29
incl. kleppen inspecteren en 2 bijstellen)
19% BTW € 39,39
totaal € 246,72


De volgende (kleine beurt) is volgens de motorzaak bij 32.000 km.
Alles bij elkaar: daar kan ik goed mee leven :] .
 
En voor Burgmannen/vrouwen die droog en warm willen zitten is dit te koop: :)
full
 
Lijkt mij een beetje omslachtig. Met een redelijk goede motorkleding ben ik tot nu toe zonder veel problemen door de winter gekomen; Zo heb ik al 4 winters op de motorscooter overleeft. Ik heb die speciale dekens in Parijs life gezien, maar vond ze erg omslachtig. Misschien makkelijk. als je met je 3 delig pak op de scooter gaat, zoals in Italie dat vaak wordt gedaan, maar hier in het vochtige klimaat lijkt mij meer een goede motorkledig op zijn plaats. Ook vanwege de veiligheid. Ik heb afgelopen winter el. verwarmde handschoenen gekocht en die werken prima; (beter dan de verwarmde handvatten) de rest wordt door de matige wind achter het scherm niet echt koud, is mijn ervaring tot nu toe. Ik moet wel bij zeggen dat ik in de winter in de kou ook niet veel langer dan een uur op de scooter heb gezeten. Als je in de winter met de scooter naar de Noorkaap zou willen rijden, dan is dat wellicht een goede optie. :]
 
Beste mensen,

Ik denk erover om een motorscooter te kopen en wel de Burgman 650.
Nou staat er op de site van Suzuki dat de boef 76,5 cm breed is, maar is dat met uitgeklapte of ingeklapte spiegels?
Ik vraag dit vanwege mijn deur die maar 80 cm breed is.

Wie kan mij vertellen wat de minimale breedtemaat is van de Burgman 650?

Alvast bedankt mensen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

En weer een nieuwe Burgman rijder,
sinds 4 juli 2007 trotse bezitter van een Burgman AN 650 A. :]
Een opmerking: de "schuifpui" is voor mij te laag,zit rechtop en ben 179 cm :Y (?)
Na de vele info te hebben gelezen, een vervangingsscherm (hoger)besteld bij MotoLife in Reuver, ben zeer benieuwd.

Groetjes Jan.
 
Beste mensen,

Ik denk erover om een motorscooter te kopen en wel de Burgman 650.
Nou staat er op de site van Suzuki dat de boef 76,5 cm breed is, maar is dat met uitgeklapte of ingeklapte spiegels?
Ik vraag dit vanwege mijn deur die maar 80 cm breed is.

Wie kan mij vertellen wat de minimale breedtemaat is van de Burgman 650?

Alvast bedankt mensen.

met ingeklapte spiegels, maar voor 80cm (deur) wordt het wel erg krap hoor !!(beschadigingen)
 
.....burgman 650 5 traps daar kan je ook 6 traps automaat van maken....
Het is een continu variabele transmissie (CVT), hij is dus volledig traploos en heeft een oneindig aantal verschillende overbrengingen.
Suzuki heeft daar een vijftal vaste overbrengingen in geprogrammeerd, dat kan omdat de voorste variator niet bediend wordt door op centrifugaalkrachten reagerende rollen maar actief gestuurd wordt met een electromotor die zijn commando's krijgt van een computer.

De computer die die electromotor aanstuurt kent verschillende modi; hij kan de CVT zich traploos laten gedragen, maar dus ook in vijf vaste overbrengingen. Ze hadden er naar mijn idee net zo goed 15 van kunnen maken of 143, het is waarschijnlijk gewoon software die dit bepaalt. Dat zou dus ook relatief eenvoudig te veranderen moeten zijn.
Let maar op, de volgende generatie Burgman heeft 6 of 7 versnellingen....maar het is gewoon dezelfde CVT.

Vreemd eigenlijk dat een ideale transmissie (want wat is er idealer dan een traploze transmissie ?) weer beperkt wordt tot een beperkt aantal vaste overbrengingen.... Voor een afdaling in de bergen zal het van nut kunnen zijn maar verder vraag ik mij af of ik het ooit zou gebruiken.
Maar mensen schijnen dat zo te willen....
 
Laatst bewerkt:
Klopt het dat er bij een majesty 250 ook 'gedirigeerd' geschakeld word?Als ik wegrij met half gas, hoor je bij +/- 30 en +/- 50 km/u het toerental ineens zo'n 1500 tpm zakken, terwijl de snelheid lineair oploopt.
Bij volgas doet ie dat ook, alleen bij hogere snelheden.

De Honda PS150i die ik te leen had, deed dit niet, die blijft gewoon een vast toerental draaien tot de variator in z'n hoogste versnelling staat, en dan loopt het toerental met de snelheid op, tenzij je volgas geeft, want dan blijft ie max toerental draaien tot topsnelheid.
 
....Klopt het dat er bij een majesty 250 ook 'gedirigeerd' geschakeld wordt?...
Nee, bij mijn weten heeft de Majesty 250 de conventionele centrifugaalrollen; het eerste model weet ik zeker, latere modellen vrijwel zeker.
Wat jij beschrijft is denk ik te wijten aan gegroefde poelies.
 
Laatst bewerkt:
De rollen zijn niet gegroefd.Er zitten wel sliders in,en die worden door het motor vacuum gestuurd.Die dwingen de variator naar een hogere versnelling bij weinig gasgeven.
 
Beste mensen,

Ik denk erover om een motorscooter te kopen en wel de Burgman 650.
Nou staat er op de site van Suzuki dat de boef 76,5 cm breed is, maar is dat met uitgeklapte of ingeklapte spiegels?
Ik vraag dit vanwege mijn deur die maar 80 cm breed is.

Wie kan mij vertellen wat de minimale breedtemaat is van de Burgman 650?

Alvast bedankt mensen.

Beste Steenslag,

meten is weten: ik heb het aan mijn K5 met een meterband gemeten:
spiegels uit: 95,5 cm
spiegels in: 65 cm
uiteinde stuur: 79,5 cm |(
(aan het uiteinde van het stuur zijn 2 chroom-doppen van ieder 4,5 cm; waarschijnlijk zijn er kortere op de markt te verkrijgen)
Met op het juiste moment een beetje het stuur draaien en/of de scooter scheefhouden (niet teveel want hij is zwaar!!!) zou je volgens mij zonder gevaar van beschadiging door de deur moeten komen; dus er is hoop... en waarom niet eens proberen? :]
 
Beste Steenslag,

meten is weten: ik heb het aan mijn K5 met een meterband gemeten:
spiegels uit: 95,5 cm
spiegels in: 65 cm
uiteinde stuur: 79,5 cm |(
(aan het uiteinde van het stuur zijn 2 chroom-doppen van ieder 4,5 cm; waarschijnlijk zijn er kortere op de markt te verkrijgen)
Met op het juiste moment een beetje het stuur draaien en/of de scooter scheefhouden (niet teveel want hij is zwaar!!!) zou je volgens mij zonder gevaar van beschadiging door de deur moeten komen; dus er is hoop... en waarom niet eens proberen? :]

Dit vind ik heel erg aardig van jou Luis, dan moet dat gaan lukken omdat ik vandaag na een aanpassing op 84 cm zit.
Ik heb namelijk de sponning wegklapbaar gemaakt.
Bedankt, ik ga morgen proefrijden op de Burgman 650.
 
Nou mensen, ik heb vandaag gereden op de Burgman 650.
Ik heb hem meteen besteld en nu moet ik twee weken wachten.
 
Nou gefeliciteerd Steenslag! :}

Als je ook zo veel plezier ermee hebt zoals ik, dan wordt het genieten!
Vervelend hé, dat wachten de komende 14 dagen. Maar voorpret is ook pret, zegt mijn moeder, en die kan het weten! *O*
Mag ik vragen in welke kleur hij is en van welk bouwjaar? Vergeet niet t.z.t. een foto te sturen! :]

En altijd veilig! :]
 
Nou gefeliciteerd Steenslag! :}

Als je ook zo veel plezier ermee hebt zoals ik, dan wordt het genieten!
Vervelend hé, dat wachten de komende 14 dagen. Maar voorpret is ook pret, zegt mijn moeder, en die kan het weten! *O*
Mag ik vragen in welke kleur hij is en van welk bouwjaar? Vergeet niet t.z.t. een foto te sturen! :]

En altijd veilig! :]

Bedankt Luis en het is de donkere geworden, Antracietgrijs.
Het is een fonkelnieuwe en ik verwacht 'm op de 23 ste te hebben.
Foto's zullen dan volgen. *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan