Het grote Cafe-racer topic deel 2

Wat is goedkoop? En wil je een 1/2/4 cilinder? Enige wensen/eisen?
Ik wil eigenlijk beginnen met iets licht en simpel. genre Kawasaki gpz305 of een honda cb400 ofzo.
Goedkoop? Basisje van rond de 500-800 euro. Het enige dat echt goed moet zijn is het frame en het motorblok eigenlijk.
 
Wat ook heel handig is als de elektra op orde. Dat is handig omdat je dan met de motor eerst wat kan rijden om te ontdekken of het blok in orde is. En als je dan heel slim bent iets meer dan een "rondje" om de kerk. Want bij wat langer gebruik van een oud motor(tje) komen problemen wel naar boven...

Het is niet namelijk niet prettig als je alles net mooi opgeknapt hebt, de motor gaat gebruiken en dan tegen dieperliggende onderhoud aanloopt.

Succes met je (toekomstige) project
 
FB_IMG_1535635445496.jpg
 
Vraagje over de XS400, is dit de originele schokbreker of een vervanger ? En als het een vervanger is, wat voor een ?
 
Vraagje over de XS400, is dit de originele schokbreker of een vervanger ? En als het een vervanger is, wat voor een ?
Hallo Wim
Mijn zoon heeft hem een jaar terug van iemand gekocht die begonnen was met het project, maar geen tijd meer had om het te voltooien. Ik ben nu een dik half jaar bezig en heb het meeste al veranderd. Alleen de schokbreker was al gemonteerd en aangezien de veer blauw gespoten is denk ik niet dat het origineel is. Kan helaas nergens merk vinden.
Gr. Pieter
 
Tijd voor weer een caferacer plaatje, binnenkort maar weer eens kijken of ie nog loopt. Tankie zit nu vol met forte. Laatste keer nl een accu leeg gestart met die 'moderne' benzine meuk van tegenwoordig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan