Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de Blade en VFR even een schoonmaakbeurt gegeven en allebei uitgelaten (niet tegelijk uiteraard ;))

blade en vfr.jpg
 
Laatst bewerkt:
maar toen kwam deze op mijn pad.
een 929rr .puig ruitje plus hugger, stalen leidingen rondom. gearindicator, led achterlicht met ingebouwde raw's .seatcovertje . En de Brembo raceremblokken en met Putoline URBF dat er een zeer strak remmetje overblijft.

vorige maand kleppen gesteld en iridium bougies erin gedaan. dit weekend geef ik em nog een oliebeurtje.

hij ziet er niet spectaculair uit kwa kleuren , maar ik vind hem zeer netjes en stijlvol aangekleed.
verder doe ik heel veel zelf kwa onderhoud.

blijft mooi om te zien die titanium voorbochten :)
 
Goedendag,

Ik ben Roy 29 jaar en kom uit Landsmeer.
Rijd elke dag op mijn betrouwbare Blade.
Het is wel leuk dat ik vaak deze motoren nog zie. Ondanks de leeftijd.

Sinds gisteren alleen niet meer.
Er zit een lekkage bij mijn benzinekraan. Precies bij het deel wat je niet kan open schroeven.

Weet iemand waar je zo een complete kraan kan halen?
Of heeft misschien iemand hier een complete kraan, of eventueel een (beschadigde) tank.

Alvast bedankt!

Gr Roy
 

Bijlagen

  • 20180917_203906.jpg
    20180917_203906.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 18
Goedendag,

Ik ben Roy 29 jaar en kom uit Landsmeer.
Rijd elke dag op mijn betrouwbare Blade.
Het is wel leuk dat ik vaak deze motoren nog zie. Ondanks de leeftijd.

Sinds gisteren alleen niet meer.
Er zit een lekkage bij mijn benzinekraan. Precies bij het deel wat je niet kan open schroeven.

Weet iemand waar je zo een complete kraan kan halen?
Of heeft misschien iemand hier een complete kraan, of eventueel een (beschadigde) tank.

Alvast bedankt!

Gr Roy
Hoeveel herrie maakt zo'n Alibaba blerpijp?
 
even jullie ervaring met DB killers, ik heb er 2 een kleine en een grote db killer, het is een Laser HotCam uitlaat.
Nu mijn vraag , als je de db killer demonteerd, dan heb je een harder geluid .
maar heb je dan meer vermogen of minder ? harder geluid wil niet zeggen dat het dan beter is.

Het gaat om een Honda 954 Fire Blade
 
even jullie ervaring met DB killers, ik heb er 2 een kleine en een grote db killer, het is een Laser HotCam uitlaat.
Nu mijn vraag , als je de db killer demonteerd, dan heb je een harder geluid .
maar heb je dan meer vermogen of minder ? harder geluid wil niet zeggen dat het dan beter is.

Het gaat om een Honda 954 Fire Blade

Het kan beide kanten op, vermogen opbrengst/verlies zal minimaal zijn.
Bij de demper is tegendruk verwaarloosbaar, op straatmotoren althans.

Bij tweetakt is het wel belangrijk om een zekere tegendruk te hebben, en is expansie nog beter (retourgassen).
 
even jullie ervaring met DB killers, ik heb er 2 een kleine en een grote db killer, het is een Laser HotCam uitlaat.
Nu mijn vraag , als je de db killer demonteerd, dan heb je een harder geluid .
maar heb je dan meer vermogen of minder ? harder geluid wil niet zeggen dat het dan beter is.

Het gaat om een Honda 954 Fire Blade

Er is maar 1 iemand die dat weet, en dat is een testbank.

Met de dB killer gemonteerd zorg je eigenlijk voor een soort belemmering in je uitlaat, hierdoor komen er minder uitlaatgassen door en krijg je minder geluid maar je de kans dat je wat vermogen inlevert is ook aanwezig.

Toch hoeft dat niet perse zo te zijn (zoals Rob ook al aangaf), voor hetzelfde geld is de afstelling van de motor beter met de dB killer gemonteerd en loopt deze daardoor lekkerder.

Ik heb voor het circuitrijden mijn demper voorzien van een dB killer (Leovince) en heb hem sindsdien eigenlijk niet meer verwijderd. toch kon ik eigenlijk geen verschil merken met of ik nou met of zonder killer reed.
 
Bij mijn demper zit ook 2 db killers. Al ik de kleine erin deed was dat ding niet vooruit te branden. Hield enorm in bij 6000 toeren.
Ik heb de gaten maar groter gemaakt en dat scheelde een hoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan