Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wacht al 7 maanden op een paar handschoenen

maar daarin tegen mijn radio voor mijn bmw komt er ook vandaan en dat was ook perfect!

en verdere onderdelen hebben hebben jullie daar nog tips voor ? olie olie filter bougies enz enz ?waar bestellen jullie dat ?
7 maanden? :o Dan heb je best wel een beetje geduld... :+

Je kan leuke rem- en koppelinghendels, stuureinden, led (kuip) knippers, snelsluiter tankdoppen en noem maar op vandaan halen... :Y
 
Ben vanmiddag weggereden uit het altijd prachtige Almelo :-)
Ben nu 170 km verderop en kom zondag terug.
We kunnen wel een keertje afspreken pedro?kunnen we elkaars blade bewonderen. Wordt eind volgende week volgens de berichten nog rond de 18 graden?
Weer wordt idd nog best aardig. Ik zou ook graag er ff op uit gaan. Had een ritje Goedhart motoren aanstaande zaterdag in de planning, maar gaat er helaas niet in zitten :/
Zit te wachten tot de lasser nog eens laat weten wanneer ik mijn reserve tank op kan halen, hij was nog een klein randje vergeten te hardsolderen en moest dus nog aangepakt worden. Hij zou dan ook een haakje (voor de veer ) van mijn nieuwe zijstandaard er aan lassen. Nu heb ik geen standaard gemonteerd, kan wel rijden, maar ff parkeren wordt dus lastig.
Heb de standaard van de Blackbird gefixt, die is net ff wat langer en zorgt voor een betere hellingshoek. Alleen het haakje van de veer zit daar achterop de standaard en op de SP zit ie aan de voorkant. Dus kan ik alleen nog maar de MT van madame pakken, ook leuk, maar ik pak liever mijn eigen brommert :]
 
Weer wordt idd nog best aardig. Ik zou ook graag er ff op uit gaan. Had een ritje Goedhart motoren aanstaande zaterdag in de planning, maar gaat er helaas niet in zitten :/
Zit te wachten tot de lasser nog eens laat weten wanneer ik mijn reserve tank op kan halen, hij was nog een klein randje vergeten te hardsolderen en moest dus nog aangepakt worden. Hij zou dan ook een haakje (voor de veer ) van mijn nieuwe zijstandaard er aan lassen. Nu heb ik geen standaard gemonteerd, kan wel rijden, maar ff parkeren wordt dus lastig.
Heb de standaard van de Blackbird gefixt, die is net ff wat langer en zorgt voor een betere hellingshoek. Alleen het haakje van de veer zit daar achterop de standaard en op de SP zit ie aan de voorkant. Dus kan ik alleen nog maar de MT van madame pakken, ook leuk, maar ik pak liever mijn eigen brommert :]
Dus eigenlijk heb je 3 brommers thuis.:]:]:]
 
Weer wordt idd nog best aardig. Ik zou ook graag er ff op uit gaan. Had een ritje Goedhart motoren aanstaande zaterdag in de planning, maar gaat er helaas niet in zitten :/
Zit te wachten tot de lasser nog eens laat weten wanneer ik mijn reserve tank op kan halen, hij was nog een klein randje vergeten te hardsolderen en moest dus nog aangepakt worden. Hij zou dan ook een haakje (voor de veer ) van mijn nieuwe zijstandaard er aan lassen. Nu heb ik geen standaard gemonteerd, kan wel rijden, maar ff parkeren wordt dus lastig.
Heb de standaard van de Blackbird gefixt, die is net ff wat langer en zorgt voor een betere hellingshoek. Alleen het haakje van de veer zit daar achterop de standaard en op de SP zit ie aan de voorkant. Dus kan ik alleen nog maar de MT van madame pakken, ook leuk, maar ik pak liever mijn eigen brommert :]
Zag gisteren op mp een zijstandaard te koop staan voor een 1000 rr a 29 euro,misschien een optie?
 
Tevens een vraag waar jullie de korte kentekenplaathouders vandaan halen? Zit eigenlijk af en toe te zoeken naar een gebruikt exemplaar maar staat nooit althans ik heb het niet te koop gezien ergens.
Dat is nog het enige wat ik wil veranderen.
Verder past op zo'n korte kentekenplaathouder wel het orginele achterlicht en knippers?
 
Windmolenbroek,het gedeelte daar achter de bmw dealer afslag van de broekerheide.
2 minutjes van de a35 af schat ik in.
Jij dan?

Daar woonde ik ook tot 2 maand geleden, huis wordt nu verbouwd.
Huis rechts op de hoek, als je van 7 bosjes de broekerheide op rijdt en dan het fietspad oversteekt van de huttenweg.
1e huis rechts .
Woon nu richting habrinkhoek, zelfde straat als rijschool leus
 
Chris, weet jij hoe je een nieuw contactslot op je kroonplaat krijgt. Het zit nu met breekbouten vast maar als die breek, hoe zet ik dan het nieuwe slot vast? Weet dat jij er ooit eens mee bezig ben geweest.
 
Chris, weet jij hoe je een nieuw contactslot op je kroonplaat krijgt. Het zit nu met breekbouten vast maar als die breek, hoe zet ik dan het nieuwe slot vast? Weet dat jij er ooit eens mee bezig ben geweest.
Volgens mij uitboren en draad tappen, bouten zijn wel kneiterhard.

Ik zal voor de sbk ombouw ook ff moeten kijken hoe ik dat ga doen. Zit er aan te denken om een extra slot op de kop te tikken. Heb toch een snelsluiter tankdop en geen los kofferbak-deksel, dus kan ik met 1 sleutel op pad. Maar dan hoef ik iig niet mijn oem kroonplaat te vernaggelen als het verkeerd gaat.
 
Laatst bewerkt:
Tevens een vraag waar jullie de korte kentekenplaathouders vandaan halen? Zit eigenlijk af en toe te zoeken naar een gebruikt exemplaar maar staat nooit althans ik heb het niet te koop gezien ergens.
Dat is nog het enige wat ik wil veranderen.
Verder past op zo'n korte kentekenplaathouder wel het orginele achterlicht en knippers?
Ebay, Aliexpress of gewoon ff Google raadplegen met de zoekfunctie (tail tidy cbr 1000 rr), denk dat je er dan wel zat tegenkomt. Passen gewoon met de oem verlichting. Je zou anders ook een led achterlicht met geïntegreerde knippers kunnen fixen. Er zijn ook undertails met korte kph's met knippers er in verwerkt...
 
Zag gisteren op mp een zijstandaard te koop staan voor een 1000 rr a 29 euro,misschien een optie?
De zijstandaard van de Blackbird had ik voor een tientje weten te scoren en past 1 op 1, alleen dat haakje moet ff omgezet worden. Dat wordt van het weekend dus gefixt. *D

Als dat gedaan is, ga ik deze nog wel langs de coater sturen om mooi matzwart te laten maken...
 
Dank je Chris. Denk dat het voor mij makkelijker wordt alle andere onderdelen maar om te zetten. Tankdop en slot in kontje overzetten gaat makkelijker dan boren en tappen. Dan maar 1 sleutel houden.
 
Ebay, Aliexpress of gewoon ff Google raadplegen met de zoekfunctie (tail tidy cbr 1000 rr), denk dat je er dan wel zat tegenkomt. Passen gewoon met de oem verlichting. Je zou anders ook een led achterlicht met geïntegreerde knippers kunnen fixen. Er zijn ook undertails met korte kph's met knippers er in verwerkt...

Heb toentertijd gewoon de zaag erin gezet en op zelf gemaakte beugels de plaat vastgezet. Nu met de 954 niet anders. Misschien niet netjes maar wel heel dicht onder het achterlicht.
 
En dan weer spuiten?
Nee, was de reserve tank. Heb een hele kuipset nu liggen, waar ik plannen voor had er een mooie witte repsol editie van te maken. Maar ik ga er niets meer mee doen, heb de zooi de verkoop in gegooid. Had een aantal geïnteresseerden, maar er komt binnenkort iemand voor langs.

Dan heb ik alleen nog mijn oude oem kontkuip met duocover nog liggen, die gaat ook de deur nog uit. Ff ruimte maken....
 
Succes. Ben ook begonnen met het project opbouw motor. Maar kom van alles tegen dat ik aan wil passen. Aan de ene kant leuk dat sleutelen maar ook weer frustrerend omdat het net weer even anders past.
Maar ga ervan uit dat het helemaal goed komt.
 
Opbouwen is toch net ff anders dan een extra setje opknappen. Na mijn crash frustreerde de opbouw mij ook best aardig, willen rijden, maar niet kunnen. En er dan telkens achterkomen bij het monteren van het ene deeltje dat het niet helemaal aansluit en je weer een nieuw onderdeeltje nodig hebt om het netjes te krijgen...

Maar ach, uiteindelijk komt het toch allemaal wel weer goed...
 
Toch gewoon doen joh. Heb dat gevoel ook vaak en als je dan toch een stukje rijden ben je binnen 5 min blij.
Straks is t een half jaar ktuweer en wil je niets liever dan een blokkie om maar is t onmogelijk vanwege pekel of vrieskou (althans, ik rij niet in de winter)

Ik pak de mijne iig vanmiddag mee naar t werk, ff lekker toeren.

Grtz,fRank
 
Ebay, Aliexpress of gewoon ff Google raadplegen met de zoekfunctie (tail tidy cbr 1000 rr), denk dat je er dan wel zat tegenkomt. Passen gewoon met de oem verlichting. Je zou anders ook een led achterlicht met geïntegreerde knippers kunnen fixen. Er zijn ook undertails met korte kph's met knippers er in verwerkt...

Thx GB, ik heb net zitten kijken op ebay en er staan er zoveel op dat ik door de bomen het bos al niet meer zie :-)
Zullen alle daadwerkelijk passen op een 2009 blade? Want staan veel verschillende modellen op met zo te zien andere aansluitpunten in de prijscategorie vanaf 30 a 40 dollar.
Misschien eerst het standaard geval demonteren en dan goed kijken naar de verschillende aansluitpunten,mooi winterklusje als die binnen staat de komende maanden als het weer slecht is.
 
Laatst bewerkt:
Weer wordt idd nog best aardig. Ik zou ook graag er ff op uit gaan. Had een ritje Goedhart motoren aanstaande zaterdag in de planning, maar gaat er helaas niet in zitten :/

Hier helaas ook geen tijd om even met de motor weg te gaan:

Van de week is de waterpomp van de auto stuk gegaan dus deze moet vervangen worden, aangezien de distributieriem daarbij in de weg zit moet deze er ook af en deze vervang ik dan ook meteen.

Het nadeel is dat het om een V6 gaat en de ruimte in de motorruimte zeer gering is en dat er erg veel afgebroken moet worden, dus ik ben vandaag en morgen nog wel aan het sleutelen denk ik -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan