Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net thuis uit de middagdienst, frisjes in het leren zomerpak..Buitenthermometer stond dan ook op 6gr toen ik keek...duh.

Grtz,fRank
 
Hier helaas ook geen tijd om even met de motor weg te gaan:

Van de week is de waterpomp van de auto stuk gegaan dus deze moet vervangen worden, aangezien de distributieriem daarbij in de weg zit moet deze er ook af en deze vervang ik dan ook meteen.

Het nadeel is dat het om een V6 gaat en de ruimte in de motorruimte zeer gering is en dat er erg veel afgebroken moet worden, dus ik ben vandaag en morgen nog wel aan het sleutelen denk ik -O-

Tsja, als je de boel gaat afbreken ben je wel twee dagen bezig om het weer te fixen. :+
 
Opbouwen is toch net ff anders dan een extra setje opknappen. Na mijn crash frustreerde de opbouw mij ook best aardig, willen rijden, maar niet kunnen. En er dan telkens achterkomen bij het monteren van het ene deeltje dat het niet helemaal aansluit en je weer een nieuw onderdeeltje nodig hebt om het netjes te krijgen...

Maar ach, uiteindelijk komt het toch allemaal wel weer goed...

:Y
 
Zo vandaag nog maar ff de dijk over geweest. Daarna gelijk ook maar ff gewassen en gewaxt
 

Bijlagen

  • IMAG0299.jpg
    IMAG0299.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 12
Ziet er goed uit spree 8-)

Eind van de middag de zijstandaard van de Blackbird gemonteerd, lasser kon vanmiddag het haakje voor de veer erop lassen. Kan er weer gereden worden :]*O*
 
Vandaag lekker een paar km op de teller gezet.:]:]

Deze week de olie keringen van de voorpoten laten vervangen.
Zweten een beetje.
 
Ben even aan het demonteren. Ben benieuwd hoe het luchtfilterhuis van mijn 954rr losgehaald kan worden. Niet het deksel want dat is al los. Het huis zelf van het blok. Zit dat op het carburateursblok gedrukt? Zie namelijk geen schroeven of boutjes. Of kijk ik wat over het hoofd?
 
Ben even aan het demonteren. Ben benieuwd hoe het luchtfilterhuis van mijn 954rr losgehaald kan worden. Niet het deksel want dat is al los. Het huis zelf van het blok. Zit dat op het carburateursblok gedrukt? Zie namelijk geen schroeven of boutjes. Of kijk ik wat over het hoofd?
Carbs, jij hebt toch ook injectie? Zit ie over het gasklephuis heen geschoven? Kelken misschien eerst los? Zit zelf ff met het luchtfilterhuis van mijn sp in gedachten, weet niet in hoeverre dat systeem verschilt met die van de 954...
 
Ben even aan het demonteren. Ben benieuwd hoe het luchtfilterhuis van mijn 954rr losgehaald kan worden. Niet het deksel want dat is al los. Het huis zelf van het blok. Zit dat op het carburateursblok gedrukt? Zie namelijk geen schroeven of boutjes. Of kijk ik wat over het hoofd?

Er even vanuit gaande dat het hetzelfde zit als bij de 929rr:

Als je de deksel van je luchtfilterhuis af hebt zie je 2x een dubbele kelk zitten, deze zitten allebei met 3x een schroef vast aan het gasklephuis.
Als je deze los hebt en de kelken verwijderd hebt ligt het onderste deel van het luchtfilterhuis los op het gasklephuis
 
Er even vanuit gaande dat het hetzelfde zit als bij de 929rr:

Als je de deksel van je luchtfilterhuis af hebt zie je 2x een dubbele kelk zitten, deze zitten allebei met 3x een schroef vast aan het gasklephuis.
Als je deze los hebt en de kelken verwijderd hebt ligt het onderste deel van het luchtfilterhuis los op het gasklephuis
Klopt. Dank je. Had het gevonden ja. Was nog even zoeken hoe de bedrading en de slangen zaten maar met beleid gelukt.
 
Hey bas vraagje: kan je ega ook velg stickers maken. Je weet wel die smalle die je op de rand plakt...
 
:^

De afgelopen dagen helaas wa

Deze week druk geweest met de auto.

Nieuwe waterpomp zit erin en de distributie was gedaan. Uiteraard omdat de boel alweer een tijdje vastgezeten heeft heb ik wat moeten stoeien met wat vastgerotte bouten en moeilijk los te krijgen spullen.

Na 2 dagen en 2 avonden sleutelen alles dichtzitten en toen bleek dat de pomp nog steeds lekte -O-

De pomp zit tegen de zijkant van het blok en aan de bovenkant steekt de pomp uit. Daar zit een gat van +/- 40mm waar een buis in schuift die naar de andere kant van het blok naar de thermostaat loopt: O-ringen waren niet lekker meer.

Het enige nadeel was dat deze O-ringen alleen maar vervangen konden worden door alles weer los te halen! 8)7|(

Ik heb dus feitelijk 2x de distributieriem vervangen in de afgelopen week!

Voordeel is wel dat bij de 2e keer alles veel sneller ging omdat alle boutjes enz. weer lekker fris en gangbaar waren, ik was de tweede keer dan ook in 3 avonden (ongeveer 6 uurtjes) klaar! _O-_O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan