Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er genoeg animo is zal ik zeker nog in beide topics dingen komen vragen over praktische zaken, maar zover is het nog niet.
Ik zie dat de eerste reacties wel positief zijn, maar er zijn vooral in het 1000RR topic nog niet veel gebruikers geweest die een reactie gegeven hebben.

Voor nu is het dus nog even afwachten zodat de andere topicgebruikers ook de tijd hebben om de ontwikkelingen te volgen en erop te reageren :t
 
Waar gaat het uiteindelijk om?
Om het nummer 1 of 111? Om de naam van het topic? Om het samenvoegen?
Als er hier doorgegaan wordt ben je dan het 1000RR topic kwijt en andersom? Dacht het niet. Je kunt altijd terugbladeren toch?
En de naam dan? Gewoon het Grote Geweldige Fireblade topic. Of is dat te simpel? :?

Als ik eerlijk ben zoek ik alleen op 900RR omdat ik daar lees en post. Maar die naam doet mij verder niets. Kan net zo goed Baba San, CBR-RR of Succesvolste racer zijn. Gaat mij om de inhoud.

Ofwel, ik zie wel (of niet natuurlijk) wat het wordt.
;)
 
Waar gaat het uiteindelijk om?
Om het nummer 1 of 111? Om de naam van het topic? Om het samenvoegen?
Als er hier doorgegaan wordt ben je dan het 1000RR topic kwijt en andersom? Dacht het niet. Je kunt altijd terugbladeren toch?
En de naam dan? Gewoon het Grote Geweldige Fireblade topic. Of is dat te simpel? :?

Als ik eerlijk ben zoek ik alleen op 900RR omdat ik daar lees en post. Maar die naam doet mij verder niets. Kan net zo goed Baba San, CBR-RR of Succesvolste racer zijn. Gaat mij om de inhoud.

Ofwel, ik zie wel (of niet natuurlijk) wat het wordt.
;)

Dit dus!

De oude topics zullen zeker niet verdwijnen en er zou dan dus een nieuw topic komen welke voor ALLE fireblades is, welke naam daar aan hangt maakt mij betreft geen drol uit maar het lijkt me het handigst dat als die ooit vol is en opgevolgd wordt, de telling gewoon van voor af aan begint.

Verder zijn er nog andere zaken welke nog uitwerking zouden moeten hebben zoals bijvoorbeeld de lijst van topicmembers: bij het 1000RR topic staan ze op volgorde van eerste post in het topic, in het 900RR topic op alfabetische volgorde.
En zo zijn er wel meer dingen maar over die zaken wil ik pas over nadenken/overleggen als duidelijk is wat het grootste deel van de vaste bezoekers van de topics van een centraal topic vind.
 
Zou ook zeggen beginnen bij 1
Het gezamenlijke Fireblade topic
Of zoiets maar eerst afwachten, eerste reacties zijn positief
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Wat Joep schrijft klopt helemaal. Mij was niet bekend dat de opsomming van leden verschillend zijn. Zoals gezegd kijk ik alleen hier. En als dat een issue kan zijn dan ben ik het met pedro.rr en Joep eens. Gewoon optuigen in een nieuw topic. En ja, ben mij bewust van de status van de eerste topicschrijvers.

En weer met Joep eens. Pas bekijken als duidelijk is of er 1 topic komt of niet.

Ben benieuwd of er werkelijk 1 topic komt.
 
Of gewoon alle topics behouden, plus een algemeen Fireblade topic.

Vandaag even met de CBR929RR eerste tochtje van dit jaar gemaakt zonder de einddemper van de blade z'n uitlaatsysteem. Best leuk. Beetje koud. Trusten. : - )
 
@Vuurmesje;
Ja, prachtig geluid bedoelde ik. Als in; zelfs met m'n oordoppen (zwaarste demping, van Alpine) werd ik bij een km of 130 en +/- 4500/5000 toeren echt doof.
En ja, na 20km snelweg vroren mijn vingers er zowat af.
Maar wel genoten.
 
@Vuurmesje;
Ja, prachtig geluid bedoelde ik. Als in; zelfs met m'n oordoppen (zwaarste demping, van Alpine) werd ik bij een km of 130 en +/- 4500/5000 toeren echt doof.
En ja, na 20km snelweg vroren mijn vingers er zowat af.
Maar wel genoten.

Zo had ik vorige week een Yamaha R6 hier staan van een collega (dat ding moest een onderhoudsbeurtje hebben en een nieuwe kettingset en hij liep op 3 cilinders)

Toen alles weer voor elkaar was heb ik een proefritje gemaakt van een kilometer of 20 maar ik werd echt gek van de herrie uit de uitlaat! :X
 
Of gewoon alle topics behouden, plus een algemeen Fireblade topic.

Vandaag even met de CBR929RR eerste tochtje van dit jaar gemaakt zonder de einddemper van de blade z'n uitlaatsysteem. Best leuk. Beetje koud. Trusten. : - )

Wat voor uitlaatsysteem zit er onder? volledig systeem?
Zelf recent een aftermarket demper (Bos) gemonteerd in plaats van de originele maar vind het geluid zonder DB killer nog best wel tam
Als ik de DB killer monteer is hij volgensmij vergelijkbaar aan of zelfs stiller dan de originele demper

Ga voor de olie denk ik voor de motul 7100, lees daar goede verhalen over en zover ik begrijp zou het niet veel uit moeten maken om naar volsynthetische olie te gaan (er van uit gaande dat er nu halfsyntheet in zit)
 
@Yto
Standaard uitlaat systeem, met een Two Brothers demper. Die heb ik er vandaag weer op gemonteerd. Vloeib. pakking zat er nog tussen dus was zo klaar.
Olie, tsja. Castrol I'd say. Maar ik heb in alle eerlijkheid geen id wat voor olie voor de CBR929RR het beste is.
 
Ik denk dat alle olie van de grote merken wel prima is. de een heeft misschien meer een voorkeur voor een bepaald merk en misschien het gevoel dat de motor met die olie soepeler loopt/schakelt.

In mijn 929rr heeft altijd olie van motorex gezeten (topspeed en formula) en dat was gewoon prima.
 
@Vuurmesje;
Ja, prachtig geluid bedoelde ik. Als in; zelfs met m'n oordoppen (zwaarste demping, van Alpine) werd ik bij een km of 130 en +/- 4500/5000 toeren echt doof.
En ja, na 20km snelweg vroren mijn vingers er zowat af.
Maar wel genoten.

Haha watje :+ Handvatverwarming met een setje goeie handschoenen. Ik hou er wel van _O-

Einddempertje is ook wel leuk :9

Met dit weer is het zeker prima genieten! Doe ik iedere dag vooralsnog weer!8-)

Mocht iemand trouwens nog een volledig systeem hebben liggen voor de 929/954, dan hou ik me aanbevolen!

Heb nu een Mivv slipon (bolt-on), bevalt opzich prima, maar je merkt die htev behoorlijk openen :N
 
Ik ben een wat. :-)
Geen verwarming inderdaad en enkel zomer handschoen leer. So. Beetje koud ja.

Haha ja is wel zo handig. Handvatverwarming is wel een goede tip inderdaad. Oxford setje is 60 EUR oid. Maybe wel de moeite waard. Goed weekend :D
 
Heb er zelf een Oxford set op. Ik zweer erbij. Grip van de handvaten is gewoon goed en het ziet er niet raar uit!!

Zelfs als het lichtjes koud is betrap ik mezelf er op dat ik hem snel op standje net aan zet! Heerlijk!!*O*
 
Als super wat heb ik voor de liefhebber:
- Handvatverwarming. Mag weg voor 30 euro
- Compleet origineel uitlaatsysteem van voor tot achter. Dus met klep en kabels. Dacht aan 150 euro
- Heb ook nog een Devil carbon bolt on einddemper liggen. Mag ook voor 150 euro weg.
 
Dank je Roy. Ligt toch maar in de garage te liggen. Doe er niets mee dus kan misschien een ander een kruisje laten zetten op zijn verlanglijstje. ;)
 
- Heb ook nog een Devil carbon bolt on einddemper liggen. Mag ook voor 150 euro weg.
Interested.
Moet alleen ff wachten. 1 februari komt er bij een nieuwe Bridgestone Battlax onder van 190 breedte. En de oude slof krijg ik dan mee voor de circuitdag a.s. (ik denk aan Trackdays4all @ Assen)

Maar goed, voor die tijd heb je 't inderdaad wel verkocht denk ik @Vuurmesje
 
Goedemorgen,
Ik ben Mike. Al ff niet op mf geweest. Ik had eerst een VTR en toen een blade sc33
Gekkigheid op de sc33, was een leuk ding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan