Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je lichaamsgewicht moet niet uitmaken met het slaan van het stuur. Als het goed is leun je niet op de clip ons maar zet je af met je voeten/benen/onderrug.

De kneedowns en andere grappen gebeuren enkel op mooie zomerdagen (liefst doordeweeks, weinig verkeer, wat meer afgelegen bochtjes) met dit weer waag ik me er niet aan. Ik ben van mening dat rustig rijden en aanpassen zeker valt te combineren met sportieve rijstijl.

Vorig jaar op de sc33. Opvallende politie achter mij de afrit op. Lange doordraaier rechtsom. Ik dacht ik doe niet schijnheilig ik mag hier in principe 130. Dus ik accelereren en leg em op 1 oor, knie binnenboord en kont ook. Ging flink plat, nette lijn en binnen de rijstrook.
De beste mannen komen voorbij met beide duimpje omhoog. Zolang het strak , netjes en onder controle uitgevoerd word zullen ze zo snel echt niet boos worden. Dat zien ze zelfs nog liever als onzekere rijders die overal net met het verkeer meekomen. Tis de balans die je moet zoeken. Stout zijn we allemaal wel eens. Boetes. Tja, ik moet mn rijbewijs ook niet kwijtraken want dat kan ik mn beroep niet meer uitoefenen. Ik zorg dat ik niks doe wat bij de officier terechtkomt. Dan zit je safe. Maar soms kriebelt het gewoon. Kijk ik om me heen en schraap ik toch het asfalt even als er niks te zien is🙄

Dan koop je toch gewoon een Honda Niek😉

Daarom probeer ik in NL onder de invorderingsgrens te blijven, maar de meeste van onze snelle tochten doen we in DL. Bekeuringen daar kosten een schijntje en kun je op veel stukken autobahn nog ongestraft een keer 299 op het display zetten :) en 60 km wegen met drempels moeten ze daar nog uitvinden.
 
Dat moet je idd in de gaten houden. Alleen 2x 30plus is tegenwoordig ook 2 maanden inleveren. Vorig jaar nog onderuit gepraat. Anders was ik mn werk kwijt. Dikke boete en 2 jaar voorwaardelijk erbij. Mag nu dus 3 jaar kalm doen. En dat doe ik ook wel redelijk. dan moet ik aan het circuit gaan denken. Maar niet met mn 929. Dan moet er wat bij gaan komen..

Niek. Ik vind de vfr1200 wel mooi. Maar dat is smaak. En het is Honda .ook safe kwa betrouwbaarheid en onderhoud.
 
Yeah. Is ook zeker een bruut ding. Maar ik heb sterk het vermoeden dat het iets wordt in de richting van een V strom, de DL1000. Maar goed voor het zover is verander ik nog wel 100 x van mening. :9
edit; mwoa. ze staan bij een land ten zuiden van ons (FR) voor 2500 Eur wel te koop. maar goed dan komt er nog wat meer bij kijken natuurlijk wat kosten betreft.
edit2; zit ff te sneupen, maar staan wel leuke CBR 1000's voor weinig te koop. Doel van de motor is namelijk vakantie met vrouwtje :t
 
Laatst bewerkt:
Schuur opruiming!

Misschien dat iemand hier wat aan heeft.

1 - Een regen overall van Hein Gericke, de sluiting van de rits is stuk, maar kan makkelijk bij een kleermaker vervangen worden ( of zelf doen ). De maat is L en kan makkelijk over een leren pak.
Bij meer gegadigden ga ik zelf loten.

2 - Helder vizier van een LS2 helm ( type/maat staat op de foto )

Beide gratis!

Wel graag voor iemand die het kan gebruiken en niet door verkoopt!!!!
 

Bijlagen

  • 20190113_195636.jpg
    20190113_195636.jpg
    301 KB · Weergaven: 7
  • 20190113_195611.jpg
    20190113_195611.jpg
    303,5 KB · Weergaven: 5
  • 20190113_195700.jpg
    20190113_195700.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 5
  • 20190113_195742.jpg
    20190113_195742.jpg
    532,1 KB · Weergaven: 7
  • 20190113_195859.jpg
    20190113_195859.jpg
    622,7 KB · Weergaven: 6
Dat moet je idd in de gaten houden. Alleen 2x 30plus is tegenwoordig ook 2 maanden inleveren. Vorig jaar nog onderuit gepraat. Anders was ik mn werk kwijt. Dikke boete en 2 jaar voorwaardelijk erbij. Mag nu dus 3 jaar kalm doen. En dat doe ik ook wel redelijk. dan moet ik aan het circuit gaan denken. Maar niet met mn 929. Dan moet er wat bij gaan komen..

Niek. Ik vind de vfr1200 wel mooi. Maar dat is smaak. En het is Honda .ook safe kwa betrouwbaarheid en onderhoud.

WTF, dat wist ik niet van 2 keer 30 plus.
 
@Vuurmesje

Ik heb de shims gevonden 😂

Heb even een grote opruiming gehad hier in huis en vond ze in een doosje, maar daar heb je nu niks meer aan.

Mocht er ooit iemand shims nodig hebben ( en dan bedoel ik niet om ze door te verkoprn ) dan mag je komen aankloppen.

Er zijn er 7 en maten moet ik nog ff goed bekijken.
Nee Roy heb er niets aan nu. En gezien de slijtage de eerste jaren niet. Toch bedankt voor de melding.
 
Gisteren klein tochtje gereden.
Schakelde even met 90 KM/U (ongeveer) terug van 2e naar 1e versnelling. Wat hebben we geleerd;
- ja, dat kan prima
- nee, doe ik niet nog een keer
- klopt, ik moest een andere achterband, werd ik weer even aan herinnerd.

Eindstand; ik schoof even heel licht 4 x van links naar rechts met de achterband.

Wel een leuke zaterdag gehad.
Groeten.

beeld;
edit; mijn vering heb ik 'gewoon' standaard. nog niet in verdiept tot nog toe.
edit2; zal ik even heel eerlijk zijn? Stuurdempers heb je wat aan op Isle of Man. Daarbuiten, tenzij je op een circuit rijdt met heuvels, heb je er geen zak aan. Op de openbare weg moet je gewoon godvergeten goed opletten. En ja, ben ook wel eens geschrokken met de blade, maar dat maakt het ook wel spannend. Anders had ik wel bij een Dam- of Schaakclub gezeten ipv door het leven te gaan als "motorrijder' ;_;.
edit3; oke, had wat genuanceerder gekund.

als ik jou posts lees, is het wachten op totdat jij je blade kort rijdt :N
 
Nice. Blijft mooi het oudere spul! Wat voor sticker komt erop?

Wil mijn onderkant onderkuip ook 2k zwart en dan heb ik ook nog stickers die erop moeten. Laat ik van de lente doen denk ik, heb er zelf de materialen niet voor ( compressor )
 
Nice. Blijft mooi het oudere spul! Wat voor sticker komt erop?

Wil mijn onderkant onderkuip ook 2k zwart en dan heb ik ook nog stickers die erop moeten. Laat ik van de lente doen denk ik, heb er zelf de materialen niet voor ( compressor )
YAMAHA maar dan in het wit

en ik werk alleen met spuitbussen (Action)
2k blanke lak is van Spraymax en ook in spuitbussen.

Ik vind het leuk om het budget te doen. Andere motoren van ons ook op die manier gedaan.
 
Setje dagrijverlichting bij de action gekocht. Witte leds, 8 leds per stuk. Monteer maar 1 led balkje, ander reserve. Zal vanavond een foto posten van de proefbevestiging. Mijn eerste indruk is dat het erg netjes gaat staan. Wil em 5/10cm naar achter monteren zodat ie niet meteen in het oog springt. Verder gele koplampfolie besteld, kijken of dat wijs staat icm grijs.

Ook nog een setje us-lights modules besteld. Zie je bij die amerikanen veel. Knippers die std meebranden met de verlichting en dan feller knipperen als je de de knipperlichten inschakelt. Dat gaat sowieso dik staan. Alleen de voorste knippers gaat het om.
 
Goed bezig mannen. Alhoewel ik meer ben van less is more. Hou meer van strak en geen gedoe. Maar dan wel met aangepaste noodzakelijk mooier spul. Rem-schakelsetje, strakkere iitlaat etc.
 
Heb ik normaal ook wel .Maar ik probeer altijd vanalles. Niet mooi dan is het net zo snel er weer vanaf. Heb nog een werkscooter. Staat het niet dan plak ik et lekker daarop haha.

Heb een soort knipoog naar een endurance racer idee in mn kop. Why denk je? Vind ik gewoon dik. Die hebben ook die Gele koplampen. Dacht ik test het . 5 euro de meter doet geen zeer. En anders plak ik het op de mistlampen van mn vrachtwagen. Die us modules blijven zoiezo, staat erg stijlvol vind ik( bij die amerikaanse autos ook)
 
Laatst bewerkt:
Voor tuin en schuur perfect schoeisel.
Heb niks met amsterdam maar waren de enigste die ze nog hadden😀
Zie nu pas dat ze ook in beeld staan😂
 
Lekker bezig @mikeVTR
Als het goed is komen m'n 6K witte ledjes vandaag binnen. Dan zet ik die op m'n dimlicht en rechter grootlicht.

Stel je lampen wel correct af.... 6k lumen is ontiegelijk fel. :X @Electrric94 en ik draaien 4500 lumen per lamp. Die ene lamp is al ruim voldoende om mensen de ogen uit te steken. Ter illustratie, een foto van bij mijn werk.

WhatsApp Image 2019-01-16 at 21.13.18.jpeg


We hebben ook een 6k lumen lamp liggen, veilig weggeborgen in een bureau. Deze lamp... De lamp der lampen... Staat bij ons ook wel bekend onder de koosnaam Terrorlamp.:}

Edit:
@Electrric94: "Hij bedoeld 6k aan kleurtemperatuur ;) "

Ohh well _O-:+
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig mannen. Alhoewel ik meer ben van less is more. Hou meer van strak en geen gedoe. Maar dan wel met aangepaste noodzakelijk mooier spul. Rem-schakelsetje, strakkere iitlaat etc.

Ja, hier ook zoiets. Knippers heb ik origineel. Vind het wel prettig als de rest goed kan zien welke kant ik opga als ik met duizelingwekkende snelheden me op lands heeren wegen begeef :+
Wel een oberon koppelings clylinder gemonteerd ivm met beginnende artrose in de vingers. En een extra lager voor de schakelas, schakelt net iets lekkerder.
En voor het strakker uiterlijk remvloeistof potje achter eraf een een slangetje als reservoir. Verder Leo Vince SBK vanaf de CAT, dus zonder klep en PC 3.
En voor het gemak een druppellader aansluiting onder het afdek kapje.
Zit nog te denken om de grote Honda stickers onder op de kuip te vervangen door Iron Maiden stickers maar ben er nog niet helemaal oever uit :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan