Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar heb een vraag.
Boutje afgebroken in kuipsteun rechterkant. Moest die steun eraf halen en zag dat er een slangetje doorloopt.
In de steun zit namelijk een beugeltje gelast waar het slangetje doorloopt. Wilde de slang loshalen maar zat een t-stukje op.
Trok per ongeluk te hard aan het slangetje zodat één van de slangetjes los kwam vanachter het blok.

Tank losgehaald om te kijken waar het slangetje aan vast moet zitten. Maar niets te zien. Zat alleen aan de tank vast en 3e slanguiteinde lag los
In het werkplaatsboek gekeken en gezien dat 1 uiteinde naar de tank gaat. Dat is de tankbeluchting ofwel Fuel tank air vent hose
Het 2e uiteinde (dus ook de Fuel tank air vent) van het slangetje gaat naar de onderkuip naast de tankoverloop. Zie hieronder 1-30

1548801072044.png

1548801462879.png

Gaat het 3e slanguiteinde naar de radiator soms? De Air bleed hose?
Heb onder de tank gekeken maar niets te zien waar het op moet. Heb niet naar de radiator gekeken.

Wie weet het zeker en kan mij helpen?

Overigens, motor rijdt gewoon ook met losliggend slanguiteinde. Maar wil het allemaal goed hebben.
 
Denk dat ik eruit ben. Kreeg een helder moment en zocht bij Fireblade.org. Hier hun reactie.

Question:
Fuel Tank Air Vent Hose, WTF? issues.

02 954rr.

hey guys here is a new issue. i posted a different problem earlier this week, i think i might of fixed that one. i pulled the tank off, and saw a vacuum T-fitting with three hoses coming out, not a single one connected to anything.

here is something to chew on for a while.

on page 1-31 of our trusty manual it shows a "fuel tank air vent hose". i understand what the purpose of it is. however notice it has been connected to a vacuum T fitting. Ok, so i get that one end goes to the tank, one end goes to the ground, where does the other end connect to??? Honda makes it look like it goes up and loops around something, wtf?! if someone has time and can look at the book, and or your bike that would be great.

thanks.
tom

Answer 1:
Do you have a California model? I think that hose is supposed to hook into the EVAP canister - I'll look @ mine later..

If my guessimate is correct on it going to EVAP, and you don't have a CA model, then it's probably fine being not hooked into anything.

Answer 2:
Hey!

I was looking at mine the other day. From what i can make out the Pipe from the tank(vent hose) goes out towards the right hand fairing bracket, loops round towards the left, where it T's off towards the servo motor and finishes in one of the holes in the fairing bracket, just another vent. The other end of the T goes down to the hole in fainring by the chain. Seems a bit pointless to me. I don't think you'll go far wrong just going down to the ground from the tank. It may be like that to prevent liquid-lock. As honda show it the pipe is much more towards level than virtical.

Adam

Oftewel, gewoon loos laten.

Mocht ik het fout hebben dan graag correctie.
 
Zolang je accu genoeg spanning heeft om het systeem te primen en de eerste vonk te geven hoeft het niet zo moeilijk te zijn O-)

Als die spanning er niet is zou je dat op moeten wekken via de dynamo... Dan word het helemaal zwaar _O-
 
@Electrric94
Haha. Nooit geprobeerd, CBR919RR kreeg ik wel aan met lopen en in 2e versnelling. Gaat 'm bij injectie niet lukken volgens mij. Geen idee.

Werkt wel hoor, zoals @Electrric94 ook al zei: als je brandstofpomp primed en er nog wat spanning is voor een vonk moet dat lukken :t

(In de kerstvakantie heb ik wat werkzaamheden gedaan aan een R6 (ook met injectie) van een collega, daarvan was de accu ook brakmaar had genoeg spanning voor de brandstofpomp en de ontsteking en die heb ik ook even aangelopen.
 
:}

Heb het 2 keer geprobeerd maar gaat mij niet meer lukken. Gelukkig hulp gehad van pubers die duwden en een keer pechhulp via de KNMV ingeroepen.
 
Mag deze ook in de op, als voorloper op misschien 1 fireblade topic O-)
2006
 

Bijlagen

  • 20180915_131357.jpg
    20180915_131357.jpg
    2 MB · Weergaven: 61
@Joep Zou ik met mijn Blade ook in de op mogen O-)

Heb nog een foto van toen hij net door mij gepoetst was. Geen traumatische, ultra ranzige foto voor de op dus! *O*
 

Bijlagen

  • 20181013_164953.jpg
    20181013_164953.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 282
Wat vervelend dat wachten tot de temperaturen weer naar de 15 graden gaan ... gelukkig is een AWD met dit weer ook wel leuk O-)
 

Bijlagen

  • 20190201_075703.jpg
    20190201_075703.jpg
    354,9 KB · Weergaven: 4
Ik zie dat de foto van mijn 954 wel erg oud is... mag ik een nieuwe foto in de OP?

40931619164_6fb50900cf_b.jpg


Of toch een reus op een minibike foto:

43929850062_521154b724_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren, jongens en meisjes,

Vandaag is het dan eindelijk zo ver!
Na op de valreep van vorig jaar voorzichtig een balletje opgegooid te hebben over hoe er gedacht werd over 1 gezamenlijk fireblade topic en de reacties voorzichtig positief waren heb ik vandaag het nieuwe deeltje voor ALLE fireblades aangemaakt! *O**O*

Ik hoop jullie allemaal daar weer te zien :Y

Het nieuwe fireblade topic vind je hier:

Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan