Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zit bij mij niet onder spanning, want zoals je leest heb ik ervoor gekozen ze niet te laten aansluiten...
Dit omdat ik het spanningsvrij monteren belangrijker vond.
Erop en eraf is net zoveel moeite als met originele kuopen aangezien met boorwerk alle bevestigingspunten op de originele plekken zitten
Netjes.
Wat voor merk heb je gekocht?
 
Mooi ding. Weet niet of het ermee te maken kan hebben, maar... Heb je een stuurdemper gemonteerd? Is de vering nog oem, of zijn er aftermarket (Hyperpro, Wilbers, Ohlins oid) gemonteerd?
Wat voor banden? Bandenspanning? Bevestiging uitlaat? Met en zonder trillingsdempers gereden?
 
Ik heb zelf de motor ook nog helemaal standaard, op de demper na uiteraard, en dan zit er ook wel iets van trilling in mijn handvaten. Zelfde verhaal als bij jou. Zo snel als dat ik het gas loslaat is het weg. Echter lig ik er niet echt wakker van, mijn vorige motor was een oude 2 cilinder, die trillen pas! :+ Denk ook dat het normaal is dat er iets van een trilling in de motor zit.

Alles zit natuurlijk dicht bij een groot draaiend blok. Zou vreemd zijn als je helemaal niks voelt denk ik dan maar :Y
Waarom trilt een R1 en een S1000RR dan niet? Zijn ook vier in lijn.
 
Meeste is standaard (voor zover ik weet).
Maar het zijn echt trillingen uit het blok, heeft volgens mij niets met vering enz. te maken, want koppeling in en stationair (bij 100km/h bijvoorbeeld) is het weg.
Waarom een R1 niet trilt, zou ik niet weten. Misschien omdat het blok bij de fireblade onderdeel van het frame is? maar dat zal bij de R1 ook zo zijn waarschijnlijk.

Kon zijn, dat het normaal begint te worden als de bike een wat hogere km heeft. Die van mij heeft bijn 70k gelopen.
Lagers wat speling en misschien daardoor trillingen die aan het uiteinde van de stuurhelften versterkt worden, of zo...

Ik ga eerst eens de uitlaat in rubber hangen en een proefrit maken, ik houd jullie op de hoogt....

Ik heb zelf de motor ook nog helemaal standaard, op de demper na uiteraard, en dan zit er ook wel iets van trilling in mijn handvaten. Zelfde verhaal als bij jou. Zo snel als dat ik het gas loslaat is het weg. Echter lig ik er niet echt wakker van, mijn vorige motor was een oude 2 cilinder, die trillen pas! :+ Denk ook dat het normaal is dat er iets van een trilling in de motor zit.

Alles zit natuurlijk dicht bij een groot draaiend blok. Zou vreemd zijn als je helemaal niks voelt denk ik dan maar :Y
 
Ik ben op zoek naar een cnc gevreesde rem schakel set, en hendels voor de blade.
Wat is een goed merk wat natuurlijk niet teveel kost.
 
Ik ben op zoek naar een cnc gevreesde rem schakel set, en hendels voor de blade.
Wat is een goed merk wat natuurlijk niet teveel kost.

Ik heb hendels van titax, zijn niet heel goedkoop maar wel erg goed!

De pasvorm is goed en wat vooral belangrijk is: Ik had eerst een bami hendel maar deze was slecht afgewerkt waardoor de koppelingskabel in no-time versleten was! dit kwam omdat de kabel ergens ever een scherpe rand heen lag (is niet over nagedacht bij het ontwerp, bij de titax versie is dat probleem er niet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan