Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
Zouden jullie mij kunnen voorzien van advies. Ik ben namelijk bezig om een andere schokbreker te plaatsen in mijn 1998 Fireblade . Oude heeft zijn beste tijd wel wat gehad. Na inlees werk op forums etc heb ik het volgende al geprobeerd:
- R6 schokbreker van 2005. Had mijn broertje nog liggen. Past prima, alleen een kleine 2cm te kort.
- RSV 1000 schokbreker besteld, bij binnenkomst blijkt het eentje van een 2013 aorillia tuono v4. Past niet, bevestigings punt boven te smal en onder te breed. Teven gas reservoir komt tegen subframe vN zitje aan. Waar accu bak ook op steunt.
Opties eventueel ern Gsxr k9 shock? Of toch een juiste aprillia rsv1000 schokbreker opsnorren. Of zijn er nog andere opties. Kan natuurlijk nieuw wilbers etc bestellen. Maar wil gewoon een frisse gebruikte.
Rij motor voornamelijk op de weg. Enkel eens op assen.
Groeten Sander
Ik had een gsxr 1000 k9 schokdemper onder mijn sc33, die heeft dezelfde lengte als de schokdemper van een sc28. Kont gaat dus ietsje omhoog. Wellicht moet je ivm het vaste reservoir de accubak wat aanpassen. Ik had een cb1000r kont erop zitten en daarbij paste die perfect.
GroteFoto-T3XI6QVF.jpg

GroteFoto-CYKTQNY8.jpg


Wat Erik zegt zou je ook nog kunnen doen, of de huidige laten reviseren bij Hyperpro (oid) met een nieuwe veer, of kijken of je er een volledige schokdemper van kan scoren die gewoon voor de blade is.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal morgen nog even horen bij het Motorhuis in langezwaag. Kijken wat zij zeggen. Voor mij wat persoonlijk het makkelijkst andere schokdemper scoren met iets meer lengte. Spul om wisselen en weer rijden. Motor staat nu helaas al dik twee weken still met mooi weer.
Het stukje subframe kan dus eventueel wel er uit begrijp ik?
Sander
 
Beste mensen,
Zouden jullie mij kunnen voorzien van advies. Ik ben namelijk bezig om een andere schokbreker te plaatsen in mijn 1998 Fireblade . Oude heeft zijn beste tijd wel wat gehad. Na inlees werk op forums etc heb ik het volgende al geprobeerd:
- R6 schokbreker van 2005. Had mijn broertje nog liggen. Past prima, alleen een kleine 2cm te kort.
- RSV 1000 schokbreker besteld, bij binnenkomst blijkt het eentje van een 2013 aorillia tuono v4. Past niet, bevestigings punt boven te smal en onder te breed. Teven gas reservoir komt tegen subframe vN zitje aan. Waar accu bak ook op steunt.
Opties eventueel ern Gsxr k9 shock? Of toch een juiste aprillia rsv1000 schokbreker opsnorren. Of zijn er nog andere opties. Kan natuurlijk nieuw wilbers etc bestellen. Maar wil gewoon een frisse gebruikte.
Rij motor voornamelijk op de weg. Enkel eens op assen.
Groeten Sander

Ik heb onder mijn SC33 uit '99 een K9 GSXR1000 schokbreker. Deze is een kleine 15mm langer dan de standaard schokbreker. Hiervoor moet wel een stangetje worden weggezaagd van het subframe, waar de accubak op rust. Ik heb hierbij ook een stuk uit het plastic schotje gezaagd welke aan de voorkant van de accubak zat omdat ik er anders met geen mogelijkheid bij kon (iets met een tikkeltje luiïgheid wellicht). Hieronder even een plaatje van het desbetreffende stangetje en de K9 shock onder de Blade.

2qbsty0.jpg


Mikis van Motorhuis Langezwaag was erg over deze mod te spreken, sowieso al een hele verbetering ten opzichte van de standaard shock; dus al helemaal tegenover een lamme, standaard schokbreker. Zelf merk ik dat de motor minder 'pompt' onder acceleratie tijdens het uitkomen van de bocht. Ik heb de schokbreker via Hotparts verkregen voor een lullig bedrag van 60 euro, dus voor dat geld echt een aanrader, als je er niet mee zit dat je in je subframe moet zagen. Hopelijk heb je hier iets aan!
 
Laatst bewerkt:
Mezelf ook hier even melden. Vanavond dit stukje jeugdsentiment opgehaald:
21eur8y.jpg

Destijds (eind 90er jaren) aardig verliefd op zo'n TigerBlade maar uiteindelijk een R1 gekocht toen die binnen budget bleek te liggen. :+

Nu zoveel jaar later (ook een beetje aangestoken door het enthousiasme mbt de Fireblades door mn vriendin die dr vroeger zo ene had) for old times sake dit apparaat gekocht dus.Gewoon omdat ie nog steeds die onverwoestbare uitstraling heeft of weet ik veel..
Kwam voorbij op t juiste moment voor de juiste prijs en nog in de buurt ook.. *D

Dr moeten verse rubbers om weet ik. Na wat ingelezen te hebben concludeer ik dat een 17"voorwiel van een vfr of cbr600 een must is bijna? Wat menen de kenners hier?
Zou op zich wel handig zijn; heb al wel gezien dat er in 130/70/16 niet zo heel veel bandenkeus is.

Grtz,fRank
ps betere plaatjes volgen nog hoor.. :Y
 
Welkom hier :W

Mooie tigert, naast mijn blade hier ook eentje gehad (van moeders de vrouw).
17" voorwiel gaat je zeker een hoop meer aan bandenkeuze opleveren. Vorkpoten 6mm door de kroonplaat laten steken en je krijgt zowat dezelfde stuureigenschappen als met een oem 16" voorwiel.
 
Ja gewoon ook blij zijn met een ding van 23 lentes, mooi is dat he...

Oke ga ik op zoek naar een wiel. Was laatste vfr 750 of cbr600 f3 meen ik? Neem aan dat ik de schijven van die velg dr ook bij moet hebben of kunnen die over van het originele 16 wiel?

Grtz,fRank
 
Ja gewoon ook blij zijn met een ding van 23 lentes, mooi is dat he...

Oke ga ik op zoek naar een wiel. Was laatste vfr 750 of cbr600 f3 meen ik? Neem aan dat ik de schijven van die velg dr ook bij moet hebben of kunnen die over van het originele 16 wiel?

Grtz,fRank
Klopt, dat zijn de juiste modellen, schijven kunnen zo overgezet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan