Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels een andere ECU, sleutels etc. Maar nu doet hij nog steeds niets. Geen lampje bij het sleuteltje op dashboard, geen fuel primer en startmotor doet niets. Wel dashboard die start, FI brand continu.

Nu zag ik wel (helaas pas nadat hij niets deed en niet voor bestellen) dat ik een ecu met opschrift ED had en heb er nu eentje met G. Ik weet wel dat de amerikaanse (A) een aanpassing in je draadboom nodig heeft maar weet niet of dat in dit geval dus ook is. Ook kan ik geen bedradingsdiagrammen vinden waarop een verschil duidelijk is.

Iemand tips? Behalve verder zoeken naar andere ecu ;) ?

Weet iemand ook het verschil tussen ED en G ecu? Is dit wellicht germany ofzo? En heeft iemand bedradingsschemas voor dat specifieke type?
 
En de award voor domste actie van 2018 gaat naar....

Tromgeroffel...

Mij :(

Tijdens het sleutelen heb ik de killswitch per ongeluk omgezet. Dus na flink wat uren zoeken, diagrammen vergelijken, etc was het een kwestie van... een schakelaar :D

Toch ben ik wel benieuwd of iemand het verschil weet tussen de ED en G ecu?
 
fireblade sc33 919 rr
€ 1.350,00
≥ fireblade sc33 919 rr - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl

Staat weer eens te koop

$_86.JPG


herkenbaar aan deze dingen

$_86.JPG

$_86.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om binnenkort een 954RR aan te schaffen, heb een hele mooie zien staan met zo'n 30.000km. Omdat mijn vorige motor (GSXR750W) nogal wat "bijgeluidjes" had, hoopte ik daar eigenlijk met zo'n relatief nieuwe motor vanaf te zijn. Nu las ik echter dat de 954's ook aardig wat rammeltjes en tikjes kunnen hebben, maar waar ik vooral van schrok was dat alle 954's last zouden hebben van scoring van de cilinderwanden. Is dit een probleem dat hier op het forum ook vaak ondervonden is, en is het uberhaupt een probleem?

03 cbr 954 cylinder scoring problem - Honda Motorcycles - FireBlades.org

Graag hoor ik, hoe standaard het ook is, op welke dingen ik het best kan letten als ik ga kijken en hoe ik de eventuele rammeltjes kan identificeren als ernstig of normaal. Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om binnenkort een 954RR aan te schaffen, heb een hele mooie zien staan met zo'n 30.000km. Omdat mijn vorige motor (GSXR750W) nogal wat "bijgeluidjes" had, hoopte ik daar eigenlijk met zo'n relatief nieuwe motor vanaf te zijn. Nu las ik echter dat de 954's ook aardig wat rammeltjes en tikjes kunnen hebben, maar waar ik vooral van schrok was dat alle 954's last zouden hebben van scoring van de cilinderwanden. Is dit een probleem dat hier op het forum ook vaak ondervonden is, en is het uberhaupt een probleem?

03 cbr 954 cylinder scoring problem - Honda Motorcycles - FireBlades.org

Graag hoor ik, hoe standaard het ook is, op welke dingen ik het best kan letten als ik ga kijken en hoe ik de eventuele rammeltjes kan identificeren als ernstig of normaal. Alvast bedankt!

Mijn motor heeft wel wat rammeltjes e.d. nergens last van rijdt en loopt perfect (929). Van het bovenstaande kan ik geen mening geven. Dus misschien dat iemand anders je hierbij kan helpen.
 
En de award voor domste actie van 2018 gaat naar....

Tromgeroffel...

Mij :(

Tijdens het sleutelen heb ik de killswitch per ongeluk omgezet. Dus na flink wat uren zoeken, diagrammen vergelijken, etc was het een kwestie van... een schakelaar :D

Toch ben ik wel benieuwd of iemand het verschil weet tussen de ED en G ecu?


........... *O*
 
Mijn uitlaat is ingekort.

Gaat er behoorlijk op vooruit qua looks en geluid. Niet overdreven hard maar wel wat dieper en een mooiere sound hoger in de toeren :]
 
Laatst bewerkt:
Je zou niet de eerste zijn die na een M&G een andere motor koopt. Beetje dure manier om van een M&G af te komen maar werkt wel.

En daarbij, zo gezellig was je nou ook weer niet. Kan mij trouwens niet herinneren wie wel. :+
Doe ik toch iets niet goed, heb al ff een ander hok, maar blijf hier maar hangen... 🤔
 
Raar, klik er op en het opent een link voor mij. Kijk vanavond wel even.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan