Het grote "Circuit" filmpjes topic

5de sessie 11/7/2011 in minder snel


11-7sessie5.jpg
 
Ik heb wat filmpjes gemaakt van mijn circuitdagje op Zandvoort 2:12 snelste tijd. (was 2e keer zandvoort)
Ik zelf al dat ik veel meer ga kan geven opkomend rechte stuk en op het rechte stuk zelf moet ik volgas houden en later remmen.

Hebben jullie nog tips?
Sessie 4:
Sessie 5:
 
hier een filmpje op mn 125cc van de eerste sessie op zandvoort gisteren.
in de 3e sessie een pr op de 125cc van 2:11 gereden

 
hier een filmpje op mn 125cc van de eerste sessie op zandvoort gisteren.
in de 3e sessie een pr op de 125cc van 2:11 gereden



Netjes gereden, ik zie dat je heel veel wint op remmen, op bochtensnelheid ook wel iets maar vooral met remmen! Je ziet wel dat zon 125cc zwaar verliest op acceleratie.
 
Netjes gereden, ik zie dat je heel veel wint op remmen, op bochtensnelheid ook wel iets maar vooral met remmen! Je ziet wel dat zon 125cc zwaar verliest op acceleratie.

klopt, t ging nog wel wat rustiger in de bochten in de eerste sessie.
laters nam ik de hugenholz in zn 2e inplaats van 1e versnelling.
dan gaat t daar best hard, elleboog schaafde af en toe heel lichtjes over t asfalt daar :P
ik hoop wat te leren van dit 125cc-tje om zo meteen mee te nemen naar mn iets grotere brommer.
 
klopt, t ging nog wel wat rustiger in de bochten in de eerste sessie.
laters nam ik de hugenholz in zn 2e inplaats van 1e versnelling.
dan gaat t daar best hard, elleboog schaafde af en toe heel lichtjes over t asfalt daar :P
ik hoop wat te leren van dit 125cc-tje om zo meteen mee te nemen naar mn iets grotere brommer.
Gaaf man, maar lijkt me verrekte irritant rondrijden tussen een veld vol met PK monsters met veel meer gewicht. Kun je niet echt lekker rijden volgens mij...?
 
Gaaf man, maar lijkt me verrekte irritant rondrijden tussen een veld vol met PK monsters met veel meer gewicht. Kun je niet echt lekker rijden volgens mij...?

klopt wel een beetje, als ik een beetje een vrije ronde heb dan gaat t wel beter.
maar voor de pk monsters is t mischien ook lastig als ik daar rij.
maar ik doe niet voor ze onder in t bochten werk, dus als t rechte stuk komt, kunnen ze er zo voorbij.
 
klopt wel een beetje, als ik een beetje een vrije ronde heb dan gaat t wel beter.
maar voor de pk monsters is t mischien ook lastig als ik daar rij.
maar ik doe niet voor ze onder in t bochten werk, dus als t rechte stuk komt, kunnen ze er zo voorbij.
inhalen op vermogen is veel makkelijker, vervelende vind ik dan dat ze je daarna misschien weer op houden bij het aanremmen/insturen waardoor je al je snelheid kwijt bent..
 
inhalen op vermogen is veel makkelijker, vervelende vind ik dan dat ze je daarna misschien weer op houden bij het aanremmen/insturen waardoor je al je snelheid kwijt bent..

klopt, als ik de snelheid er in wil houden en er word zodanig geremd dat ik voor me gevoel weer bijna stil sta.
dan duurd t even voor ik weer op gang ben.
 
Grappig, had dit topic nog niet gezien. Zal ik ook maar linkjes naar mijn filmpjes posten:

Spa Francorchamps vorig jaar:
http://www.youtube.com/retepv1st#p/u/5/0ngaG8XALqM
http://www.youtube.com/retepv1st#p/u/4/hj6tctFLNJI
http://www.youtube.com/retepv1st#p/u/3/n0BWGZm5ekg

Zandvoort dit jaar:
http://www.youtube.com/retepv1st#p/u/1/jdZlBRm7vJI
http://www.youtube.com/retepv1st#p/u/0/nOR62Tp-_N0

Dit jaar een beetje weinig circuitdagen gedaan. En alleen op Zandvoort gefilmd.

Natuurlijk heeft zo'n CBR900RR als de mijne een stuk meer vermogen dan een 125 tweetaktje. Maar ik heb ook nog best een tijdje moeite gehad om mensen in te halen. Gaat langzamerhand beter, terwijl mijn motor niet sneller wordt. Dus het is toch ook echt het mannetje op de motor hoor. ;)

Nadeel van zo'n CBR is dan weer dat hij 185 kilo weegt met 115pk op het achterwiel.

Probeer dan maar eens bijvoorbeeld een ZX-10R van 198 kilo en 180pk op het achterwiel bij te houden. Als die op het gas gaan zie ik ze ook in de verte verdwijnen... Nadeel voor die ZX-10R rijder is dan weer dat die bochten ZO hard op hen af komen dat ze vroeger op de rem gaan dan ik. ;)
 
Laatst bewerkt:
Verveling slaat toe door het slechte weer :)


Wat zitten spelen met beelden gemaakt door mezelf en Kawa252 op zandvoort 2 juni.
 
Afgelopen dinsdag ben ik voor het eerst naar Assen geweest en heb me erg goed vermaakt! Ik heb ingeschreven in de snelste groep. Ik was de enige met een straatmotor, de rest waren racers.

's Ochtends was het vrij vochtig dus daar zijn de filmpjes niet zo spannend van, het rijden met supercorsa's is trouwens dan wel vrij spannend!
In de 4e sessie rijd ik bijna tegen een medecoureur aan na het rechte stuk, ging maar net goed.. (05:25 min)
In de 5e sessie krijg ik de fireblade die me in sessie 4 dwars zat wel ingehaald en ben ik op het einde mooi aan het spelen met een KTM Duke R 690 (1 cylinder 70 pk, 140 kg)

Sessie 4:
Sessie 5:
 
31ste sessie 5 zandvoort. op 7:00 en 13:20 ben ik met de blade in beeld wordt door maatje gefilmt. Wel leuk als je ook eens een tijdje third view in beeld ben :)

mijn eigen camera heeft continu gekloot met filmen dus eigen onboard filmpjes zijn erg schaars.
maar ff geld steken in een andere minder probleemloze camera volgend jaar
 
Ik probeer al 6 circuitdagen filpjes te maken ,maar ze mislukken .
Ik heb een nieuwe hero hd met zeer snelle30mb/s kaarten erin.
En toch is alles aan het trillen en stopt hij achter soms al 20 seconden.
Hij heeft al hard geschroeft op het stuur gezeten en met de zuignap op het dashbord.
Wat is er fout aan?
 
Deze topic moet precies eens terug wat leven ingeblazen worden :D
Hierbij een sessie op Bilster Berg in Duitsland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan