Het grote "Circuit Lelystad" topic

IN

1496383_512851875495384_1593889101_o.jpg


1496230_512852345495337_319535506_o.jpg


1176143_456272327820006_1193257199_n.jpg


2X met MCT geweest, dit jaar weer een aantal keer. Leuk Topic. Overigens vind ik de baan "andersom" rijden veel leuker.
 
Laatst bewerkt:
Ja thanks moet wel lukken. Heb hiervoor een keer op assen gereden met crt, maar dat was niet zo geweldig met mn 25 kw. Kon ze moeilijk bijhouden op de rechte stukken. Hoe gaat dat hier? Zijn er groepjes voor 25 kw of mag je ook gewoon vrij rijden?

In augustus pas mag ik weer vol vermogen, heb wel de mogelijkheid om de motor weer op vol vermogen te zetten. Zal ik dat doen alleen voor Lelystad? Aan de ene kant gevaarlijk natuurlijk want daarna wil ik waarschijnlijk niet terug. Aan de andere kant kan ik alvast wennen onder gecontroleerde omstandigheden aan de volle vermogen.
 
Ja thanks moet wel lukken. Heb hiervoor een keer op assen gereden met crt, maar dat was niet zo geweldig met mn 25 kw. Kon ze moeilijk bijhouden op de rechte stukken. Hoe gaat dat hier? Zijn er groepjes voor 25 kw of mag je ook gewoon vrij rijden?

In augustus pas mag ik weer vol vermogen, heb wel de mogelijkheid om de motor weer op vol vermogen te zetten. Zal ik dat doen alleen voor Lelystad? Aan de ene kant gevaarlijk natuurlijk want daarna wil ik waarschijnlijk niet terug. Aan de andere kant kan ik alvast wennen onder gecontroleerde omstandigheden aan de volle vermogen.
25 kw is echt genoeg voor dit circuit!!

Ik vind het een circuit met korte bochten op relatief lage snelheid en weinig stukken om echt door te halen!
Ik kan er met mijn 1000 goed overweg en haal dan ook echt wel snelheid tussen de bochten. Maar geef me een ninja 250r en ik heb de grootste lol daar!

Als ik jou was zou ik lekker 25kw blijven rijden, ik heb mezelf er ook niet aan gehouden vorig jaar maar dit jaar komt de r1 alleen op het circuit en niet op de weg ( ik moet namelijk tot eind juni 25kw rijden.

Ik noem mijzelf zeker niet hoogst ervaren, maar heb de nodige ervaring wel op m'n bike en ik durf met zekrheid te zeggen dat ik een potje kan sturen.

Jij bent wel gewend aan je 25kw en daardoor ga je, je extra focussen op het bochtenwerk, als je ineens een klap vermogen heb dan merk je meestal dat het bochtenwerk wat achterblijft omdat ze meer enthousiast zijn over de trekkracht van hun beestje! Maar dat is mijn eigen mening.

iig, ik zie je graag met 25kw op 't circuit, je bent echt niet langzamer dan de rest;)
 
25 kw is echt genoeg voor dit circuit!!

Ik vind het een circuit met korte bochten op relatief lage snelheid en weinig stukken om echt door te halen!
Ik kan er met mijn 1000 goed overweg en haal dan ook echt wel snelheid tussen de bochten. Maar geef me een ninja 250r en ik heb de grootste lol daar!

Als ik jou was zou ik lekker 25kw blijven rijden, ik heb mezelf er ook niet aan gehouden vorig jaar maar dit jaar komt de r1 alleen op het circuit en niet op de weg ( ik moet namelijk tot eind juni 25kw rijden.

Ik noem mijzelf zeker niet hoogst ervaren, maar heb de nodige ervaring wel op m'n bike en ik durf met zekrheid te zeggen dat ik een potje kan sturen.

Jij bent wel gewend aan je 25kw en daardoor ga je, je extra focussen op het bochtenwerk, als je ineens een klap vermogen heb dan merk je meestal dat het bochtenwerk wat achterblijft omdat ze meer enthousiast zijn over de trekkracht van hun beestje! Maar dat is mijn eigen mening.

iig, ik zie je graag met 25kw op 't circuit, je bent echt niet langzamer dan de rest;)
:^

Ik kom met mijn ER-6N wel vermogen tekort op het rechte stuk (72 pk) tov de S1000RR en HP2 Sport waar ik mee in de groep reed, maar in de bochtensecties geen probleem. In groepjes wordt meestal niet voluit geknald op het rechte stuk om het groepje bij elkaar te houden, dus geen probleem.

Op Assen is 25kw een heel ander verhaal, daar is 25kw echt geen pretje.
 
Heel erg vet! Ligt wel aardig in de buurt.

Maar hoe lang duurt 1 sessie? 20 minuten??
Bij MCT was het 4x 15 min.

Overigens zag ik dat de prijzen wel omhoog zij gegaan. Heb er vorig jaar 50 euro betaald, nu is het al 75 euro. Volgend jaar 100 euro? Dan wordt het wel een ander verhaal voor 4x15 minuten.
 
Ik heb er met mijn VFR750F uit 1994 afgelopen weekend een VRO expert gedaan. Dit was mijn eerste rijvaardigheid training en "circuitervaring". Aan het eind van de ochtend ga je bochten oefenen. Dat betekent rondjes rijden over dit circuit en achter de instructeur aan en hij past zich aan aan jou niveau. Aan het eind van de dag doe je dat nogmaals, maar dan ga je de andere kant rond en mocht ik ook zelf voorop rijden. Was echt ontzettend leuk om te doen.

Ik heb geen circuit ervaring, maar wat ik fijn vond is dat je dit met relatief lage snelheid doet, het gaat echt om het sturen en als je nu een 11 kw of een 111kw hebt. persoonlijk zou ik dan liever op de eerste zitten. als je met 80-90 kmpu door die bochten gaat is dat al behoorlijk snel (gezien het niveau van mijn groep die dag) Het is een heel leuk circuit en ik wil er zeker nog een keer komen rijden.

Voordeel dat als jij hier rijd onder het kader "rijvaardigheid" dat je gewone verzekering geld.
 
2TE adverteert daarmee ook op de website zag ik: http://www.2theexperience.nl/2-the-experience/verzekering.html
Verzekerde meedoet aan activiteiten waarbij snelheid belangrijk is. Zoals een race. Je bent als verzekerde de hele activiteit niet verzekerd. Als snelheid niet belangrijk is mag je wel meedoen aan;
- Toertochten
- Puzzelritten
- Rijvaardigheidstrainingen

De trainingen van 2 The Experience richten zich op het verbeteren van de rijvaardigheid.
 
:^

Ik kom met mijn ER-6N wel vermogen tekort op het rechte stuk (72 pk) tov de S1000RR en HP2 Sport waar ik mee in de groep reed, maar in de bochtensecties geen probleem. In groepjes wordt meestal niet voluit geknald op het rechte stuk om het groepje bij elkaar te houden, dus geen probleem.

Op Assen is 25kw een heel ander verhaal, daar is 25kw echt geen pretje.

Klopt maar dan noem je ook een apparaat, daar heeft zelfs mijn r1 ( 152pk ) tekort aan :+

Nee maar om ff op dat 250cc terug te komen. Op 't rechte stuk zo traag als stront en dan ging je de bocht in en midden in e bocht hoorde je: 'bruaaaAAAAAAAAAAAP', en dan kwam die je knalhard voorbij, Echt geweldig.

Dat is juist het mooiste om te zien. Gasten die op 250/600/500 rijden alsof het een 1000 is *O*
 
Klopt maar dan noem je ook een apparaat, daar heeft zelfs mijn r1 ( 152pk ) tekort aan :+

Nee maar om ff op dat 250cc terug te komen. Op 't rechte stuk zo traag als stront en dan ging je de bocht in en midden in e bocht hoorde je: 'bruaaaAAAAAAAAAAAP', en dan kwam die je knalhard voorbij, Echt geweldig.

Dat is juist het mooiste om te zien. Gasten die op 250/600/500 rijden alsof het een 1000 is *O*
Haha ja, S1000RR is wel een beetje extreem ja. Die HP2 liep ook als een kogel man. 133 pk en 115 nm :}

Een 400'tje zoals een ZXR400 of CB1 lijkt me ook lachen op zo'n circuit :9
 
De meesten dan.... heb jou mooie dingen zien doen op die duizend :}
Thanks, mag in dit geval ook zeggen dat 80% komt door de motor.

Die r1 vraagt erom en laat zichzelf heel makkelijk besturen tenopzichte van de honda vorig jaar!

Binnenkort even een zuignapje kopen en meerdere gopro's steuntjes. Kan ik mijn groepje filmen! :P
 
Gaaf, ik alleen maar op de Nurburgring gereden (wel meerdere keren). Ik woon in Amsterdam en zou dit circuit ook graag eens proberen. Hoe werkt het eigenlijk als het regent? ;( Heb dan namelijk geen zin om over een nat circuit de rijden zonder regenbanden. Kan je dan gewoon afzeggen?
 
Leuk topic!

Ik ga dit jaar ook mijn eerste circuit meters maken op lelystad :]
Heel veel zin in, *O*

Had alleen een vraagje... moet er wel +/-150 snelweg kilometers voor rijden. Mijn bandjes (s20) zijn nu mooi rond, rij bijna nooit snelweg :] heb alleen helemaal geen idee hoe snel banden merkbaar niet meer mooi rond rijden, is dat bij deze hoeveelheid km al van toepassing of kan ik nog veel vaker richting lelystad?

:]
 
Gaaf, ik alleen maar op de Nurburgring gereden (wel meerdere keren). Ik woon in Amsterdam en zou dit circuit ook graag eens proberen. Hoe werkt het eigenlijk als het regent? ;( Heb dan namelijk geen zin om over een nat circuit de rijden zonder regenbanden. Kan je dan gewoon afzeggen?
Als het regent is het extra genieten! Ik reed met Dunlop Roadsmarts 2 sessies door een buitje en dat was zo vreselijk leerzaam :Y Dus als de voorspelling slecht is, regenpak mee en gewoon gaan. Echt waar :Y
 
Leuk topic!

Ik ga dit jaar ook mijn eerste circuit meters maken op lelystad :]
Heel veel zin in, *O*

Had alleen een vraagje... moet er wel +/-150 snelweg kilometers voor rijden. Mijn bandjes (s20) zijn nu mooi rond, rij bijna nooit snelweg :] heb alleen helemaal geen idee hoe snel banden merkbaar niet meer mooi rond rijden, is dat bij deze hoeveelheid km al van toepassing of kan ik nog veel vaker richting lelystad?

:]
Als je geen 200 km/h gaat rijden richting Lelystad zul je er niks van merken hoor ;)
 
Lelystad *O*
de 27e ben ik er (weer) :+

10022094364_a6a0b76a0c_b.jpg

10022092544_5d2fa02692_c.jpg

10022152306_58bdb62cef_c.jpg

13874250513_9aea098c25_b.jpg


Ik rijd de snelste toergroep voor bij Vado :Y
Afhankelijk van de mensen achter me gaat het gas er op :]
En tot nu toe is me dat niks tegengevallen voor een toer-groep :} :9
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic!

Ik ga dit jaar ook mijn eerste circuit meters maken op lelystad :]
Heel veel zin in, *O*

Had alleen een vraagje... moet er wel +/-150 snelweg kilometers voor rijden. Mijn bandjes (s20) zijn nu mooi rond, rij bijna nooit snelweg :] heb alleen helemaal geen idee hoe snel banden merkbaar niet meer mooi rond rijden, is dat bij deze hoeveelheid km al van toepassing of kan ik nog veel vaker richting lelystad?

:]

150 kilometer en vierkant? Ben je maf! Die dingen zijn niet van snoep gemaakt hoor. _O-
 
150 kilometer en vierkant? Ben je maf! Die dingen zijn niet van snoep gemaakt hoor. _O-

:$ :) dat stelt me gerust!

Leuk topic!

Ik ga dit jaar ook mijn eerste circuit meters maken op lelystad :]
Heel veel zin in, *O*

Had alleen een vraagje... moet er wel +/-150 snelweg kilometers voor rijden. Mijn bandjes (s20) zijn nu mooi rond, rij bijna nooit snelweg :] heb alleen helemaal geen idee hoe snel banden merkbaar niet meer mooi rond rijden, is dat bij deze hoeveelheid km al van toepassing of kan ik nog veel vaker richting lelystad?

:]
Als je geen 200 km/h gaat rijden richting Lelystad zul je er niks van merken hoor ;)

Super, dankjewel :)
 
Lelystad is wel om de hoek en wil zeker nog een dagje gaan boeken daar. Nu nog even kijken of er mensen uit de omgeving mee willen voor extra plezier :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan