Het grote "Circuit Lelystad" topic

V-twin Kevin

MF veteraan
23 sep 2009
6.136
17
Easterwood
full


Om straks het Knee-Down topic een beetje te ontzien dacht ik dat dit topic wel eens een waardevolle toevoeging kan zijn. Mocht het verplaatst moeten worden, be my guest ;)

Discussiëren, afspreken en nagenieten voor iedereen die graag een middag of avond buiten gaat spelen op "circuit" Lelystad!

Wat is het voor circuit?
Oorspronkelijk een trainingsfaciliteit van de politie. In de weekenden wordt hier door verschillende organisaties rijvaardigheidstraining gegeven. Het circuit is ca. 2,5 km lang, met een breedte van 9 meter, een recht stuk van 700 meter, 6 bochten en een chicane. Tussen de chicane en bocht 7 ligt een heuvel waar je overheen gaat. Overigens rijden sommige organisaties het circuit ook de andere kant op.

Waar ligt dit circuit dan?
In Lelystad natuurlijk! Lekker centraal in het land. Maar om precies te zijn: Eendenweg 12 8218 NC Lelystad

Hoe kan ik een aantal rondjes rijden op dit circuit?
Door bijvoorbeeld sessies te boeken bij één van de verschillende organisaties die gebruik maken van de faciliteit:


Regelmatig organiseren verschillende motordealers ook evenementen op Lelystad dus houd de acties van je lokale dealers in de gaten!

Wat kost dat dan?
Verschilt per organisatie, maar ongeveer 8 tientjes voor 4 sessies. Zeer schappelijk tegenover een dagje Assen om maar wat te noemen :Y

Ik heb geen circuitervaring. Is dat een probleem?
Natuurlijk niet! Iedere organisatie heeft groepen op verschillende tempo's, voor ieder wat wils.

Wanneer kan ik er terecht?
Het seizoen loopt vanaf april t/m september. Check de verschillende organisaties voor de datum die jou het beste uitkomt.

Midland Circuit
2 The Experience is momenteel niet meer actief op het politiecircuit, maar op het Midland Circuit (eveneens in Lelystad)
 
Laatst bewerkt:
Lelystad gangers :]

Annanas
10022152306_58bdb62cef_c.jpg


Artie
hrbewerkt.jpg


Dani26
full


Furiousz
IMG_14026141920450_zpsdkljxt9h.jpeg


HellStorm666
ahz8.jpg


gixxer1100turbo
full


GreenRicky82
11149196_808127805945577_2454209999446374223_o.jpg


Kr1s
lelystad_september.JPG


lennart0r
PRB_7621.jpg


Leroyvb
full


Nebiros
10688167_503307659771865_839453416909787166_o.jpg


QuintusBoegem
IMG_0378.jpg


Sender
1496230_512852345495337_319535506_o.jpg


schwantz340
10386_925947_zps6go5tmho.jpg


mr_JB
10382746_786429711471333_2152951038219068309_n.jpg


V-Twin Kevin
10257148_853072391429004_6450127991821895506_o.jpg


Vuurbloed
11214161_888722667858330_6074596893888625210_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wil er graag nog een keer naar toe.. Deze zomer eerst VRO Expert doen en dan een keer circuit training daar :D

Hoor graag ervaringen :D
 
Ik ga dit topic volgen. Wil dit jaar een keertje circuit rijden.

Zag dat er ook aanbieders zijn die in de avonduren iets aanbieden. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Ik ben er vorig jaar 2 keer geweest en heb het er erg naar m'n zin gehad. Had nog nul circuitervaring maar rijd op de openbare weg altijd wel redelijk door. Begonnen in groep 1 (wordt aangeraden voor mensen zonder ervaringen) maar na 1 sessie naar groep 2 gegaan. De tweede keer dat ik ben geweest me ingeschreven in groep 3 en dat beviel goed :Y Dit jaar weer een keertje groep 3 doen en kijken of we dan na een aantal sessies naar groep 4 kunnen.

Ondanks dat het geen écht cicruit is, kun je je wel heerlijk uitleven op een verantwoorde manier. De marshalls rijden vooraan en houden de groep goed in de gaten in de spiegels en geven tips over je rijdhouding en de lijn die je rijdt.

Ik ben met 2TheExperience geweest overigens. Ik denk dat de meeste MF'ers voornamelijk met Vado gaan. Die naam zie ik het meest voorbijkomen en er zijn ook een aantal MF'ers voorrijders bij Vado :Y

Ik ga dit jaar zeker weer minstens 2 keer in ieder geval :Y
 
Daar ook zo'n 4-5 keer geweest vanuit mijn ex rijschool (Organiseerd het nu alleen niet meer).
En daar ook mijn eerste Kd's mogen doen :+

Heel leuk circuit om te proeven aan het circuit rijden!
 
Krijg je ook een stukje theorie of is het puur rijden?
tussen iedere sessie moet je 15 minuten wachten (want dan rijden de andere groepen). In dat kwartiertje wordt de afgelopen sessie geëvalueerd en krijg je tips over het hoe en waarom je dingen anders zou moeten doen. Of je krijgt complimenten en de tip om vooral zo door te gaan, dat kan natuurlijk ook ;)
 
Mocht er iemand nog andere organisaties weten, geef het ff aan dan voeg ik ze toe aan de OP.

Heeft er al iemand geboekt? Is er al iemand geweest? Uiteraard mag hier ook geposerd worden met foto's *O*

Zal deze post gereserveerd houden voor foto's :Y

Trap vast af:

V-Twin Kevin
[afbeelding]

Leuk topic! :)

Volgende week maandag 21 april de eerste dag voor mij op Lelystad. Ik heb er zin in! Ik heb ook mijn eerste kneedown gemaakt op Lelystad. Ik denk dit jaar meerdere keren aanwezig te zijn in Lelystad. Daarnaast hoop ik nog 1 of 2 keer te rijden in Assen :9
Posen, dat laat ik me geen twee keer zeggen :P

full

full

full

full
 
1654420_10202399683091298_7009144725087592735_n.jpg


Van de partij! Eind april weer guys!

Ik heb alleen nog maar positieve ervaringen, gezellige mensen, leuke ervaringen.

En het is prachtig om te zien hoe anderen rijden!
En natuurlijk, mede motorrijders spreken en hun bikes bewonderen!
 
Beetje jammer dat je nou zo duidelijk het verschil in hellingshoek ziet tussen onze foto's streethunter_J :+

Ik probeer eind mei een dagje te boeken. Ga eerst halverwege mei nog 3 dagen met de SV naar de Eifel en het CJIB heeft ook nog wat van me tegoed :X Dus ff kijken hoe en wanneer.
 
Beetje jammer dat je nou zo duidelijk het verschil in hellingshoek ziet tussen onze foto's streethunter_J :+

Ik probeer eind mei een dagje te boeken. Ga eerst halverwege mei nog 3 dagen met de SV naar de Eifel en het CJIB heeft ook nog wat van me tegoed :X Dus ff kijken hoe en wanneer.
Sorry... Soms overruled mijn poserinstinct mijn verstand :P

We vertellen gewoon dat het fotosoep is!
Maare, ik hoef niet aan te komen met de kd foto's van vorig jaar... Zelfs met mijn loekiefiets met zijwieltjes vroeger ging ik platter dan vorig jaar.

Foto's is een leuk deel van de dag.
Maar de kwartiertjes tussen het rijden zijn ook echt genieten.

Vorig jaar was er iemamd op eem 250cc 1cilinder racer met fietsbandjes zo dun, die gozer reed het snot voor m'n ogen!
En zo kan ik nog 10x andere leuke ervaringen/gesprekken delen
 
Ben erg geïnteresseerd in deze baan! Ziet er heel leuk uit.

*Nevermind de vragen*
 
Laatst bewerkt:
Door bijvoorbeeld sessies te boeken bij één van de verschillende organisaties die gebruik maken van de faciliteit:
[~[url="http://i59.tinypic.com/ezjte1.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="http://i60.tinypic.com/29bzi52.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="http://i61.tinypic.com/2bekvr.jpg"]afbeelding~][/url]

Het seizoen loopt vanaf april t/m september. Check de verschillende organisaties voor de datum die jou het beste uitkomt.
Leuk !
Oh, nee. Ik mag bij alle 3 niet meerijden op mijn circuit fiets :(
 
66217d1271294023-brake-pulses-my-lockwire-work.jpg


IMG_5776.jpg


Lockwire wordt gebruikt om cruciale bouten en moeren vast te zetten zodat ze (door trillingen e.d.) niet los kunnen komen. Hiervoor worden geperforeerde bouten gebruikt om het snoer doorheen te trekken. Vervolgens worden de bouten zo met elkaar verbonden dat wanneer de één naar links draait (dus los) de ander naar rechts (dus vast) wordt gedraait, en dus onmogelijk geheel los kunnen komen. Hier wordt ook op gecontroleerd bij de tech inspectie.

Deze techniek is meestal verplicht bij clubraces enzo voor allerlei veiligheidsredenen. Een maatje uit Amerika wordt verplicht gesteld om lockwire te hebben voor de zeer belangrijke onderdelen van zijn circuit-R1, ook voor normale circuitdagen. Maar is kennelijk niet nodig voor Lelystad.
 
Laatst bewerkt:
Aah ok, enne merken jullie dat zoiets echt nodig is? Dus zijn er veel gevallen bekend waarbij dit 'levens' gered heeft of is het meer zekere voor het onzekere?

Er zitten wel voorwaarden aan deelname hoor:
-zichtbaar profiel
Volle tank brandstof
Remblokken op orde
Volledig motorpak ( textiel mag ook )
Straatlegale motor
Rijbewijs
Geen sparkies kneesliders
Db killers
( nog een paar voor zichzelf sprekende eisen die ik vergeet )
 
Ik doelde meer op het feit dat borgdraad (nederlands) alleen noodzakelijk is bij zaken als de ZAC, OW cup, etc. En zeker niet bij een gewone circuitdag, dus waarom dat ineens op dat oefenterrein in lelystad wel zo zou zijn ontging me een beetje.
 
tussen iedere sessie moet je 15 minuten wachten (want dan rijden de andere groepen). In dat kwartiertje wordt de afgelopen sessie geëvalueerd en krijg je tips over het hoe en waarom je dingen anders zou moeten doen. Of je krijgt complimenten en de tip om vooral zo door te gaan, dat kan natuurlijk ook ;)
Ok, toch maar eens gaan kijken. Is niet al te ver en bedrag valt ook wel mee. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan