Het grote "Circuit Lelystad" topic

Ik was hier niet bij......


Ik was er wel bij,zat in dezelfde groep als de man die viel en dit was simpelweg omdat de grondspeling ophield (valbeugels) en een wiel oplichtte.

Terugzetten vanuit de organisatie was niet mogelijk omdat hij net vanuit een minder snelle groep bij ons was geplaatst,en dit was de eerste sessie met hem....ik heb eerder al met de beste man gereden en toen was er niets aan de hand.Misschien toch dat het tempo net iets hoger was als toen.

Hopend je hiermee een beter beeld te hebben gegeven *D
 

Ik was er wel bij,zat in dezelfde groep als de man die viel en dit was simpelweg omdat de grondspeling ophield (valbeugels) en een wiel oplichtte
.

Terugzetten vanuit de organisatie was niet mogelijk omdat hij net vanuit een minder snelle groep bij ons was geplaatst,en dit was de eerste sessie met hem....ik heb eerder al met de beste man gereden en toen was er niets aan de hand.Misschien toch dat het tempo net iets hoger was als toen.

Hopend je hiermee een beter beeld te hebben gegeven *D
en dat is dus iets waar je als voorrijder helemaal niks aan kan veranderen, dat kan alleen de rijder zelf ;)

niemand is laks als iemand door heeft dat het fout kan gaan
 
En ja vallen gebeurt en is je eigen risico de organisatie kan daar weinig aan doen, in dit geval iig niet.

Het is geen race-circuit. Op Assen kun je vallen en dan schuif je door het grind, kan weinig fout gaan. In Lelystad kom je in de greppel of tegen een boom. Laatste keer bij een VRO ging er iemand de greppel in, werd afgevoerd met ambulance. Dus hard rijden doe je in Assen, vaardigheid trainen op het politiecircuit, en wat je op Midland zoekt weet ik niet.
 
Het is geen race-circuit. Op Assen kun je vallen en dan schuif je door het grind, kan weinig fout gaan. In Lelystad kom je in de greppel of tegen een boom. Laatste keer bij een VRO ging er iemand de greppel in, werd afgevoerd met ambulance. Dus hard rijden doe je in Assen, vaardigheid trainen op het politiecircuit, en wat je op Midland zoekt weet ik niet.

Racen doen ze ook niet, je rijd achter iemand aan die lijnen laat zien, zithouding, kijktechniek etc dus het is inderdaad een vaardigheidstraining. Maar nog steeds loop je dan het risico op vallen toch? Wel heel vervelend voor diegene maar gelukkig heeft die er zelf geen letsel aan over gehouden.
 
Laatst bewerkt:
Maar nog steeds loop je dan het risico op vallen toch?

Nou, ik denk dat je bij een gewone VRO training heel weinig risico op vallen hebt. De keer die ik net noemde, toen reed iemand in de bocht rechtdoor. Waarschijnlijk teveel geforceerd of zo, of niet opgelet. Normaal val je niet bij een rijvaardigheidstraining.
 
Nou, ik denk dat je bij een gewone VRO training heel weinig risico op vallen hebt. De keer die ik net noemde, toen reed iemand in de bocht rechtdoor. Waarschijnlijk teveel geforceerd of zo, of niet opgelet. Normaal val je niet bij een rijvaardigheidstraining.
normaal valt er niemand, maar als je met zoveel man bij elkaar bent dan is er soms helemaal niemand die valt en soms is er 1. daar ontkom je echt niet aan.

normaal valt er ook niemand op de weg, toch gebeurd dat tientallen keren elke dag ;)

ik hoop ook dat het droog blijft zondag *O* ben dat rijden in de regen na de vorige keer wel zat hahaha
 
...Tussen twee haakjes....Deze valpartij was enig en alleen te wijten aan de valbeugels die hij gemonteerd had voor motogymkana te rijden..... die kwam aan de grond ;( ...en ik kan het weten ...ik reed er 5.meter achter ;)
 
Het is geen race-circuit. Op Assen kun je vallen en dan schuif je door het grind, kan weinig fout gaan. In Lelystad kom je in de greppel of tegen een boom. Laatste keer bij een VRO ging er iemand de greppel in, werd afgevoerd met ambulance. Dus hard rijden doe je in Assen, vaardigheid trainen op het politiecircuit, en wat je op Midland zoekt weet ik niet.


Ik rijd al 30 jaar motor..maar toch nog wat bijgeleerd op het Midland circuit...iedere motorrijder zou dat een keer moeten doen :Y ...nog nooit in de eerste en tweede versnelling zo hard door de bochten lopen knallen :} ...gewoon prachtig.. :]
 
Ik rijd al 30 jaar motor..maar toch nog wat bijgeleerd op het Midland circuit...iedere motorrijder zou dat een keer moeten doen :Y ...nog nooit in de eerste en tweede versnelling zo hard door de bochten lopen knallen :} ...gewoon prachtig.. :]


Dat kan ook nog op een andere plek in Lelystad :-)

 
Topdag vandaag! Regen, droog, glibberen en glijden en volle bak grip. alles hebben we wel gezien vandaag
 
Was idd weer een leuke dag. Reed nu in groep 5 en het tempo zat er goed in.
Heb voor het eerst een kneedown gemaakt *O*
Dankzij de goede instructie van Jeffrey weer veel bijgeleerd.
Top geregeld MCT, bedankt!!!
tot de volgende keer. :]
 
Goed, ik heb de mogelijkheid om op Zandvoort een circuit training te doen. Er is nog geen Zandvoort draadje, dus waar beter de vragen stellen dan hier bij de veteranen.
Ik het eigenlijk 3 vragen, echter de verzekeringsvraag is min of meer gedekt door de opmerkingen over " dag verzekering " die ik her en der tegen kwam. Mijn tweede vraag is over de rubbertjes, de banden. Ik heb er bridgestone s20 onder die nu zo'n 5000 km oud zijn, de slijtnokjes in het midden liggen aan, de randjes nog een 3/4 mm (0,75 mm...niet 3 A 4...). Het zijn 3 sessie van 20 minuten en ik zou me aanmelden voor de beginnerscursus. Nieuwe bandjes...of geen nieuwe bandjes...?
En tot slot...ik rij op mijn mt 09 altijd met textiel, gewoon omdat ik vooral woon werk rijd. Is dat überhaupt toegestaan? Of is dat een grote ... no..no...no....?
 
Hangt van de organisatie af wat er kan en mag voor wat betreft bandenslijtage en kleding.

Slijtnokjes zitten op 2 mm (toch?). Wettelijk minimaal profiel voor op straat is 1,8.

Ik zou er zelf nieuwe banden onder gooien, daarmee ben je van de twijfel af en nieuwe banden sturen ook een stuk beter dan versleten banden, dus je hebt ook meer plezier op Zandvoort.

Als je serieus circuit blijft rijden, moet je eens op zoek gaan naar een leren pak en natuurlijk een rugbeschermer. Een goed strak leren pak rijdt is ook veel fijner rijden vind ik zelf.
 
Zo dat was weer een erg leuk avondje Lelystad! Wel warm maar so be iT!;) filmpje komt later deze week wel. Volgens mij was Steveman( op die zwartgoude 600rr er ook) drop je die linkjes naar je video's hier ook ff ?😃
 
;)

Ik heb vooral m'n eigen kont gefilmd (uhm... om m'n zithouden te kunnen checken O-) )

Maar had al wel een rondje onboard uitgeknipt (laatste sessie camera daar gehad)

 
Aankomende zondag nog mensen van hier aanwezig voor de seizoensafsluiting van MCT? :)
Hopen maar dat het nog redelijk weer word...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan