Het grote "Circuit Lelystad" topic

Hangt van de organisatie af wat er kan en mag voor wat betreft bandenslijtage en kleding.

Slijtnokjes zitten op 2 mm (toch?). Wettelijk minimaal profiel voor op straat is 1,8.

Ik zou er zelf nieuwe banden onder gooien, daarmee ben je van de twijfel af en nieuwe banden sturen ook een stuk beter dan versleten banden, dus je hebt ook meer plezier op Zandvoort.

Als je serieus circuit blijft rijden, moet je eens op zoek gaan naar een leren pak en natuurlijk een rugbeschermer. Een goed strak leren pak rijdt is ook veel fijner rijden vind ik zelf.
Slijtnokken zitten op 1,6. Bandenfabrikant adviseert doorgaans minimaal 2mm (en de KNMV en ANWB ook) maar wettelijk is het voor motorfietsen 1,0.
 
Welke voorrijder ?

hekjeGeenVoorrijder

beduidend anders dan andere organisaties

Ja voorrijder rijdt er alleen eerste 2a 3 rondjes voor verder niet.

Ja die foto's heb ik ook nog nergens kunnen vinden heb er ook al naar gevraagd bij de organisatie die waren er mee bezig werd gezegd.
 
Ja voorrijder rijdt er alleen eerste 2a 3 rondjes voor verder niet.

Ja die foto's heb ik ook nog nergens kunnen vinden heb er ook al naar gevraagd bij de organisatie die waren er mee bezig werd gezegd.


Fotograaf is eerst met gegaanvakantie, vermoed dat ze een dezer dagen bij paula op facebook komen.
 
Denk dat dit meevalt,er zal wel een andere weg komen naar het Midland circuit..of misschien zetten ze er wel klaar-overs neer... :+



full
 
Op de FB van de politieacedemie was al te lezen dat het circuit dicht gaat. Daarbij word er gekeken naar een alternatieve locatie.


[q]Oefenlocatie Lelystad gaat verdwijnen.
Ons Centrum voor Handhaving en Mobiliteit van de Politieacademie in Lelystad, waar een belangrijk deel van onze opleidingen voor rijvaardigheid wordt gegeven gaat sluiten.
De oorzaak hiervan is de uitbreiding van Lelystad Airport.
De verlengde start- en landingsbaan komt direct tegen de oefenbaan aan te liggen waardoor verantwoord gebruik voor ons niet meer mogelijk is.
Per 1 september 2017 stopt voor ons het gebruik van de oefenbaan.
Het onderwijsgebouw kan nog gedurende de komende 3 jaar gebruikt worden.
Een projectteam werkt inmiddels aan het vinden van alternatieven voor de korte en lange termijn.
Voor een impressie van ons Centrum voor Handhaving en Mobiliteit Lelystad, check de link:
[/q]
 
Laatst bewerkt:
De politie gaat daar dus weg, maar het circuit staat daar los van toch ?

Het hele spul is overgenomen door de Schiphol-groep. En ik denk niet dat die een uitbater gaan zoeken voor het circuit of er zelf gebruik van gaan maken (als circuit). Waarschijnlijk gaat het op termijn gewoon gesloopt worden.
 
Denk dat dit meevalt,er zal wel een andere weg komen naar het Midland circuit..of misschien zetten ze er wel klaar-overs neer... :+



[afbeelding]
Haha @ klaar overs :+
Aan het kaartje te zien heeft niet alleen het politie oefen circuit er last van maar ook Midland en de RDW baan. Ik begrijp het niet, het ligt echt in de middle of nowhere, ruimte zat daar toch?! -O-
 
Ze zijn ook bezig een weiland ernaast een WK circuit te gaan oprichten. www.nselelystad.nl
Dit is een stuk serieuzer dan wat je pas overal voorbij zag komen van het circuit park Almere.
Ze zijn al jaren bezig en hebben al de nodige dingen rond.
 
De laatste weken van het politiecircuit zijn ingeluid. Wie weet welke dagen er nog gereden gaat worden, tot nu toe zie ik alleen nog Motorcircuittraining.
 
De laatste weken van het politiecircuit zijn ingeluid. Wie weet welke dagen er nog gereden gaat worden, tot nu toe zie ik alleen nog Motorcircuittraining.
Yep, ik ga 12 Augustus voor het laatst met MCT op Lelystad -O- . Echt jammer, Lelystad kan je tenminste in het weekend rijden. Misschien kun je 2the Experience nog proberen of Racecracks?
 
Terug
Bovenaan Onderaan